Firmele care execută lucrări pe domeniul public, în vizorul municipalității

2obligatii

Dimensiune font:

| 12-08-2024 07:42

Primarul Mihai Chirica a emis o dispoziție prin care firmele care execută lucrări de modernizare, reabilitare sau înlocuire a rețelelor subterane sau supraterane de apă, canalizare, gaze naturale sau electricitate sunt obligate ca după finalizarea investiței să refacă amplasamentul de pe domeniul public în forma sa inițială, în caz contrar acestea urmând să suporte rigorile legii.

Potrivit reprezentanților municipalității, măsura vine în urma numeroaselor reclamații ale cetățenilor cu privire la modul de refacere a amplasamentelor în urma efectuării unor astfel de lucrări, ritmului lent de refacere a acestora sau a refacerii necorespunzătoare a amplasamentului, care au condus la apariția de blocaje în trafic (datorate atât execuției intervenției, cât și materialelor depozitate în banda de circulație), avarii la adresa autovehiculelor, producerea de accidente rutiere și degradarea domeniului public. „Cu toate că Primăria Municipiului Iași a venit în întâmpinarea deținătorilor de utilități și a permis execuția lucrărilor pe străzile aflate în curs de modernizare, de foarte multe ori constructorii contractați nu au demarat sau finalizat lucrările în intervalele de timp în care s-au angajat, astfel că în prezent se înregistrează întârzieri în finalizarea lucrărilor de modernizare a străzilor. În aceste condiții, la nivelul Primăriei a fost format un grup de lucru care va implementa și urmări activitatea de emitere a graficelor de execuție a lucrărilor la rețelele de utilități executate pe domeniul public, va efectua controale și va dispune luarea măsurilor legale”, precizează reprezentanții autorităților locale, care anunță că un grup de lucru similar, cu atribuții de verificare și control ale șantierelor, a fost constituit și la nivelul Poliției Locale.

Procesul verbal de predare – primire a lucrării, semnat în prezența unui  reprezentant al Poliției Locale 

„Potrivit dispoziției semnate de primarul Mihai Chirica, activitatea de emitere a graficelor de execuție a lucrărilor va presupune următoarele condiții: după validarea graficului de execuție, parte obligatorie a emiterii autorizației de construcție/ autorizației de demolare, grafic care include și condițiile Municipiului Iași privind respectarea modalității de refacere a amplasamentelor, a condițiilor de mediu și a celorlalte obligații privind desfășurarea lucrărilor (zona de protecție, semnalizare pe timp de zi și noapte), se va proceda la predarea - primirea amplasamentelor afectate de lucrări. Predarea - primirea amplasamentului lucrărilor se va face pe bază de process verbal de predare - primire încheiat între reprezentanții Municipiului Iași și cei ai constructorului/investitorului (stradă cu stradă, amplasament cu amplasament), la care se va atașa nota de constatare cu privire la starea tehnică existentă a străzii, inclusiv fotografii”, afirmă reprezentanții Primăriei, care adaugă că la întocmirea procesului verbal de predare - primire vor participa și reprezentanții Poliției Locale.

Nerespectarea condițiilor impuse de Primărie va fi sancționată cu amendă

Reprezentanții Municipiului Iași nominalizați pentru predarea – primirea amplasamentelor lucrărilor vor fi cei care au în administrare domeniul public, urmărirea desfășurării lucrărilor conform graficelor de execuție urmând să fie făcută de către reprezentanții Politiei Locale, în vederea respectării condițiilor din autorizația de construire și în special a celor care privesc protecția mediului, avizele de circulație rutieră și semnalizarea de siguranță a zonei de lucru. „Orice neclaritate cu privire la documentația de autorizare, a condițiilor înscrise în avizele privind protecția mediului, a celor din avizele privind circulația rutieră vor fi clarificate de către inspectorul care a emis autorizația de construire și inspectorii care au emis avizele privind protecția mediului, cele privind circulația rutieră. Nerespectarea condițiilor expuse anterior obligă reprezentanții celor două instituții (Primăria Municipiului Iași și Politia Locală – nr. ) să refuze semnarea procesului verbal de recepție și să aplice sancțiuni conform prevederilor legale în vigoare. La finalizarea lucrărilor se va întocmi un proces verbal de predare-primire a amplasamentului, la care vor participa persoanele responsabile și care vor urmări ca amplasamentul să fie cel puțin la aceiași parametri tehnici ca înainte de execuția lucrărilor, urmând ca procesul verbal de predare-primire să fie însoțit de fotografii făcute la fața locului”, se arată în dispoziția semnată de șeful municipalității. Edi MACRI

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:21

Bancul Zilei

05:41

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
De la clickuri la progres. Traseele digitale ale tinerilor pentru o dezvoltare durabilă
12/08/2024 09:15

Considerati nativi digitali, tinerii au crescut intr-o lume in care internetul, retelele sociale si tehnologiile mobile sunt parte integrantă a vietilor lor. Această realitate a creat un context unic in car ...

Barajul de la Cucuteni va fi reabilitat și modernizat
12/08/2024 08:39

Un număr de 13 baraje de apă din tară, printre care cele de la Căzănesti, Solesti (judetul Vaslui) si Cucuteni (judetul Iasi), aflate in administrarea Administratiei Bazine de Apă (ABA) „Prut-Barlad ...

Cel mai vechi ierbar din Europa de Sud-Est, la Iași
12/08/2024 08:33

La Galeriile „Dumitru I. Grumăzescu” va fi expus, din 13 august, cel mai vechi ierbar din Europa de Sud-Est. Ierbarul are o vechime de 290 de ani. Acest exponat valoros a fost adus la Iaşi de la M ...

Parcul Copou, inclus în lista monumentelor istorice din România
12/08/2024 08:00

Comisia Zonală a Monumentelor Istorice din cadrul Directiei Judetene pentru Cultură a anuntat că a avizat favorabil propunerea inaintată de Primăria Municipiului Iasi (PMI) privind includerea Parcului Copo ...

Hoţul a fost prins în flagrant. Număra lingurile abia furate
12/08/2024 07:45

Ieşeanul Ilarion S. se află de cateva luni in arestul preventiv, aşteptand să fie judecat pentru cel mai trăsnit furt comis in acest an. Bărbatul a dat o spargere in seara de 9 mai, acţionand intr-un mod ...

Tot mai mulți ieșeni își abandonează mașinile pe domeniul public
12/08/2024 07:41

În ultima săptămană, politistii locali din cadrul Serviciului Reglementare Sigurantă Rutieră (SRSR) au continuat aplicarea de somatii pe parbrizele autovehiculelor abandonate, prin care  proprie ...

Nouă ani de puşcărie pentru iordanianul care a dat cu cuţitul pentru a-şi apăra fratele
12/08/2024 07:40

La doi ani după altercaţia sangeroasă ce a şocat intreaga urbe la acea vreme, Tribunalul Iaşi a dat verdictul in ce-i priveşte pe cei trei beligeranţi. Cea mai dură sentinţă a fost cea impotriva lui C ...

  Proiect-pilot de strângere a deșeurilor din plastic și carton, la Miroslava
12/08/2024 07:37

Începand de luni, 12 august, locuitorii satului Balciu, din comuna Miroslava, vor beneficia de un proiect-pilot de strangere a deseurilor din plastic si carton initiat de Asociatia de Dezvoltare Intercomu ...

Un important traficant de droguri a scăpat de gratii
12/08/2024 07:37

* tanărul a semnat un acord de recunoaştere a vinovăţiei şi a primit doar o pedeapsă cu suspendare Ieşeanul Ionel Ş. a făcut parte dintr-o robustă şi foarte eficientă bandă de traficanţi de drogu ...

Încep lucrările la noul drum de legătură cu șoseaua de centură
12/08/2024 07:36

  O asociere de firme va construi breteaua care va face legătura intre soseaua de centură a municipiului Iasi si DC 28 Balciu – Cornesti – Proselnici – Vorovesti, in cadrul proiectului ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei