Peste 46% dintre apelurile nemțenilor la 112 nu au reprezentat urgențe!
Dimensiune font:
Potrivit ISU Neamț, 136.570 de apeluri au fost gestionate de Dispeceratul integrat ISU – Ambulanță, în medie 111 apeluri pe zi fiind pentru ISU * operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au preluat, anul trecut, la nivel național, 10.489.979 de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe
Anul trecut, serviciul 112 a fost apelat, din județul Neamț, de 249.125 ori, 115.457 de apeluri (46.35%) fiind non-urgențe.
Cele mai multe dintre apelurile catalogate ca „urgențe” - 133.668 de apeluri (53.65%), în total, au fost transferate către Ambulanță (96.046), urmate de Poliție (51.078), ISU-SMURD (40.524), Jandarmerie (13.817) și alte agenții (1.818).
Potrivit ISU Neamț, 136.570 de apeluri au fost gestionate de Dispeceratul integrat ISU – Ambulanță, în medie 111 apeluri pe zi fiind pentru ISU. „De 40.524 de ori au răspuns colegii din Dispecerat la apelurile venite prin 112, astfel: în ianuarie – 102,19 apeluri/zi, februarie – 100,03 apeluri/zi, martie – 100,87 apeluri/zi, aprilie – 119,30 apeluri/zi, mai – 105,16 apeluri/zi, iunie – 102,50 apeluri/zi, iulie – 122,61 apeluri/zi, august – 129,06 apeluri/zi, septembrie – 110,57 apeluri/zi, octombrie – 117,53 apeluri/zi, noiembrie – 105,86 apeluri/zi, decembrie – 119,13 apeluri/zi. Este esențial ca populația să conștientizeze că orice apel la 112 care nu este o urgență înseamnă secunde prețioase care se pierd în defavoarea tratării unor urgențe reale, adică pentru a asigura imediat sprijinul pentru cei aflați în nevoie”, a transmis ISU Neamț.
În anul 2004, peste 90% dintre apelurile la 112 nu erau urgențe
La nivel național, de 20 de ani, 112 este numărul unic pentru urgențe din România, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de către operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).
Operaționalizat în 2004, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) s-a dovedit o modalitate simplă, eficientă și rapidă pentru alertarea serviciilor de urgență.
„Acum două decenii, 112 a înlocuit numerele 955, 961 și 981 la care puteau fi apelate în mod individual agențiile specializate de intervenție, contribuind la gestionarea eficientă, coordonată și colaborativă a situațiilor de pericol din întreaga țară și la salvarea de vieți. Dacă în anul 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgențe, astăzi procentul a scăzut sub 50%. Sistemul 112 a țintit permanent noile tehnologii, standarde și practici tehnico-operaționale care ajută la salvarea de vieți, inclusiv utilizând metode avansate de localizare și devenind, astfel, un model de bună practică pentru serviciile de urgență din alte state europene”, a transmis STS.
Operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au preluat, anul trecut, 10.489.979 de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe.
Potrivit STS, au fost multiple situațiile în care, pentru gestionarea unui caz, a fost necesară intervenția, în colaborare, a mai multor agenții.
Cele mai complexe evenimente din 2023, din perspectiva operatorilor STS, au fost urgențele care au necesitat mobilizări importante de resurse pentru intervenție, precum explozii, incendii de amploare și fenomene meteo extreme, care au generat sute de apeluri în câteva minute. George NEGRU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau