Prima de zi de şcoală, la Iaşi: Tăieri de panglici, discursuri motivaţionale şi trafic aglomerat

Dimensiune font:

| 12-09-2023 07:24

* circumstanţele reluării cursurilor în învăţământul preuniversitar au fost aceleaşi cu cele de vara anului trecut şi fără ca vreun director de şcoală sau liceu să impună culoare de circulaţie * festivităţile au constituit un pretext nimerit pentru ca directorii de şcoli să prezinte din nou rezultatele în ceea ce priveşte promovabilitatea, fiind abordate şi alte două subiecte care intersează, dar care necesită informaţii suplimentare din partea guvernanţilor : banii de navetă şi bursele şcolare * în ceea ce priveşte traficul din oraş, s-a circulat cu destulă dificultate, situaţie care se va acutiza astăzi dat fiind faptul că, ieri, activitatea în şcoli sau licee a fost una restrânsă 

Festivităţi tradiţionale, părinţi în curtea şcolilor, flori şi ghivece, pe alocuri şi pungi, probabil, cu atenţii. Acestea a fost scenariul după care s-a derulat prima de zi şcoală la majoritatea unităţilor de învăţământ din Iaşi, diferit, evident, de alţi ani, când pandemia recomanda prudenţă din partea directorilor de şcoli. Nu a mai fost vorba de distanţare socială, de culoare de circulaţie, aglomeraţia revenind la standardele cunoscute dintr-o dorinţă firească a părinţilor fie de a-şi ajuta copiii să transporte manualele care le-au fost înmânate, fie de a le fi aproape în această zi specială. „ Emoție ca un om care a iubit întotdeauna școala, ca părinte și ca primar într-un context în care, deși începem anul școlar în condiții de normalitate, ne confruntăm cu oroarea unui război care continuă în apropierea granițelor noastre, dar și cu o criză economică cu efecte pentru fiecare dintre noi. Speranță fiindcă începem școala în condiții de normalitate și stabilitate, avem cel mai ambițios ș mai amplu program de investiții în unitățile de învățământ din istoria Iașului (cu proiecte certe de aproape 100 de milioane de euro!) și, mai ales, fiindcă știu că avem aceeași relație de succes între elevi - dascăli - părinți - administrație care este, așa cum s-a văzut în ultimii ani, cheia unei Educații care ne menține, an de an, în toate topurile naționale și cu care suntem cu toții mândri! Am spus-o în numeroase rânduri: rostul educației trebuie să fie acela de a îndrepta sufletul omului spre frumos, adevăr și bine! Trebuie să formăm în școala românească tineri de calitate și nu mașini de memorat, oameni călăuziți de imaginație și creativitate, capabili să găsească și să propună soluții la marile probleme ale lumii contemporane. Iar pentru aceasta suntem obligați să colaborăm cu toții: administrație (locală și centrală), profesori și părinți. Nu voi înceta niciodată să o o repet: pentru mine, ca primar, școala are prioritate și veți avea întotdeauna în mine un partener onest și un susținător neabătut!”, a spus primarul Mihai Chirica.

A fost inaugurată Grădiniţa Dacia

De altfel, primarul oraşului a participat la mai multe festivități de deschidere a anului şcolar 2023 - 2024, organizate în municipiul Iași. Iar una dintre acestea a fost la noua grădiniţă, construită de municipalitatea ieşeană în Dacia. Am participat astăzi, 11 septembrie, cu aceeași emoție ca la fiecare început de toamnă, la o serie de festivități de deschidere a noului an școlar în orașul nostru. Pentru început am avut bucuria de a fi alături de preșcolarii, elevii, părinții și educatorii de la Grădinița cu Program Prelungit Sfântul Stelian din Dacia. Grădinița de pe strada Prof. I. Simionescu este o unitate de învățământ nouă pe care am construit-o de la zero și am dotat-o cu fonduri europene. Cu 14 săli de grupă și 280 de locuri pentru copii, noua unitate de învățământ din Dacia este cea mai mare grădiniță din orașul nostru!”, a spus primarul.

Iar dacă fusese stabilit anterior ca, aici, să fie relocaţi copiii de la Grădiniţa PP 13 Tătăraşi, unitate aflată, la rândul ei, într-un amplu proces de modernizare, la Grădiniţa din Dacia s-au mai găsit spaţii care să preia şi alţi preşcolari. „Totodată, în urma discuțiilor cu câțiva părinți, am propus Inspectoratului Școlar Județean Iași ca în noua grădiniță din Dacia să își desfășoare activitatea și copiii și educatoarele de la Grădinița cu Program Prelungit nr. 27 de pe strada Tabacului, aflată în structura administrativă a Școlii Gimnaziale George Coșbuc”, a mai precizat primarul Mihai Chirica. Tot aici a venit şi inspectorul general al ISJ Iaşi, Luciana Antoci, alături de alţi oficiali ai Primăriei. „Începând de astăzi, în fiecare dimineață vor intra în ṣcolile şi grădinițele din județul Iaşi peste 140.000 de elevi, preṣcolari, profesori şi angajați pe segmentul didactic auxiliar şi nedidactic. Pe acest fond, am prezentat stadiul pregătirii celor 602 unităţi de învățământ, dintre care 211 cu personalitate juridică, din perspectiva asigurării condițiilor optime pentru desfăṣurarea procesului didactic, subliniind faptul că, în această etapă, toate şcolile din rețeaua educațională ieşeană sunt pregătite să-şi înceapă activitatea”, a spuns inspectorul general al ISJ Iași. „Pentru mine, începutul unui an școlar înseamnă noi oportunități. Elevilor le doresc să se implice activ în procesul de învățare și să îşi urmeze pasiunile. Părinților le aduc aminte că suntem parteneri în educația copiilor noștri și împreună vom susține dezvoltarea lor. Cadrelor didactice le mulțumesc pentru munca dedicată. Educaţia şi sănătatea sunt cele mai importante, restul vin de la sine. Prioritatea noastră ar trebui să fie acestea două, şi nu de la anul, ci de acum. Să facem din acest an școlar unul de succes pentru toți. Mult succes!”, a transmis Petru Movilă, administratorul public al municipiului Iaşi.

În ceea ce-l priveşte pe preşedintele Consiliului Judeţean, acesta şi-a găsit timp şi pentru a fi prezent la festivităţile găzduite de şcolile din judeţ. A ales Miroslava, păstorită de colegul său de partid, Dan Niţă şi Liceul Tehnologic Agricol „Olga Sturdza” din localitate. „Noul an școlar înseamnă noi începuturi, noi oportunități și noi provocări pentru fiecare dintre noi. Îmi doresc ca acest an să fie plin de realizări, descoperiri și împliniri pentru toți. Educația este cheia spre dezvoltarea personală și spre construirea unui viitor mai bun, atât pentru noi, cât și pentru comunitatea noastră. Vă urez tuturor un an școlar plin de succese, învățături memorabile și bucurii împărtășite alături de colegi și profesori”, a transmis Costel Alexe.

Un nou liceu pe harta unităţilor şcolare ieşene: Liceul UAIC

Clopoţelul a sunat şi la licee. Cele cunoscute şi cele mai puţin cunoscute, lucru absolut normal atât timp cât data de 11 septembrie 2023 a marcat prima zi de funcţionare a Liceului UAIC de exemplu. Unitate care, la rându-i, s-a bucurat de prezenţa unui oaspete important. „Astăzi am luat parte la deschiderea noului an școlar la Școala Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, o unitate de învățământ organizată sub umbrela primei universităţi din România. Din acest an, vor funcționa în cadrul acestei școli și clase de liceu. De altfel, Liceul UAIC este un proiect unic în România, fiind singurul afiliat unei universități. La Școala UAIC copiii au oportunitatea de a-și dezvolta potențialul într-un mediu educațional de înaltă calitate, având acces la resurse moderne și la profesori dedicaţi, care îi încurajează să exploreze și să se dezvolte. Cu noul an școlar care începe, le doresc copiilor un an minunat în drumul lor către cunoaștere și multe reușite!”, a spus prefectul judeţului Iaşi, Bogdan Cojocaru.

Alte două licee noi sunt cele din Valea Lupului și Ciurea, din Zona Metropolitană Iași. Este vorba de Liceul „Alexandru Cătuneanu” la Lunca Cetățuii și Liceul „Prof. Mihai Dimitriu” la Valea Lupului.

La un pahar de suc

Altfel, revederea tinerilor sau primele contacte cu noii colegi au continuat şi după cele 2-3 ore petrecute cu diriginţii. Terasele au fost pline de elevi dornici să îşi împărtăşească din amintirile şi întâmplările prin care au trecut de când nu s-au mai văzut. Aglomeraţie a fost şi pe străzile din centru, unde elevii treceau în grupuri mari, vorbeau tare şi zâmbeau zgomotos. Şi staţiile de autobuz sau tramvai s-au animat de elevi aflaţi în căutarea unui mijloc de transport, din când în când în apropierea lor putea fi văzută şi câte o profesoară. O recunoşteai imediat, după buchetele de flori din braţe.

Trafic aglomerat

Singurele nemulţumiri de ieri au vizat traficul. Maşinile parcate aiurea, în special în apropierea şcolilor, au dus la aglomerarea acestor zone şi la un trafic încetinit, deşi poliţiştii locali au fost prezenţi în proximitatea tuturor unităţilor şcolare. Şi mijloacele de transport s-au văzut prizoniere în acest trafic, iar situaţia se va acutiza începând de astăzi, când se reiau cu adevărat cursurile, ieri fiind vorba de o zi, să-i ziceam festivă sau de acomodare. La fața locului au fost trimiși mai mulți polițiști de la Rutieră, însă chiar și în aceste condiții s-au format cozi de mașini. Lucian STATE

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Peste 84.000 de ieșeni primesc pensia mărită
01/04/2025 22:39

* distribuirea ajutoarelor financiar destinate pensionarilor pentru sărbătorile pascale a inceput * in mod obisnuit, pensiile ajung in posesia seniorilor in perioada 1-13 aprilie, dar cei care primesc pensia ...

Gripa nu cedează!
01/04/2025 22:37

Compartimentul de Supraveghere Epidemiologică si Control Boli Transmisibile din cadrul Directiei de Sănătate Publică Iasi a transmis ultimele date legate de bolile de sezon. Astfel, in săptămana 24 &ndash ...

Se redeschide traficul rutier pe Pietonalul Ștefan cel Mare!
01/04/2025 22:37

* organizatiile pentru protectia mediului au anuntat, pentru această dimineată, actiuni de protest, amenintand cu blocarea arterei rutiere si a acestului in Mitropolia Moldovei si Bucovinei * Primăria a soli ...

Bio sau doar scump? Ce mâncăm cu adevărat când cumpărăm „de la țărani” în Iași
01/04/2025 16:29

Ne hrănim cu speranta că mancarea venită „de la tară” e curată, naturală, neprocesată. Ne păcălim cu mirosul rosiilor din copilărie, dar realitatea e alta. Într-un oras sufocat de po ...

  Tricicletele electrice, pericol public în Iași. Livratorii fac legea pe trotuare și șosele
01/04/2025 16:06

Tricicletele electrice ale livratorilor de mancare au invadat trotuarele si soselele din Iasi, punand in pericol pietonii, soferii si vatmanii. Lipsa de reguli, presiunea comenzilor si indiferenta autoritătilo ...

175 de ani de Jandarmerie – istorie, echipamente și eroi la Palatul Culturii din Iași
01/04/2025 15:35

Pasii răsună diferit in sălile Palatului Culturii atunci cand timpul se lasă cuprins intre vitrine. Într-o lume in care istoria nu mai este doar o disciplină scolară, ci o poveste spusă in obiecte, ...

Nu e glumă! Un ieșean a sunat la 112 de peste 30.000 de ori în câteva luni!
01/04/2025 14:20

* in perioada 1 ianuarie 2024 – 1 martie 2025, peste 131.500 de apeluri la 112 preluate la nivelul judetului Iasi au fost abuzive, fiind efectuate de persoane care au făcut farse, au adresat injurii sau ...

Jean Claude Van Damme, reclamat la DIICOT Iași
01/04/2025 14:20

Pe masa DIICOT Iaşi s-ar afla unul dintre cele mai grele şi dificile dosare. Un celebru avocat anunţă că o posibilă reţea de trafic de minori şi trafic de persoane, patronată de Morel Bolea, scoate la ...

O singură medie de 10, la simularea Evaluării Naționale
01/04/2025 14:20

La Simularea Evaluării Naţionale organizată de Ministerul Educaţiei, in judeţul Iaşi s-au obţinut 66 de note de 10 la Matematică, 3 note de 10 la Limba romană. În tot judeţul a fost obţinută d ...

Impact devastator între o mașină și un TIR: un bărbat a murit în Suceava
01/04/2025 14:15

Un grav accident rutier s-a produs luni in localitatea Poiana Stampei, judetul Suceava, unde un autoturism s-a ciocnit cu un autotren. Din păcate, soferul masinii a murit in urma impactului, au anuntat reprez ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei