Pistele pentru biciclete, o provocare pentru ieșeni
Dimensiune font:
Un nou proiect prevede ca pe banda de circulație eliberată de mașini să fie amenajate două piste pentru biciclete (pentru cele două sensuri de mers, cu câte o lățime de 1,5 metri fiecare, fiecare pistă urmând să fie separată de benzile destinate traficului rutier prin separatori de sens (popici) reflectorizanți
Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă marile aglomerări din Europa și din întreaga lume o reprezintă mobilitatea urbană durabilă, respectiv capacitatea oamenii de a se deplasa ușor și în siguranță în interiorul orașelor sau între acestea și localitățile limitrofe.
Având în vedere încurajarea de către Uniunea Europeană a unei asemenea strategii, autoritățile au căutat în ultimii ani soluții pentru implementarea acestui concept și nivelul municipiului Iași, prin amenajarea de piste pentru biciclete.
Primul traseu a fost cel care face legătura între Tudor Vladimirescu – Podu de Piatră, urmat de cel între Șoseaua Nicolina și Podu Roș și altele, în lungime mai mică, în interiorul cartierelor. Însă, cel mai important proiect în acest sens pentru autorități îl reprezintă amenajarea de piste pentru biciclete pe axa Păcurari – Tudor Vladimirescu, pe traseul Rond Păcurari – șos. Păcurari – str. Păcurari – Piața „Mihai Eminescu” – bulevardul Independenței – str. Elena Doamna – bulevardul Tudor Vladimirescu. Noutatea unui astfel de proiect o reprezintă amenajarea pistelor pe partea carosabilă a drumului, ceea ce înseamnă interzicerea parcării autovehiculelor pe prima bandă de circulație, lucru greu de realizat, însă, din cauza creșterii exponențiale, în ultimii ani, a numărului de mașini din municipiu, și a traficului infernal din oraș, mai ales la orele de vârf.
În ciuda acestor impedimente, proiectul nu a fost abandonat total de autorități ci, din contra, el continuă să se afle pe lista priorităților la capitolul „mobilitate urbană”. Proiectul prevede ca pe banda de circulație eliberată de mașini să fie amenajate două piste pentru biciclete (pentru cele două sensuri de mers, cu câte o lățime de 1,5 metri fiecare, fiecare pistă urmând să fie separată de benzile destinate traficului rutier prin separatori de sens (popici) reflectorizanți.
În acest sens, speră autoritățile, care doresc să extindă în viitor acest concept la nivelul întregului oraș, traficul din municipiu ar urma să fie decongestionat măcar în parte, până la găsirea altor soluții inovatoare de mobilitate urbană și de reducere a poluării. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau