Gata cu vacanța de iarnă. Elevii se reîntorc la cursuri
Dimensiune font:
* Anul Nou aduce cu sine nu doar promisiuni și rezoluții, ci și provocarea adaptării copiilor la viața școlară după o vacanță plină de magie și relaxare * cadrele didactice atrag atenția asupra tranziției de la festivitățile de iarnă la zilele de școală, subliniind importanța unui nou început pentru elevi și rolul crucial al părinților în acest proces * după zile de odihnă și distracție, revenirea la școală poate fi un șoc pentru mulți copii, pierderea rutinei și dificultățile de concentrare putând crea probleme
La începutul noului an, soneria școlii sună din nou, marcând sfârșitul vacanței de iarnă și începutul unui nou ciclu educațional. Pentru mulți copii, este reprezintă un moment de tranziție, dat de trecerea de la zilele libere, pline de joacă și fără griji, la responsabilitățile și rutina școlară.
Primele zile de după vacanța de iarnă adesea vin cu provocări unice. „Copiii pot experimenta o gamă largă de emoții – de la entuziasm la anxietate. E important să recunoaștem și să validăm aceste sentimente”, a spus Maria Ionescu, mamă a doi copii și profesor de Matematică. Pierderea rutinei și dificultatea de a se concentra sunt două dintre cele mai mari obstacole cu care se confruntă elevii.
Strategii de acomodare la școală
Părinții au un rol crucial în acomodarea copiilor. Stabilirea unei rutine constante, discuții deschise despre așteptările școlare și încurajarea unui echilibru între muncă și timp liber sunt esențiale. „E important să reluăm rutina treptat, cu câteva zile înainte de începerea școlii”, a sugerat Maria Ionescu.
Pentru elevi, adaptarea eficientă implică gestionarea timpului și dezvoltarea unor obiceiuri de studiu eficiente. Un somn adecvat și un program bine structurat sunt fundamentale. „Îmi planific timpul pentru teme, dar mă asigur că am și momente de relaxare”, a adăugat și Andrei Popescu, elev în clasa a IX-a la un liceu din Iași.
Școlile pot juca un rol activ în acest proces. Activități de reintegrare, precum ateliere sau întâlniri de grup, pot ajuta elevii să se reacomodeze. De asemenea, oferirea de sprijin psihologic și adaptarea graduală a programelor de învățământ sunt cruciale.
Revenirea la școală poate genera stres și epuizare. Identificarea semnelor de stres la copii și aplicarea unor strategii de gestionare a acestora sunt esențiale. „Observați schimbările de comportament și comunicați deschis cu copiii. E important să le oferim un mediu sigur și suportiv”, a recomandat Ana Petrescu, psiholog școlar.
Acomodarea copiilor după vacanța de iarnă este un proces complex care necesită eforturi concertate din partea părinților, educatorilor și elevilor. Cu o abordare deschisă, empatică și structurată, acest nou început poate fi transformat într-o experiență pozitivă și constructivă, punând bazele unui an școlar de succes.
Maura ANGHEL
De luni, 8 ianuarie, elevii revin la școală pentru modulul 3 de cursuri. Elevii și profesorii merg la școală până vineri, 9 februarie, 16 sau 23 februarie, când vor începe vacanța de schi de o săptămână, decisă diferit de la un județ la altul, potrivit structurii anului școlar 2023-2024.
Elevii și profesorii din județul Iași vor avea „vacanța mobilă” din 19 până în 25 februarie, la fel și cei din Argeș, Bihor, Botoșani, Brăila, Buzău, Călărași, Cluj, Caraș-Severin, Covasna, Dâmbovița, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ilfov, Ialomița, Neamț, Olt, Prahova, Teleorman, Vaslui, Vrancea, Sălaj și București.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau