Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești vine în premieră la Iași, găzduit la Palas Mall, între 19-27 mai, în cadrul unei expoziții-eveniment Iași, 11 mai 2021

Dimensiune font:

| 12-05-2021 10:10

Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești vine în premieră la Iași, găzduit la Palas Mall, între 19-27 mai, în cadrul unei expoziții-eveniment
Iași, 11 mai 2021

- Mii de exponate vor introduce vizitatorii într-o călătorie nostalgică și plină de umor în ultimii 150 de ani de creație publicitară și mărci care au făcut istorie în viața cotidiană. Cea mai mare colecție de electronice fabricate la Tehnoton Iași!
- Program expozițional face parte dintr-un format nou itinerant, o caravană care va cuprinde: Palas Iași (19-27 mai), Iulius Town Timișoara (1-13 iunie) și Iulius Mall Cluj-Napoca (1-14 octombrie)

A patra ediție a nonconformistului muzeu Made in RO dedicat publicității și brandurilor românești, de care s-au bucurat deja peste 35.000 de vizitatori, va fi organizată pentru prima oară și la Iași, în parteneriat și cu găzduirea ansamblului Palas, cu programul de desfășurare între 19-27 mai, orele 10.00-21.00. Intrarea este gratuită.

Vă invităm să explorați în premieră, într-un decor expozițional creativ și jucăuș care reconstruiește la scară mică atmosfera din casele românilor din perioada interbelică și comunistă, dar și din magazinele care au născut atâtea povești amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice și electrocasnice, peste 2500 de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viața de zi cu zi a mai multor generații.

O colecție-cabinet de curiozități care cuprinde, sub aceeași pălărie, “anunciuri” venite din alte timpuri, alături de o expunere de mărci naționale mai vechi și mai noi, precum: șoșoni Mociornița, ateliere de croitorie și încălțăminte interbelice, motoretele Victoria sau Mobra, apoi binecunoscutul Guban, ciorapi Adesgo, pastele de dinți Cristal și Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Română, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrată, Dimineața și ale Oficiului Național de Turism, săpunurile Pisica și Cheia, lămpile Tungsram M.R., cosmeticele Farmec, primele sticle de Pepsi-Cola și CI-CO sigilate, fabrica de telefoane Standard, PECO, Dacia, biscuiții Eugenia, ciocolățica ROM, mașinăriile de gătit Aragaz, un ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana, Electronica și Tehnoton Iași, bicicletele Pegas, supele Supco, magazinele Unirea și Victoria, Brifcor, apoi mărcile anilor ’90 care au anunțat sosirea capitalismului și multe altele, pe scurt, exponatele ies din casele oamenilor și ajung piese de muzeu!

Muzeul Made in RO va aduce sub același acoperiș o expoziție principală prezentată ca o călătorie în timp, într-o adevărată istorie vizuală a publicității românești și a mărcilor autohtone, cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia și artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, mașini autohtone și multe alte surprize expoziționale din alte vremuri trecute, dar și produse dedicate industriei și brandurilor iconice din Iași, prezentând cea mai mare colecție de electronice fabricate la Tehnoton Iași.

Selecția de lucrări de artă publicitară și obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, în decoruri autentice de epocă, prezentând o cronică fizică a memoriei economiei României în care vom promova identitatea culturală și istorică a industriilor creative.

Veți putea afla cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau și consumau sau aveau prin locuințe românii în trecut, ce era de bonton, dar și poveștile din spatele reclamelor și brandurilor naționale de altădată, marcând astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate și branduri românești, într-un tur al amintirilor, un proiect inițiat și organizat de Asociația ESCU, începând cu anul 2018. Acest efort vine în continuarea misiunii de a înființa un muzeu permanent dedicat expunerii, documentării și digitizării elementelor patrimoniale legate de mărcile românești și de creațiile publicitare din ultimii 150 de ani, aducând un omagiu mărcilor și reclamelor autohtone ce au făcut istorie, fie că au rezistat testului timpului și s-au reinventat, fie au dispărut cu totul.

Programul Made in RO deține și o componentă educativă pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic sau simplu amator al mărcilor naționale.

- Mai multe informații interesante despre proiect se regăsesc pe website-ul oficial al muzeului - https://muzeulpublicitatii.ro/, precum și pe pagina de Facebook - https://www.facebook.com/muzeulpublicitatii/ și Instagram.

Made in Ro: muzeu de publicitate și branduri românești este un proiect:
Inițiat și organizat de: Asociația Escu
Sponsorizat și cu găzduirea: Palas Iași, Iulius Town Timișoara, Iulius Mall Cluj-Napoca

Despre Asociația ESCU:
Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar.Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale.

În perioada 2015 - 2021, Asociația ESCU și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy, Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice și O scurtă istorie a amorului în România și Muzeul Generației Millennials.
Website: www.asociatiaescu.ro

Despre IULIUS:
Compania IULIUS este singurul dezvoltator și operator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 30 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava.

IULIUS deține un portofoliu de retail de peste 300.000 mp în două proiecte mixte de revitalizare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara) și 3 mall-uri regionale (Iulius Mall Iași, Iulius Mall Cluj-Napoca și Iulius Mall Suceava), spații vibrante care atrag peste 69 de milioane de vizitatori în fiecare an. IULIUS este un reper și pe segmentul office, operând 13 clădiri de birouri verzi, cu o suprafață totală de peste 152.000 mp, în cadrul rețelei naționale United Business Center, unde își au sediul peste 60 de companii, cu peste 15.000 de angajați.

Proiectele IULIUS sunt concepte sustenabile, care se armonizează indentității comunităților din care fac parte și sunt singurele care integrează grădini ample, aducând natura în mijlocul orașelor, între oameni. Mai multe informaţii pe: www.iuliuscompany.ro.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti@yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -3 spatii identificate astfel: cabinet medic familie in suprafata de 32,82 mp, cabinet stomatologic in suprafata de 19,65 mp si farmacie in suprafata de 47,90 mp, ce apartin domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in satul Todiresti, comuna Todiresti, Str. Principala nr. 176, judetul Suceava, avand nr. cadastral 43669, CF 43669, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Todiresti nr. 13/28.02.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Secretariat. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat din cadrul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, se achita numerar la Casieria Comunei Todiresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 31.03.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: intr-un singur exemplar original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.04.2025, ora 12.00, Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Cinci străzi din Copou și Sărărie vor fi modernizate
18/03/2025 07:39

Primăria municipiului Iasi anuntă reluarea lucrărilor de modernizare a cinci străzi importante din zonele Copou si Sărărie. Edilul-sef Mihai Chirica a semnat ordinul de reincepere a acestor lucrări, c ...

„Adevărata putere a profesiei mele nu se află în succesul profesional, ci în capacitatea mea de a fi acolo pentru celălalt, de a-i oferi încredere și protecție”
18/03/2025 07:24

 Cezara Bătranu-Ciucă si-a inceput cariera juridică in anul 2008, profesand ca avocat mai bine de 13 ani, timp in care am acumulat o vastă experientă in domeniul juridic, reprezentand clienti in di ...

Agresat fizic, un ieşean a ripostat cam disproporţionat
18/03/2025 06:49

 Noul Cod Penal are şi el multe hibe, poate cea mai importantă dintre toate e că nu a fost definită clar noţiunea de legitimă apărare. Eşti atacat prin surprindere, in scop de talhărie de cele mai ...

Cinci motive pentru care copiii ieșenilor sunt anxioși
18/03/2025 06:33

Copilăria este adesea privită ca o perioadă lipsită de griji, o vreme a descoperirilor si a fericirii pure. Cu toate acestea, multi copii trăiesc o realitate diferită, marcată de nelinisti si temeri p ...

Acordarea primului ajutor te poate face inculpat!
18/03/2025 05:45

 În fapt, lucrurile au stat exact invers decat a susţinut reclamantul. Acesta, un oarecare Marian M. făcea lucrări de renovare la locuinţa unui văr de-al lui Ionel, intr-un sat de langă Harlău ...

Tot mai multe ieșence cer Poliției să le scape de soții furioși
17/03/2025 21:47

* anul trecut, la Iasi au fost emise 919 ordine de protectie, un adevărat record in materie, niciodată consemnat in capitala Moldovei, mai mult decat dublu fată de anul 2020! * profilul victimelor violentei ...

Un  ieșean și-a cumpărat, în aceeași zi, două Ferrari Purosangue nou-nouțe!
17/03/2025 19:53

* valoarea unei astfel de masini oscilează intre 563.000 si 1,3 milioane de euro, in functie de dotări * Ferrari Purosangue este primul SUV născut in Maranello si a devenit imediat după lansare (2022) masin ...

CFR investește peste 600.000 de euro într-o gară de la țară. Va fi una dintre cele mai moderne din România
17/03/2025 17:59

Compania Natională de Căi Ferate Romane investeste peste 600.000 de euro in constructia unei gări moderne intr-un sat aparent fără importantă, din nordul Moldovei. In plus, linia ferată va fi electrifica ...

Medicii recomandă plimbările pentru a combate astenia de primăvară
17/03/2025 17:55

* „Sunt recomandate plimbările in aer liber care au efect asupra creşterii fluxului de sange oxigenat la nivelul creierului şi stimulează producerea de serotonină, care induce o stare de bine. La ran ...

Aurul le-a luat mințile românilor
17/03/2025 17:52

* 90% din investitorii romani achizitionează produse de greutăti mai mari (incepand cu lingouri de 20 de grame) * analistii J.P. Morgan preconizează că pretul aurului va depăsi 3.300 dolari per uncie troy ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei