Reţeaua de tramvaie suspendate are noi adepţi
Dimensiune font:
Directorul CNIR spune că acesta este proiectul de viitor al Iașului, un proiect verde, care ar rezolva traficul în oraș! * „Avem două râuri, Bahlui și Nicolina, care ar putea reprezenta două axe importante de circulație. Acest proiect poate fi realizat și într-o variantă modernă, pe stâlpi și grinzi din beton. Eu am curajul să susțin un astfel de proiect!”, afirmă Cătălin Urtoi
Ideea pe care consilierul social-democratul Ovidiu Mugurel Laicu, directorul DRDP Iaşi, a lansat-o în spaţiul public - reţea de tramvaie suspendate – are noi adepţi. Cătălin Urtoi, fostul consilier guvernamental la Transporturi, actualul director al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, nu numai că o sprijină, dar spune că ar putea beneficia de finanţare. „În sfârșit cineva care are curajul să se gândească la un proiect îndrăzneț pentru Iași. Atât eu, cât și colegul Irinel Bucur de la asociația HaCaSePoate o tot spunem de câțiva ani că acesta este proiectul de viitor al Iașului, un proiect verde, care ar rezolva traficul în oraș! Avem două râuri, Bahlui și Nicolina, care ar putea reprezenta două axe importante de circulație.
Acest proiect poate fi realizat și într-o variantă modernă, pe stâlpi și grinzi din beton. Eu am curajul să susțin un astfel de proiect!
Sper ca ideea să nu fie furată în campanie de primarul machetă! Și încă ceva: ar fi singurul proiect din țară pe această soluție, ceea ce i-ar putea oferi un avantaj la finanțare, inclusiv în relația cu Comisia Europeană”, afirmă Urtoi.
Vă reamintim că şi activistului pro-austrostradă Irinel Bucur, prin asociaţia pe care acesta o păstoreşte, s-a oferit inclusiv să managerieze relaţia cu „Bombardier, firma englezeasca ce realizează astfel de soluţii şi rame complet automate, costurile de operare fiind mult mai mici decât la un tramvai. „Se pot chema cei de la Bombardier să facă o analiză de trafic şi relief şi să propună o soluţie care să decongestioneze tot traficul, oferind o soluţie alternativă viabilă de transport public în comun. O astfel de soluţie nu ar mai avea conflicte de trafic cu autovehiculele, operând într-un alt plan şi astfel se poate asigura şi cadenţă şi predictibilitate. Am putea avea şi noi panouri care spun că în 5 minute soseşte o altă garnitura şi ea chiar să ajungă în 5 minute. Dacă am avea aşa ceva, complet automatizat, am reuşi să fim primul municipiu cu un sistem eficient de transport public, sistem care să deservească şi zona metropolitană, reducând mare parte din traficul din aceste zone”, a spus Bucur.
Trasee de-a lungul Bahluiului
Revenind la Ovidiu Mugurel Laicu, acesta a identificat şi zonele care s-ar preta la un astfel de transport. „Garniturile sunt suspendate pe o singură șină construită sub un cadru din oțel. Trenurile atârnă pe roți care sunt acționate de mai multe motoare electrice. Traseele din municipiul Iaşi care, în opinia mea, s-ar preta la o astfel de soluție alternativa ar fi, în primul rând, de-a lungul râului Bahlui şi a pârâului Nicolina, dar și legături între Alexandru cel Bun, Mircea cel Batrân cu Centrul sau, de ce nu, a cartierului Tătăraşi cu zona centrală”, spune acesta. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
yoyo
Jul 11, 2023
proiectul poate fi realizat de 5 ori mai ieftin construind linii normale de tramvai pe splai bahlui. dar na, s-ar pierde niste locuri de parcare moca.
Adauga comentariul tau