Pasajele din Podu Roş nasc controverse
Dimensiune font:
O asociaţie civică din oraş acuză municipalitatea de lipsă de transparenţă după ce a cerut informaţii referitoare la această investiţie
La sfârșitul lui aprilie, împreună cu mai multe organizații constituite în Alianța pentru Promovarea Transportului Alternativ în Iași, reprezentanţii Asociaţiei Civica au solicitat Primăriei Iași să comunice informații cu privire la studiile și analizele care stau la baza proiectului ce propune realizarea a două pasaje supraterane în intersecția Podu Roș. „Credem că e important ca ieșenii să fie informați cu privire la argumentele și datele care fundamentează o astfel de intervenție în comunitatea noastră”, spun aceştia. Ieri, cei de la Civica au furnizat amănunte despre răspunsul primit.
„Reprezentanții Primăriei Iași ne-au comunicat că „documentația tehnică a proiectului, precum și studiile care au stat la baza fundamentării soluției proiectate nu se încadrează în categoria informațiilor de interes public conform prevederilor Legii 544/2001. Documentația tehnică și studiile de specialitate sunt documente protejate de drepturile de autor ale proiectantului, fiind utilizate de aparatul tehnic din subordinea Primăriei Municipiului Iași pentru pregătirea și implementarea proiectului și nu sunt destinate utilizării publicului”. Considerăm, în continuare, că astfel de proiecte mari de infrastructură care necesită o investiție financiară mare și au un impact ireversibil asupra orașului au nevoie de o dezbatere publică reală și merită o analiză atentă, cu toate datele prezentate în mod transparent, motiv pentru care am înaintat o nouă adresă executivului”, spun aceştia.
Cer o audienţă extinsă
Mai mult, a fost solicitată o audiență la care să participe reprezentanții asociațiilor membre APTA, cât și orice ieșean preocupat de mobilitatea urbană, reprezentanți ai administrației locale care au lucrat cu/la întocmirea Referatului de Necesitate, Notei de Fundamentare, Studiului de Circulație ale proiectului pasajelor din Podu Roș, pentru a afla modul în care pasarelele supraterane din Podu Roș urmează principiile de mobilitate urbană sustenabilă și contribuie la fluidizarea traficului auto. „Totodată, am solicitat expunerea unor date privind traficul, calcule matematice care justifică soluția tehnică, fără a conține elemente de originalitate și creativitate, care condiționează protecția dreptului de autor, reluând astfel cererea de informații realizate în baza Legii 544 din 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public”, mai spun membrii Civica.
Menţionăm faptul că, încă din luna mai, aceştia spuneau că iniţitiva Primăriei nu rezolvă problema aglomeraţiei din Podu Roş. „Dacă facem mai mult loc pentru mașini, o să avem mai multe mașini. Principiul centrării mobilității urbane pe utilizarea automobilului personal și-a demonstrat deja limitele în majoritatea orașelor din Occident. Avem nevoie de politici de mobilitate durabilă, care prioritizează transportul public, mersul cu bicicleta/trotineta și mersul pe jos”, spuneau aceştia în luna mai 2020. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau