Elevii din ciclul primar vor începe orele la 8.30
Dimensiune font:
Primarul spune că măsura va influenţa traficul de dimineaţă şi că decalarea orelor va duce la fluidizarea traficului auto * „Este o conductă de apă prea mică pentru câtă apă trece prin ea”, este metafora folosită de Mihai Chirica pentru a descrie traficul din oraş
În Iaşi se circulă la fel de anevoios, în special la orele de vârf. Acest lucru a fost şi este recunoscut de conducerea Primăriei, care susţine că se caută în permanență soluții pentru a ușura circulația autovehiculelor, în același timp cu îmbunătățirea circulației mijloacelor de transport public şi cu impunerea unor restricţii pentru diferite categorii de autovehicule. Ieri, primarul a anunţat o altă măsură menită a descongestiona traficul auto la orele de vârf. „După o analiză atentă, vom cere Inspectoratului Şcolar Judeţean ca învăţământul primar, de zi desigur, să înceapă cursurile la 8.30. Am constatat că acesta are influenţa cea mai accentuată în traficul de dimineaţă. Mai sunt şcoli unde orele încep la 7.45, 8.15, dar dacă începem la 8.30 cu cei mici evităm ora de trafic maxim, probabil şi la întoarcere vom descongestiona traficul”, a spus primarul Mihai Chirica.
Cele mai aglomerate zone şi intersecţii in oraş sunt Bucium, Podu Roș, intersecția dintre aleea Rozelor și Şoseaua Nicolina, intersecția de la Belvedere, intersecția dintre șoseaua Iași - Voinești și Calea Galata, intersecția dintre strada Arh. Berindei și strada Cicoarei, intersecția dintre Calea Galata și strada Pantelimon Halipa, intersecția dintre strada Hatman Șendrea și strada Pantelimon Halipa (LIDL), intersecția dintre bulevardul Nicolae Iorga și bulevardul Cantemir, intersecția dintre strada Elena Doamna și strada Cucu, intersecția dintre strada Anastasie Panu și Piața Palat, strada Silvestru, zona Autogării Codreanu, șoseaua Nicolina între Belvedere și Tehnopolis, și Rond Agronomie.
De şase ori mai multe maşini
Principalul motiv pentru care în Iaşi se circulă greu îl constituie faptul că infrastructura rutieră a rămas aceeaşi în timp ce numărul maşinilor a crescut de şase ori. De exemplu, în 1990, Iaşul număra 22.000 de maşini, iar acum sunt înmatriculate 136.000, care circulă pe aceleaşi bulevarde şi străzi.
„Este o conductă de apă prea mică pentru câtă apă trece prin ea”, este metafora folosită de primar pentru a descrie traficul din oraş. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau