Record de cereri la buletine
Dimensiune font:
Peste 38.000 de ieşeni şi-au făcut acte noi de identitate în primele şase luni ale anului * o cifră apropiată (34.500 cereri) s-a mai înregistrat doar în anul 2017
Serviciul ieşean de evidență a persoanelor a înregistrat în primele 6 luni ale anului 38.014 de cereri pentru eliberarea actelor de identitate sau a vizelor pentru stabilirea reședinței, în creștere cu 25% față de perioada similară a anului trecut. De altfel, cele 38.000 de cereri reprezintă un record în materie atât timp cât cifrele valabile pentru ultimii cinci ani sunt inferioare numărul de solicitări din perioada ianuarie – iunie 2022. Astfel, anul trecut, în primul semestru, au fost depuse 30.387 de cereri, alte 24.738 în prima jumătate a anului 2020, pentru ca în perioada 2017-2019, numărul acestora să varieze între 30.000 şi 34.500. „Au fost şase luni foarte intense la Serviciul de evidență mai ales după eliminarea tuturor restricțiilor privind accesul în instituțiile publice. Numărul de cereri a depășit chiar și perioada anterioară pandemiei astfel încât vorbim de peste 38.000 de cereri procesate. 50% dintre solicitări au avut ca motiv expirarea perioadei de valabilitate iar 3.067 au fost pentru primul act de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani. 877 persoane aflate în străinătate au obținut un nou act de identitate prin procură specială eliberată de către misiunea diplomatică a României fără a mai fi nevoite să vină în țară. În urma deplasărilor cu stația mobilă au fost puse în legalitate 2.795 de persoane din care 2.607 cu domiciliul în comunele arondate. În continuare accesul în sediu se face pe baza programărilor online direct pe siteul nostru www.dlep-iasi.ro-secțiunea Programare online evidența persoanelor, fiecărei persoane fiindu-i alocat un interval de şase minute”, spune Marius-Constantin Bodoga, directorul executiv al DLEP Iaşi.
Programaţi-vă din timp
Oficialii DLEP Iaşi au şi câteva sfaturi pentru evitarea aglomerării la Evidența Persoanelor în perioada estivală. Astfel, cetățenii sunt rugați să verifice din timp perioada de valibilitate a actului de identitate. Cererea pentru un nou act se poate depune cu şase luni înainte de expirarea valabilității. Programarea online este valabilă doar dacă aceasta a fost confirmată din emailul primit, iar înainte de prezentarea la ghișeu, solicitanţii sunt rugaţi să citească cu atenție lista actelor necesare. După depunerea cererii se poate verifica online pe site dacă aceasta a fost soluționată astfel încât să se prezinte pentru eliberarea actului având certitudinea că acesta este emis. De o recomandare speciale au parte ieşenii care s-au căsătorit. „Persoanelor care își schimbă numele în urma căsătoriei le recomandăm să-și facă programare pentru un nou act de identitate imediat după oficiere, deoarece la data încheierii căsătoriei actul de identitate se invalidează prin tăierea colțului”, spun oficialii DLEP Iaşi. De menţionat că nu se primesc cereri pentru cartea electronică de identitate. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau