Procedura de lucru privind şomajul tehnic

ajofm-iasi-1060x600-1

Dimensiune font:

| 31-03-2020 17:53

În vederea acordării, conform prevederilor O.U.G. nr. 30/2020, modificată și completată prin O.U.G. nr. 32/2020, a sumelor necesare plăţii indemnizaţiei de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut pentru angajații ale căror contracte de muncă au fost suspendate potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,

Angajatorii cu sediul în raza teritorială a jud. Iași trebuie să depună, prin poștă electronică, la AJOFM Iași, următoarele documente conform modelelor care vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I:

a)      cerere semnată şi datată de reprezentantul legal;

b)     declaraţie pe propria răspunderea reprezentantului legal al angajatorului;

c)      lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Pentru a veni în sprijinul angajatorilor, AJOFM Iași propune acestora două variante de depunere a documentelor:

1.      prin intermediul aplicației informatice dezvoltate de către colegii noștri de la AJOFM Harghita - http://www.locuridemuncaharghita.ro/Sectiune%20agenti/PISA/pisa0.php;

 

sau

 

2.      prin intermediul poștei electronice la adresa de e-mail iasi@anofm.gov.ro.

 

ᵎVarianta 1(recomandată angajatorilor de către AJOFM Iași)

Angajatorul trebuie să parcurgă următorii pași:

I.     Accesează aplicația informatică a AJOFM prin intermediul link-ului http://www.locuridemuncaharghita.ro/Sectiune%20agenti/PISA/pisa0.php;

 

II.  Se loghează cu codul fiscal/codul unic de înregistrare, iar parola este formată din primele 4 cifre ale codului fiscal/codului unic de înregistrare.

În cazul în care nu se obține logarea, angajatorul trimite o solicitare cu datele sale de identificare (denumire, cod fiscal, sediu, telefon, reprezentant legal, cont bancar, banca, telefon, e-mail) către AJOFM Iașila adresa de e-mail ajofm@is.anofm.ro pentru crearea contului personalizat. AJOFM Iași va transmite către angajator userul (care este întotdeauna codul fiscal/codulunicdeinregistrare) și parola;

 

III.             Se intră în Platforma de relaționare cu angajatoriiși se accesează butonulȘomaj tehnic(există și un tutorial video ce explică funcționalitatea aplicației pe partea de șomaj tehnic, ignorând explicațiile inițiale referitoare la chestionar epidemie);

 

IV.              Se intră în pagina Șomaj tehnic, se completează corect Contul bancar (Codul IBAN) (aplicația are cheie de validare pentru cont)și Banca la care este deschis contul și se salvează datele.Ulterior, se accesează butonul Introducere persoana somaj tehnic și se introduc,prin salvări succesive în aplicație, salariații ale căror contracte de muncă au fost suspendate potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, prin completarea tuturor cîmpurilor (aplicația are chei de validare pentru CNP, număr de zile lucrătoare).

 

V.  După introducerea tuturor salariaților ale căror contracte de muncă au fost suspendate vor fi generate de către aplicație cele 3 documente (cerere, declarație pe propria răspundere, listă salariați) necesare solicitării șomajului tehnic de la AJOFM Iași. Documentele vor fi generate în format .pdf și vor fi salvate de către angajator în propriul computer/laptop. Dacă deține o semnătură electronică, angajatorul va certifica cu această semnătură documentele generate din aplicație și le va transmite prin intermediul aplicației către AJOFM Iași. Dacă nu deține o semnătură electronică, angajatorul va lista documentele generate din aplicație, le va semna, le va scana și le va transmite prin intermediul aplicației către AJOFM Iași.

 

VI.              După transmiterea documentelor prin intermediul aplicației, angajatorul va primi un număr de înregistrare generat de aplicație, iar AJOFM Iași va fi informat imediat că angajatorul a transmis documentele necesare plății indemnizațiilor. AJOFM Iași va descărca documentele din aplicație, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.

 

Pentru asistență tehnică în intervalul orar 08.00 – 17.00 se poate trimite e-mail la ajofm@is.anofm.ro

 

ᵎVarianta 2

Angajatorii cu sediul în raza teritorială a jud. Iași vor depune, prin poștă electronică, la AJOFM Iași, cele 3 documente conform modelelor care vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I:

a)      cerere semnată şi datată de reprezentantul legal;

b)     declaraţie pe propria răspundeDupă transmiterea documentelor prin intermediul aplicației, angajatorul va primi un număr de înregistrare generat de aplicație, iar AJOFM Iași va fi informat imediat că angajatorul a transmis documentele necesare plății indemnizațiilor. AJOFM Iași va descărca documentele din aplicație, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.După transmiterea documentelor prin intermediul aplicației, angajatorul va primi un număr de înregistrare generat de aplicație, iar AJOFM Iași va fi informat imediat că angajatorul a transmis documentele necesare plății indemnizațiilor. AJOFM Iași va descărca documentele din aplicație, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.re a reprezentantului legal al angajatorului;

c)      lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Documentele vor fi transmise la adresa de e-mail iasi@anofm.gov.ro.

După transmiterea documentelor, AJOFM Iași va descărca documentele, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:22

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Evenimente care vor avea loc în Arhiepiscopia Iaşilor, în perioada 12-18 mai 2024
11/05/2024 17:05

Duminică, 12 mai - Duminica a 2-a după Pasti (a Sfantului Apostol Toma) În această zi, la Catedrala Mitropolitană din Iaşi, slujba Sfintei Liturghii va fi săvarşită de către Înaltpreasfi ...

Studenții din Iași pot afla cum să se pregătească pentru viitor
11/05/2024 16:07

 Pe 13 mai, studentii din Iasi pot afla cum să se pregătească pentru viitor la evenimentul: „Community Meeting TINERI SI JOBURI”.  Evenimentul se va desfăsura pe două paneluri de disc ...

Moartea suspectă a mezzosopranei Maria Maxim Nicoară: procurorii au decis redeschiderea dosarului
11/05/2024 11:44

Procurorii din Iasi au decis redeschiderea dosarului mortii suspecte a mezzosopranei Maria Macsim Nicoară. Cercetările, spun magistratii, sunt considerate „deficitare”, iar pianistul Codrin Nicoa ...

Accident grav în Vaslui. O femeie a murit pe loc şi alta a fost grav rănită, după ce maşina în care se aflau s-a izbit violent de un copac
11/05/2024 10:33

O femeie a murit şi alta a fost grav rănită după ce maşina in care se aflau a derapat, pe un drum judeţean din Vaslui şi s-a izbit violent de un copac. A fost nevoie de intervenţia echipajelor de descar ...

Măsuri de promovare a unui mediu cât mai curat şi sănătos, la Iaşi
11/05/2024 10:25

* Salubris are in vedere promovarea mai intensă a actiunii de reciclare si reutilizare a deseurilor in vederea reducerii volumului de deseuri care ajung la depozitele de gunoi si pentru conservarea resurselor ...

Mihaela Bilic va conferenția în beneficiul pacienților oncologici
11/05/2024 09:56

Clubul Inner Wheel Iasi invită publicul la o conferintă cu o temă extrem de importantă si relevantă pentru intreaga comunitate: menopauza. Evenimentul va avea loc pe 19 mai, incepand cu ora 10, la Hotel Tr ...

Doi specialiști de la Banca Mondială vor conferenția la Iași
11/05/2024 09:11

În contextul publicării de către Tribunalul arbitral al Băncii Mondiale (ICSID) a deciziei in dosarul Rosia Montană, Camera de Comert si Industrie  (CCI) Iasi reiterează apelul către companii p ...

Fructele și legumele din piețe, verificate de comisarii de la CRPC
11/05/2024 07:34

 Inspectorii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Iasi verifică modul in care este respectată legislaţia privind comercializarea de legume şi fructe proaspete. Acestia au elaborat o ...

Șefii PNL, prezenți la ceremonia militară organizată la Monumentul Independenţei din Piaţa Independenţei
10/05/2024 15:22

La ceremonia militară organizată la Monumentul Independenţei din Piaţa Independenţei a fost remarcată prezenţa preşedintelui PNL, Nicolae Ciucă, şi prim-vicepreşedintele Rareş Bogdan. Ei au venit la ...

Incendiu la Gura Humorului.Focul a distrus două case
10/05/2024 12:08

Un puternic incendiu s-a produs, vineri dimineaţă, in localitatea Gura Humorului, acesta afectand două case de locuit şi o anexă, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ( ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei