Primăria Iași, grăbită să scoată din oraș autovehiculele poluante

1rabla

Dimensiune font:

| 19-08-2024 08:43

* până acum, la Iași, în cadrul Programelor „Rabla Local” și „Rabla Plus” s-au înscris 1.042 de proprietari de autovehicule cu norma de poluare Euro 3 sau mai mică * 594 de persoane au depus ulterior cererile de finanțare și documentația aferentă pentru primirea bonificației în vederea achiziționării unui autovehicul nou * în urma verificării dosarelor de către comisia de analiză constituită la nivelul Primăriei Municipiului Iași au fost acceptate în final 510 dosare, alte 84 de dosare fiind respinse întrucât nu îndeplineau cerințele ghidului de finanțare

Primăria Municipiului Iași (PMI) a fost printre primele instituții publice care a aderat la Programul privind casarea autovehiculelor uzate (cunoscut ca „Rabla local” și ulterior ca „Rabla Plus”), lansat în urmă cu doi ani de Ministerul Mediului, Apelor Și Pădurilor prin  Administrația Fondului Pentru Mediu (AFM). Peste 500 de autovehicule cu norme de poluare care nu corespund normativelor Uniunii Europene, respectiv cu o vechime mai mare de 15 ani și cu norma de poluare Euro 3 şi/sau mai mică se preconizează a fi scoase din circulaţíe în municipiul Iaşi prin intermediul Programelor „Rabla Local” și „Rabla Plus”, proprietarii acestora urmând să primească, potrivit legii, un simulent financiar în vederea achiziționării unei noi mașini.

Potrivit legii, casarea autovehiculelor și implicit radierea acestora din circulaţie nu se poate face decât după semnarea contractelor de finanțare încheiate cu Primăria, urmând ca plata stimulentului financiar să se facă după transmiterea adeverinței de dezmembrare și a dovezii radierii din circulație a mașinii.

În cadrul „Rabla Local”, din suma de 3.000 de lei de care au beneficiat proprietarii autovehiculelor înscrise în program. 600 de lei au provenit din fondurile proprii ale Primăriei Municipiului Iași iar restul de 2.400 de lei de la Administrația fondului pentru Mediu. Situația dosarelor acceptate în Programul „Rabla Local” în Iași este comparabilă cu cea din Timișoara (513 dosare acceptate), dar net superioară față de Oradea (230), Suceava (183) sau Galați (139).

Potrivit datelor oficiale, în prezent, în Iași sunt înmatriculate 136.042 de autovehicule, dintre care 21.012 sunt non-Euro, 251 sunt cu norma Euro 1, 11.733 Euro 2, 20.821 Euro 3, 43.378 Euro 4, 20.585 Euro 5, 18.762 Euro 6, 2.405 hibride și 423 electrice.

Încep înscrierile pentru o nouă etapă a programului „Rabla Plus”

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) lansează luni, 19 august, la ora 10, o nouă sesiune de înscriere pentru persoanele fizice, persoanele juridice, unitățile administrativ-teritoriale și instituțiile publice pentru Programului „Rabla Plus”. Potrivit reprezentanților AFM, pentru înscrierea în program, persoanele fizice se pot adresa producătorilor validați, în vederea îndeplinirii formalităților de înscriere, în timp ce persoane juridice pot încărca documentele necesare înscrierii în aplicația informatică pusă la dispoziție de inițiatorii programului, în limita sumelor alocate.

Sumele alocate pentru cea de-a III-a etapă de înscrieri în cadrul Programului „Rabla Plus” sunt următoarele: persoane fizice (19 august – 25 noiembrie 2024) – 100 milioane de lei, persoane juridice (19 august – 19 septembrie 2024) – 100 de milioane de lei, UAT-uri și instituții publice – 100 milioane de lei. „În cadrul Programului Rabla Plus, solicitantul beneficiază de ecotichet la achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul predării spre casare a cel puţin unui autovehicul uzat. Se pot preda spre casare maximum două autovehicule uzate. Cuantumul ecotichetului, indiferent de numărul de autovehicule uzate predate spre casare, este de: 25.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta, 13.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO_2/km în sistem WLTP și respectiv 13.000 lei pentru achiziţionarea unei motociclete electrice. Ecotichetul se acordă pentru achiziționarea unui autovehicul electric a cărui valoare nu depășește suma de 70.000 euro, cu TVA inclus”, precizează reprezentanții Administrației Fondului de Mediu.

De remarcat că, în ceea ce privește instituțiile publice și unitățile administrativ-teritoriale, în cadrul celei de-a treia etape a Programului „Rabla Plus”, acestea vor beneficia de un ecootichet în cuantum de 120.000 de lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, nefiind însă obligate să predea spre casare un autovehicul uzat.

Edi MACRI

 

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Ard Bucegii!

14:00

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
Nevastă de 18 ani, înjungiată de propriul soț. A refuzat să depună plângere
19/08/2024 15:01

O tanără de 18 ani din judetul Neamt a fost injunghiată de sotul ei, după un conflict in familie, insă a refuzat să depună plangere impotriva acestuia, lucru ce nu le-a oprit, insă, pe autorităti să ...

O directoare din CJ Maramureş, un fost şef al IPJ Vaslui şi un fost manager al Serviciului de Ambulanţă Constanţa, în incompatibilitate
19/08/2024 12:46

Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate sau conflictul de interese de natură administrativă in cazul a patru persoane cu funcţii de conducere in instituţii publice, print ...

Prof. univ. dr. Cătălina Arsenescu Georgescu, omagiată la Muzeul Memorial „Mihail Kogălniceanu” Iaşi
19/08/2024 11:53

  Complexul Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi invită publicul joi, 22 august, la ora 15.00, la Muzeul Memorial „Mihail Kogălniceanu”, la evenimentul de omagiere a doamnei prof. un ...

Muzeului Național Brukenthal a adus la Iași o colecție unicat
19/08/2024 08:42

 Galeriile „Dumitru I. Grumăzescu” de pe strada Lăpusneanu găzduiesc expozitia „Spectacolul Naturii”, adusă de la Muzeul National Brukenthal din Sibiu si organizată cu sprijinu ...

GALERIE FOTO - Micii dansatori din Iași, medaliați cu aur și argint la cel mai mare concurs de dans sportiv din lume
19/08/2024 08:19

Iasul a urcat din nou pe un podium international, de această dată la German Open Championships (GOC), cea mai mare competitie de dans sportiv din lume. Concursul a avut loc la Stuttgart (Germania), intre 13 s ...

„Trading scam”, noul instrument al tâlharilor cibernetici
19/08/2024 07:47

Apar tot mai multe inselătorii prin „trading scam”. Semnalul de alarmă este tras de poliţişti, in contextul investitiilor in criptomonede si pe piata de capital din Romania. Aceste fraude sunt e ...

Începe „Bacul de toamnă”
19/08/2024 07:41

* la nivelul judetului Iasi, in vederea sustinerii probelor pentru a doua sesiune a examenului de Bacalaureat, s-au inscris 1.162 de candidati, 832 din seria curentă si 330 din seriile anilor anteriori 1.162 ...

Sute de refugiați ucraineni așteaptă un loc de muncă în Iași
19/08/2024 07:40

* de la inceputul conflictului armat din tara vecină, dintre cei 709 de cetăteni ucraineni inscrisi in evidentele Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Muncă Iasi, doar cateva zeci si-au găsit locuri ...

Ordinele de protecţie îi sufocă pe judecători
18/08/2024 23:46

* de la inceputul anului, magistraţii ieşeni au soluţionat 5.509 dosare * cum era de aşteptat (şi cum e tradiţia), in marea majoritate a cazurilor, partea reclamantă este femeia (soţie, concubină, mam ...

Vacanță în Pridvorul Satului, pentru 12.000 de copii
18/08/2024 19:29

În dimintile linistite de vară, satul Visani părea că isi duce viata obisnuită, cu zgomotul bland al naturii si pasii mărunti ai localnicilor care isi urmează rutina zilnică. Însă, de fiecar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei