Posturi blocate în spitale. CJ majorează organigramele de personal
Dimensiune font:
Au fost modificate organigramele şi statul de funcţii pentru patru dintre spitalele aflate în subordinea Consiliului Judeţean. Votul a fost dat de consilierii judeţeni, în şedinţa de ieri. În ciuda votului, spitalele se află într-o situaţie paradoxală: nu pot angaja personal medical!
În urma votului dat în plenul Consiliului Judeţean Iaşi, la Spitalul de Pneumoftiziologie vor putea fi înfiinţate două cabinete medicale noi, unul fiind de Boli Infecţioase, celălalt de Alergologie şi Imunologie Clinică.
Prin înfiinţarea acestor două cabinete se doreşte ca pacienţii care se adresează spitalului şi care suferă de tuberculoză sau alte afecţiuni respiratorii să beneficieze de investigaţii suplimentare pentru a putea fi diagnosticaţi corespunzător şi apoi trataţi. „Ne dorim să putem ajuta mai mulţi pacienţi şi să ne lărgim paleta de servicii medicale. Avem deja angajat un medic infecţionist. Este păcat să nu ajutăm mai mulţi pacienţi care au o patologie infecţioasă şi pneumologie prin înfiinţarea unui cabinet de Boli Infecţioase. Mă refer, de exemplu, la implicaţiile respiratorii ale unor afecţiuni precum boala Lyme, cei cu patologie hepatică. De asemenea, înfiinţarea cabinetului de Alergologie şi Imunologie Clinică este necesară pentru că marea majoritate a bolilor respiratorii au un trigger alergic”, spune dr Radu Crişan, managerul Spitalului de Pneumoftiziologie.
Dacă în cadrul spitalului deja este angajat un medic infecţionist, pentru înfiinţarea cabinetului pentru internări de zi este nevoie şi de asistenţi medicali şi infirmieri. La fel şi pentru cabinetul de Alergologie. Însă modificările legislative din ultima perioadă impun anumite restricţii în privinţa angajărilor. „Sunt sigur că legislaţia se va modifica, sau vom găsi oportunităţi atât în partea universitară cât şi în prestări servicii. Important este ca pacienţii noştri să fie investigaţi complet şi să reducem, cât se poate, trimiterile spre alte spitale, pentru ca astfel pacienţii să beneficieze de examene complete”, spune dr. Radu Crişan.
O altă unitate medicală care are nevoie de modificarea organigramei este Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „Sf. Maria”. Acceptul a fost dat de consilierii judeţeni în şedinţa de ieri, pentru ca unitatea medicală să poată face faţă tuturor solicitărilor venite din partea pacienţilor pediatrici care vin din întreaga regiune a Moldovei.
Este vorba de angajarea a şase medici de terapie intensivă, dar şi de asistenţi medicali şi infirmieri.
De asemenea, Spitalul pentru copii are nevoie de personal medical şi pentru viitorul Compartiment Heliport – SMURD, care este implementat prin proiectul „Extindere şi dotare Unitate Funcţională Regională de Urgenţă”.
După votul primit în plenul Consiliului Judeţean, pentru modificarea organigramei de la „Sf Maria”, managerul unităţii medicale are nevoie însă şi de acceptul Ministerului Sănătăţii pentru a angaja personalul medical necesar. „Voi înainta un memoriu atât Ministerului Sănătăţii, cât şi DSU”, a spus Alina Belu, managerul Spitalului pentru copii.
De asemenea, atât la Spitalul „Sfânta Maria”, Spitalul de Pneumoftiziologie, cât şi la Spitalul de Neurochirurgie şi Maternitatea „Cuza Vodă” va fi suplimentat numărul posturilor de medici rezidenţi. Ei sunt angajaţi de Direcţia de Sănătate Publică, dar pentru a-şi putea desfăşura activitatea în aceste unităţi medicale este nevoie de schimbarea schemei de personal. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau