Intersecţii inteligente, dirijate de poliţişti locali!
Dimensiune font:
S-au scurs ani buni de la implementarea Sistemului de Management al Traficului, însă şoferii ieşeni continuă să afirme că circulaţia în oraş este un calvar * una dintre explicaţii ar fi că sistemul informatic care gestionează intesecţiile este dat peste cap de cei care nu respectă regulile de circulaţie * „Sistemul face toate calculele în acest regim de lucru, însă dacă tu mergi pe o stradă cu restricţie de viteză de 50 km cu 80 km pe oră, automat ai să prinzi altă culoare decât cea reglementată”, spune primarul Mihai Chirica * tot acesta afirmă că este nevoie de upgradarea sistemului şi de pregătirea unor specialişti pentru corecţiile necesare * până atunci, însă, tot factorul uman rămâne rezolvarea-standard; prin urmare, va fi nevoie în continuare, în intersecţii, de prezenţa poliţiştilor care să facă ordine în trafic
Traficul auto continuă să rămână o problemă a oraşului, des invocată atunci când cetăţenilor li se cere să nominalizeze lucrurile care nu merg aşa cum ar trebui. Au existat cazuri în care şoferii ieșeni au ajuns să regrete vechile semafoare, atât timp cât cele inteligente generează nervozitate în loc să fluidizeze traficul. La fel stau lucrurile și în ceea ce-i privește pe pietoni. Timpii de așteptare pentru traversarea străzilor aproape că s-au dublat, aceasta lăsând deoparte faptul că, între timp, s-a renunţat la atingerea butoanelor semafoarelor, care nu schimbau în vreun fel situația din apropierea zebrelor. Ani la rândul, ieşenilor li s-a servit explicaţia că „sistemul încă învață”. „Sistemul este unul inteligent, capabil să învețe singur ce se întâmplă în trafic. Acesta nu produce efecte instantaneu, pe parcursul unui an învață să se adapteze la ceea ce are în spate. Efectele se vor vedea când vom întocmi un studiu pentru ceea ce înseamnă trafic, volum, timpi de semaforizare”, spuneau reprezentanţii UTI Grup, cei care au implementat proiectul.
Locuri pe care este bine să le eviţi
Trecerea anilor nu a adus îmbunăţirile dorite. În Iaşi se circulă la fel de anevoios, în special la orele de vârf. Acest lucru a fost şi este recunoscut de conducerea Primăriei, care susţine că se caută în permanență soluții pentru a ușura circulația autovehiculelor, în același timp cu îmbunătățirea circulației mijloacelor de transport public. Însă măsurile nu au avut nimic de-a face de sistemul zis şi inteligent, altfel nu ar mai fi fost nevoie de prezenţa zilnică a echipajelor Serviciului Siguranța Circulației în cele mai fierbinţi puncte din oraş. Ne referim aici la Podu Roș, intersecția dintre aleea Rozelor și Şoseaua Nicolina, intersecția de la Belvedere, intersecția dintre șoseaua Iași - Voinești și Calea Galata, intersecția dintre strada Arh. Berindei și strada Cicoarei, intersecția dintre Calea Galata și strada Pantelimon Halipa, intersecția dintre strada Hatman Șendrea și strada Pantelimon Halipa (LIDL), intersecția dintre bulevardul Nicolae Iorga și bulevardul Cantemir, intersecția dintre șoseaua Bucium și strada Trei Fântâni, intersecția dintre șoseaua Bucium și strada Vișan, intersecția de la Granit, intersecția dintre strada Elena Doamna și strada Cucu, la trecerea de pietoni de pe strada Nicolae Bălcescu și în Rond Agronomie, intersecția dintre strada Anastasie Panu și Piața Palat, la trecerea de pietoni de la Hotel Internațional, pe strada Silvestru, la Autogara Codreanu, pe șoseaua Nicolina, între Belvedere și Tehnopolis, în Piața Unirii, pe strada Agatha Bârsescu, la trecerea de pietoni din Târgu Cucu și în Rond Agronomie.
Softul care nu poate rezolva indisciplină din trafic
Mai nou, primarul Mihai Chirica admite că softul care dirijează marile intersecţii din oraş trebuie upgradat. „Noi am luat legătura cu producătorul softului, este o companie italiană. Luăm în calcul pregătirea unor specialişti din cadrul Primăriei Iaşi care să poată face upgradarea permanentă a acestui soft şi ulterior, dacă va fi nevoie, şi aducerea altor module”, spune edilul-şef. Tot primarul oraşului explică de ce traficul rămâne o problemă greu de rezolvat. „Deocamdată, la mărimea şi amploarea acestui proiect, el este curprinzător. Adică ştie să gestioneze toate intesecţiile, acolo unde acestea au fost conectate în sistemul informatic centralizat. Dar incapacitatea softului de a gestiona traficul se datorează faptului că nu se respectă legislaţia rutieră. Pe o stradă unde trebuie să mergi cu viteză minimă, trebuie să mergi cu viteză minimă şi la viteză maximă, nu ai voie să o depăşeşti. Sistemul face toate calculele în acest regim de lucru. Dacă tu mergi pe o stradă cu restricţie de viteză de 50 km cu 80 km pe oră, automat ai să prinzi altă culoare decât cea reglementată. Dacă nu depăşeşti intersecţia pe culoarul care îţi este indicat şi ai blocat circulaţia, automat softul este dat peste cap. Deci asta se întâmplă şi din cauza incapacităţii unor de a respecta regulile de circulaţie”, spune Chirica.
Primarul Iaşului a mai dat ca exemplu Bulevardul A. Panu, unde anul acesta a fost nevoie de două actualizări ale circulaţiei. „Actualizările se fac curent. Uitaţi-vă la intesecţia Anastasie Panu, care a fost modelată anul acesta de doură ori. O dată prin scoaterea acelui verde intermitent pe înainte şi introducerea unui semafor reglementat pe roşu, plus că s-au modificat toţi timpii de circulaţie şi automat s-au introdus în lucru şi celelalte intersecţii, de dinainte şi de după A. Panu”, mai spune edilul-şef. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau