Iaşul, în scenariul roşu. Şcolile se închid de luni!

Dimensiune font:

| 05-11-2020 00:00

Conform tuturor previziunilor, municipiul Iaşi a depăşit ieri incidenţa de trei cazuri la mia de locuitori, situaţie care aruncă oraşul în scenariul roşu * autorităţile erau pregătite încă din cursul dimineţii să ia decizii raportate la noua situaţie dacă cifrele oficiale confirmau depăşirea pragului critic * la prânz, au fost anunţate cifrele oficiale: 363 de cazuri noi în judeţ, dintre care 225 pe municipiu, fapt care a determinat o întrunirea urgentă a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă * în jurul orei 18.30 a fost anunţată decizia finală: şcolile de închid de luni, 9 noiembrie, cursurile urmând să aibă loc exclusiv online * merită remarcată gafa Inspectoratului Şcolar Judeţean, care a remis conducerilor unităţilor de învăţământ o adresă prin care cursurile urmau să fie suspendate începând de astăzi, 5 noiembrie

Ce era de aşteptat, s-a întâmplat: cu 363 de noi cazuri de infectări cu noulvirus, dintre care 225 în municipiu, Iaşul a trecut în scenariul roşu. De fapt, această rată fusese depăşită de mai bine de o săptămână, numai că, epidemiologii s-au jucat cu cifrele, atribuind oraşului incidenţe sub valoarea pragului critic. De exemplu, marţi, 3 noiembrie, Iaşul era asociat cu o incidenţă de 2,98 cazuri la mia de locuitori, iar un număr de minim 40 de infectări arunca oraşul în scenariul roşu. Ieri dimineaţă, înaintea de comunicarea cifrelor oficiale, paradoxal, rata scăzuse la 2,89, însă odată cu anunţarea recordului de 363 de cazuri – atenţie, locul III la nivel naţional, după Bucureşti şi Timiş – s-a admis în cele din urmă am depăşit incidenţa critică.

Şedinţă IJSU convocată în regim de urgenţă

Spre lauda ei, Prefectura ieşeană a convocat în cursul după-amiezii o şedinţă a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, în cadrul căreia s-au dispus o serie de măsuri. Astfel, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoara activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor din municipiul

Iaşi este interzisă. La fel stau lucrurile  şi în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea       în interior a activităţior cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi concerte. Nu în ultimul rând, activitatea cu publicul a operatorior licenţiaţi în domeniul jocurilor se suspendă pentru perioada 5-18 noiembrie.

Cursuri suspendate în fizic până pe 22 noiembrie

Încă cea mai importantă măsură se referă la suspendarea cursurilor fizice la toare unităţile şcolare din oraş. „Se suspendă temporar activităţile didactice care presupun prezenţa faţă în faţă din toate unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi private de pe raza municipiuluiIaşi, aplicându-se scenariul 3 (activităţi/lecţii online). Inspectoratul Şcolar JudeţeanIaşi are obligaţia de a comunica prezenta hotărâre tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar menţionate în prezenta hotărâre, în vederea ducerii la îndeplinire. Măsurile stabilite la art. 8 din prezenta hotărâre se aplică pentru o perioadă de  14 zile, respectiv 09.11.2020-22. 11.2020, urmând a fi reevaluate ta finalul acesteia”, se arată în decizia ISJU Iaşi. Interesant este faptul că şefii Inspectoratului Şcolar Judeţean nu au aşteptat această decizie, trimiţând conducerilor şcolilor din oraş o adresă prin care acestea erau informate de suspendarea cursurilor începând de astăzi, 5 noiembrie. În cursul serii, însă, comunicatorii ISJ au revenit, precizând că suspendarea se aplică, într-adevăr,  începând de luni, 9 noiembrie. Precizăm că la finalul acestor 14 zile, situaţia va fi reanalizată, iar dată incidenţa de ieri, de 3,27 cazuri la mia de locutori, nu va scădea, va urma o nouă prelungire a restricţiilor, tot de 14 zile. 

Sisteme digitale, tablete şi laptop-uri

La rândul ei, Primăria Iaşi a anunţat că vor fi luate o serie de măsuri suplimentare de combatere a răspândirii infectării cu noul coronavirus, funcţie însă, de deciziile ISJU. Cel mai probabil va fi convocată astăzi o şedinţă a Comitelui Local pentru Situaţii de Urgenţă, nefiind excluse restricţii în ceea ce priveşte transportul public şi accesul ieşenilor în zonele publice. De menţionat faptul că Primăria Municipiului Iași a finalizat evaluarea ofertelor primite în cadrul unor proceduri de achiziție publică, iar până la sfârșitul lunii noiembrie va pune la dispoziția unităților școlare 3.000 de tablete cu acces la internet, 1.250 de sisteme digitale pentru centrele de educație online și 525 de table interactive. „Ținând cont de creșterea explozivă a numărului de infectări cu noul coronavirus în municipiul Iași, ca și la nivel național, de creșterea dramatică a numărului de decese și de pacienți internați la secțiile de Terapie Intensivă și în scopul protejării și susținerii sistemului medical, primarul Mihai Chirica ia în calcul ca începând de luni, 9 noiembrie 2020, să decidă sau să propună și alte măsuri de combatere a pandemiei de COVID-19. Aceste decizii vor fi comunicate în timp util”, au spus oficialii Primăriei Iaşi.

Opt decese într-o singură zi

Revenind la situaţia din judeţul Iaşi, conform datelor oferite de Institutul Naţional de Sănătate Publică, până ieri fuseseră confirmate 11.662 de cazuri cu persoane infectate cu COVID-19. De asemenea, în judeţul Iaşi în ultimele 24 de ore s-au înregistrat 8 decese în rândul persoanelor confirmate pozitiv, numărul total de decese fiind 247. În schimb, dintre persoanele confirmate pozitiv, 4.277 au fost externate, cu 95 de persoane externate în plus faţă de ziua precedentă.

Cât priveşte persoanele ozolate, un număr de 3.607 de ieşeni se află în izolare, iar 2.859 de persoane sunt carantinate la domiciliu. De asemenea, pentru încă 1.549 de persoane, măsura carantinării a fost instituită de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră. Până în prezent, Direcţia de Sănătate Publică Iaşi a emis în total 7.824 de decizii pentru persoanele aflate în izolare şi 10.724 de decizii pentru persoanele aflate în carantină.

Situaţia paturilor libere

Referitor la gradul de ocupare al paturilor (inclusiv paturi ATI) din spitalele suport COVID-19, conform raportărilor, ieri erau ocupate 473 de paturi, din care 44 sunt paturi ATI. În ceea ce priveşte gradul de ocupare pentru paturile ATI, din cele 44, 9 sunt ocupate la Spitalul de Boli Infecţioase, 6 la Spitalul de Pneumologie, 5 la Spitalul Municipal Paşcani, 5 la Spitalul de Recuperare, 6 la Spitalul C.F. Iaşi şi 13 la Spitalul de Neurochirurgie. În momentul de faţă mai sunt libere 5 paturi ATI, 3 la Spitalul de Neurochirurgie, unul la Spitalul CF Iasi si unul la Spitalul Municipal Pascani. În spitalele suport COVID-19 mai sunt libere 167 de paturi: 8 paturi la Spitalul de Pneumologie, 9 paturi la Spitalul de Recuperare, 10 paturi la Spitalul „Sf. Spiridon”, 64 de paturi la Spitalul CF Paşcani, 25 la Spitalul de Boli Infecţioase, 24 de paturi la Spitalul Militar şi 27 de paturi la Spitalul CF Iaşi. În ceea ce priveşte Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon”, centru suport COVID-19 pentru bolnavii care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, sunt ocupate toate cele 3 paturi ATI. Mai menţionăm că în momentul de faţă sunt 20 de bolnavi confirmati pozitiv cu noul coronavirus care fac dializă la Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iaşi.

Focar la o unitate MAI

Nici la capitolul focare, situaţia nu s-a îmbunătăţit. Direcţia de Sănătate Publică Iaşi a informat ieri faptul că o unitate din structurile MAI înregistrează  8 salariaţi infectaţi, aceştia fiind izolaţi la domiciliu. De asemenea, la Centrul din Hârlău unde sunt ăngrijite persoane cu dizabilităţi infectarea unui salariat ridică la 7 număru persoanelor bolnave. La fel stau lucrurile la Centru de Recuperare şi Reabilitare Neurosphică Hârlău.  Aici au fost depistate pozitiv încă 57 de persoane (26 de angajaţi şi 31 de beneficiari). În total sunt confirmate până în prezent 137 de persoane (40 beneficiari şi 97 angajaţi). De departe, este cel mai grav focar din judeţ. Lucian STATE

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
 Zilele Bojdeucii la Iași. Sărbătoare literară și emoție vie în inima copilăriei lui Ion Creangă
15/04/2025 21:48

Pe dealul tihnit din Ticău, acolo unde pasii lui Ion Creangă s-au asternut de-acum mai bine de 150 de ani, lumea pare că a uitat să se grăbească. Dincolo de gardul joasă al Bojdeucii, casa mică, alb� ...

Dulcele fără de păcat. Cele mai populare deserturi de post
15/04/2025 19:16

Cand Postul Mare isi intră in drepturi, iar frigiderul se goleste de ouă, lapte si branză, romanii nu renuntă la pofta de dulce. Din contră. În locul deserturilor bogate in unt si smantană apar adev ...

Rostul tăcerii din Săptămâna Mare
15/04/2025 19:03

Săptămana Mare nu vine doar cu traditii. Vine cu o usă intredeschisă către suflet. O invitatie la tăcere, la a privi inăuntru, nu in jur. E o vreme in care nu mai putem pretinde că nu stim ce ne doare s ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
15/04/2025 18:46

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
15/04/2025 18:45

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor exis ...

Iașul a rămas fără sistemul antigrindină!
15/04/2025 18:42

* „Îngrijorările fermierilor sunt reale. Efectele rachetelor antigrindină asupra precipitatiilor sunt puse sub semnul intrebării, iar lipsa studiilor de impact si a unei omologări clare ridică ...

Iașul, un adevărat magnet pentru vecinii de peste Prut
15/04/2025 18:41

Iasul este un oras in continuă dezvoltare, sustin specialistii in domeniul imobiliar, iar acest lucru il transformă intr-un adevărat punct de atractie pentru turisti. În aceste conditii, o afacere a lu ...

Iașul, tot mai atrăgător pentru marile companii. Se discută cu giganți din Texas
15/04/2025 18:39

În ultimii ani, pe piata din Iasi si-au făcut loc companii uriase, care reusesc să ofere mii de locuri de muncă pentru tinerii care termină studiine in capitala Moldovei. Orasul, care tinde să devin� ...

Nivel ridicat al lichidității din piața monetară
15/04/2025 18:38

* mentinerea de către BNR, la inceputul săptămanii trecute, a ratei de referintă la valoarea stabilită in august 2024 la 6,5%, s-a reflectat in stabilizarea dobanzilor interbancare, evolutie la care contri ...

Prețul cărnii de miel provoacă furia consumatorilor
15/04/2025 18:33

* „Dacă unii cer pe 1 kg de rosii - romanesti, spun ei, 70 lei/kg, 49 de lei pe 1 kg de carne de miel este ok”, e primul dintre comentariile la o postare a unui fermier care vinde carnea de miel cu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei