Ieşeanul de la Transporturi a verificat cum se circulă în vagonul de dormit
Dimensiune font:
În opinia acestuia, aspectele negative au o singură cauză: lipsa investiţiilor majore în calea de rulare şi la structura acesteia * ieşeanul Adrian Covăsnianu crede că, în perioada 2021-2026, ţara noastră beneficiază de oportunitatea modernizării căii de rulare, prin instrumentul numit Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă * una dintre priorităţi ar fi electrificarea liniei ferate pe relaţia Nicolina – Vaslui – Bârlad - Tecuci Nord
Spre deosebire de predecesori sau de alţi parlamentari ieşeni care au făcut parte din comisii de specialitate, Adrian Covăsnianu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii România, face şi muncă de teren. Într-o postare făcută pe reţelele de socializare, acesta dezvăluie experienţa trăită în trenul IRN 1668 Iaşi-Bucureşti, aducând în discuţiile carenţele sistemului feroviar şi modalităţile prin care acesta poate fi revigorat. „Am avut oportunitatea şi curiozitatea să testez vagonul de dormit din trenul de Iaşi spre Bucureşti! Experienţa este una inedită, dar cam deranjantă! Aspecte pozitive: vagonul este decent şi bine deservit pentru asigurarea unei călătorii de noapte. Căldura a fost prezentă pe toată deplasarea ce depășește, din păcate, peste 6 ore şi 40 minute! Aşternuturile sunt curate şi lumina în tren este prezentă şi... funcţională. Aspecte negative: balansul continuu pe toate direcţiile (sus-jos, lateral şi combinat). Te simţi ca într-o maşină de spălat. Nu înțeleg cum poate fi considerat vagon de dormit din moment ce călătoria este o adevărată aventură de tip roller-coster! Apoi se aud toate schimbările de macaz/cale”, afirmă ministrul. În opinia acestuia, aspectele negative au o singură cauză: lipsa investiţiilor majore în calea de rulare şi la structura acesteia! „Viteza medie variază de la 50-70 km/h pe M 600 şi peste 110 km/h pe linia reabilitată de la Ploieşti-Bucureşti. Conform informaţiilor oficiale de la CFR Infrastructură, viteza medie afectată de restricţii şi limitări este de 69 km/h. Conform specificaţiilor pentru care au fost proiectate liniile ferate, viteza medie este/poate fi de 86 km/h. La nivel de secţii de circulaţie sunt linii de cale ferată care sunt proiectate la viteza de 120 km/h însă din cauza lipsei de investiţii pentru menţinerea acestor viteze s-a ajuns în situaţia de a avea sute de restricţii de viteză, cu impact negativ asupra timpilor de parcurs! Sunt mai exact 391 de restricţii!”, mai spune Covăsnianu.
Investiţii prin PNRR
Ieşeanul crede că, în perioada 2021-2026, ţara noastră beneficiază de oportunitatea modernizării căii de rulare, prin instrumentul numit Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. „În calitate de secretar de stat voi promova reînnoirea liniilor de cale ferată pentru a se asigura viteza pentru care a fost proiectată linia! Adiţional voi susține creşterea gradului de electrificare! M 600 (magistrala feroviară importantă între România şi Republica Moldova) trebuie electrificata pe relaţia Nicolina – Vaslui – Bârlad - Tecuci Nord!”, promite secretarul de stat. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau