Lăsaţi tramvaiele să circule pe Splai Bahlui Mal Drept!
Dimensiune font:
Pe 19 iulie se împlinesc 7 ani de când ultimul vagon a tranzitat zona Podu Roş - Podul de Piatră * membrii unui ONG propune reintroducerea acestuia pe considerentul că cele două maluri ale Bahluiului au devenit două sensuri ale unui drum auto de viteză şi o sursă de poluare a aerului
În cadrul grupului de lucru Organizații non-guvernamentale pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), membrii Alianţei pentru Promovarea Transportului Alternativ, poate cel mai activ ONG din zona proiectelor vizând mobilitatea urbană şi îmbunătăţirea traficului din oraş, au trimis Primăriei Iaşi o serie de observațiile și propuneri. Mai precis este vorba de 10 noi proiecte şi eliminarea a două proiecte adăugate de către executiv, care, în viziunea iniţiatorilor, ar rezolva o parte din problemele oraşului: congestii, poluarea aerului și fonică, dublarea numărului de autovehicule în ultimii doi ani. Prima propunere se referă la inventarierea și refacerea tuturor străzilor pentru a respecta Normativul 51/2012 privind accesul persoanelor cu dizabilități. „În acest moment, față de alte mari orașe din țară, Iașul nu are nicio stradă care să respecte întru totul Normativul 51/2012”, spun membrii APTA. Se face referire, printre altele, la faptul că în cartierele Iașului au fost reamenajate pietonalele, însă majoritatea trotuarelor au fost accesibilizate cu rampe ce depășesc înclinația de 8-15% impusă de Normativul 51, fiind impracticabile și chiar periculoase pentru utilizatorii de scaun rulant, nevăzători, părinții cu cărucioare pentru copii, vârstnicii cu scutere electrice și bicicliști.
Limită de viteză pentru toate străzile cu o bandă pe sens
O altă propunere se referă la auditarea trecerilor de pietoni periculoase și refacerea lor pentru a crește siguranța pietonilor. Un proiect asemănător s-a desfășurat în Varșovia și a fost nominalizat la EU Urban Road Safety Award. Membrii APTA mai susţin că Primăria
Copoul, în pericol
Cei de la APTA au identificat şi două zone unde circulaţia auto trebuie reorganizată. Este vorba de Bulevardul Carol 1 – Aleea Mihail Sadoveanu, care ar trebui să devinăun culoar de mobilitate alternativă și pentru a putea fi implementată prima zonă cu emisii scăzute. „Copoul, cea mai frumoasă zonă a Iașului, se află într-un declin fiind afectat de congestiile, poluarea aerului și fonică cauzate de traficul de tranzit auto foarte intens”, motivează membrii APTA. Însă poate cea mai interesantă propunere se referă la reorganizarea circulației pe Splaiuri pentru crearea unor culoare de mobilitate alternativă, cu reintroducerea tramvaiului pe Splai Bahlui Mal Drept (actualul Bulevard Regele Mihai I al României). „Acum, cele două maluri ale Bahluiului sunt de facto două sensuri ale unui drum auto de viteză, o sursă de poluare a aerului și fonică, un fel de centura ușoară a Iașului. Bahluiul trebuie transformat din râul care desparte Iașul în cel care unește oraşul”, argumentează cei de la APTA. Mărirea, interconectarea rețelei de benzi unice dedicate transportului în comun şi crearea parcărilor tip Park&Ride reprezintă o altă propunere, cu menţiunea că deja edilii au luat-o deja în calcul.
Fără pasaje şi pasarele metalice pietonale
În ceea ce priveşte proiectele care ar trebui excluse din actualizarea PMUD, primul se referă la pasajele supraterane din Podu Roş. „Este o investiţie anacronică, în contradicție cu obiectivele PMUD: accesibilitate, siguranță, mediu sănătos, eficiență economică și calitatea mediului urban”, consideră iniţiatorii. Al doilea proiect care nu-şi are rostul este cel privind montarea de pasarele metalice pietonale în zona liceelor Pedagogic şi Teologic de pe Aleea Sadoveanu, considerat un alt proiect de neînțeles într-o zona rezidențială în plină dezvoltare, care trebuie reconfigurată urgent pentru a încuraja deplasările alternative.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau