Lucrări simultane, pe trei şantiere!
Dimensiune font:
Este vorba strict de investiţiile care privesc schimbarea liniei de tramvaie * în acest moment se lucrează pe tronsoanele Tudor Vladimirescu – Calea Chişinăului, Piaţa Virgil Sîhleanu – Rond Ţuţora şi Cinci Drumuri - Nicoriţă
În decursul anilor, în Iaşi a fost schimbată şina de tramvai în proporţie de 80-90%. Singurele tronsoane neatacate erau cele din Tudor Vladimirescu, Rond Ţuţora şi zona Pădurii, la care se adaugă segmentul Doi Băieţi – Rond Dancu, plus liniile din cele două depouri ale CTP. În scurt timp, cu excepţia depourilor (pentru cel de la Gară investiţia nu se justifică atât timp cât acesta va fi relocat), întreg oraşul va dispune de linia modernizată. Pe segmentul Piaţa Virgil Săhleanu – Rond Ţuţora lucrările de apropie de final. La începutul lunii februarie a fost executat racordul tronsonului reabilitat cu șinele din intersecția bulevardelor Țuțora și Primăverii, iar ulterior s-a trecut la montarea stâlpilor metalici pentru linia de contact care sunt amplasaţi deoparte şi de cealaltă a străzii şi nu pe mijloc, cum era până acum. Interesant este faptul că în rondul Ţuţora se dublează liniile, ceea ce înseamnă că în viitor rondul respectiv ar putea găzdui mai multe linii de tramvai (trasee modificate sau alternatice pentru alte rute în caz de probleme pe alte sectoare). Mai mult, proiectul prevede la Rond Tutora construirea unei staţii de transfer intermodală cu suprafaţa de 210,00 mp.
Tronsonul Tepro (denumirea veche) – Rond Ţuţora a fost dat în exploatare în anul 1965 odată cu dezvoltarea zonei industriale a orașului Iași. De-a lungul timpului au fost realizate doar lucrări de întreținere și înlocuire parțială a unor cupoane de șină, infrastructura prezentând în anul 2019 un grad avansat de uzură. Linia de tramvai de pe bulevardul Virgil Săhleanu a fost utilizată în permanență, cu o pauză de un an, între 2015 și 2016, după desființarea traseului nr. 5 de tramvai. În anul 2016 circulația a fost reluată în zonă prin prelungirea traseului nr. 7 până la Rond Țuțora.
Trei stadii diferite în Tudor Vladimirescu
Lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai continuă pe șantierul din zona Tudor Vladimirescu – Calea Chișinăului, unde au loc următoarele activități: execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente liniei de tramvai pe traseul Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului (lungime: 2.444 metri – cale simplă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (suprafață: 1.196 metri pătrați) și construirea a două stații de tramvai.
Pentru prima dată în Iași va fi introdusă o bandă dedicată pentru tramvai, care va fi delimitată fizic în teren cu butoni stradali solari, ce nu vor împiedica depășirea în caz de urgență. Această soluție tehnică ar putea aplicată și la alte tronsoane de tramvai care urmează să fie reabilitate.
S-a scos linia în zona Pădurii
Cel mai recent şantier este cel de pe tronsonul Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță. Lung, cu o lungime de 614 metri. Constructorul a reuşit în cele şapte zile să demonteze integral şina veche. Acesata urmează a fi depozitată în depozitele CTP şi ulterior valorificată. Singura problemă o constituie frontul de lucru, casele fiind situate foarte aproape de zona de intervenţie. Lucrările fac parte din proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, care are o valoare totală de 114.359.729,95 lei (aproape 24 milioane de euro). Lucrările de construcții sunt executate de asocierea Conest SA Iași - Mari Vila Com SRL București. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau