Se scumpește și gunoiul!

Dimensiune font:

| 20-12-2022 14:15

Modul de stabilire a taxelor de salubrizare a suferit modificări, la nivel de reglementare, după ce o ordonanță a intrat în vigoare în toamna acestui an. Una dintre modificările importante pentru utilizatori, adică persoane fizice, asociații de proprietari ori persoane juridice de la care se colectează deșeuri, este că taxa de salubrizare se poate modifica de-acum în timpul anului oricând, în ea fiind inclusă de acum  înainte nu doar depozitarea deşeurilor, ci şi sortarea și tratarea mecanico-biologică a acestora. Apoi, ordonanța stabilește și aspecte ce țin de tarifele maxime ce pot fi impuse celor care nu încheie contracte pentru salubrizare ori care nu colectează separat deșeurile. Dacă în prezent ieşenii achită 14,40 lei/lună/persoană, anul viitor tarifele vor fi de 17-18 lei/persoană/lună

Municipalitatea ieşeană a pus în dezbatere un proiect de hotărâre de Consiliu Local privind modificarea tarifelor privind activitatea de salubrizare, ieşenii având la dispoziţie zece zile calendaristice pentru a formula propuneri sau sugestii. Documentul propune modificarea tarifelor pentru activitățile de salubrizare practicate de societatea Salubris ca urmare a modificărilor legislative impuse de Ordonanța de urgență 133/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, precum şi a Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006. Mai concret, ieşenii vor trebui să plătească un serviciu care, anterior, nu era taxat. „Ordonanța de urgență 133/2022 aduce ca element de noutate o componentă nouă: sortarea şi tratarea mecanico-biologică a deşeurilor. Prin comparaţie, ar fi precum epurarea apei uzate. Banii ajung în final la firmele desemnate să presteze această activitate”, spune Cătălin Neculau, directorul Salubris Iaşi.

Tarife diferenţiate pe fiecare serviciu

Conform proiectului, se aprobă tariful pentru eliminarea, prin depozitare, a deșeurilor reziduale și reziduurilor în valoare de 86,12 lei/tona, respectiv 1,24 lei/persoană/lună în cazul utilizatorilor casnici și 17,22 lei/mc în cazul utilizatorilor non – casnici. La fiecare tona de deșeuri reziduale și reziduuri se va adauga și contribuția pentru economia circulară, în valoare de 80 lei, fără TVA, conform prevederilor O.U.G. nr. 133/2022. Apoi, pentru activitatea de colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale, tariful pentru colectarea separată și transportul separat al deșeurilor de hârtie, metal, plastic și sticlă din deșeurile municipale se stabileşte la valoare de 746,79 lei/tonă, respectiv 4,04 lei/persoană/lună în cazul utilizatorilor casnici și 29,87 lei/mc în cazul utilizatorilor non-casnici. De asemenea, tariful pentru colectarea separată și transportul separat al deșeurilor reziduale, inclusiv a reziduurilor menajere și similare și al altor deșeuri colectate separat decât cele de hârtie, metal, plastic și sticlă va fi de 457,28 lei/tonă, respectiv 9,97 lei/persoană/lună în cazul utilizatorilor casnici și 91,46 lei/mc în cazul utilizatorilor non-casnici. Adunate, cele trei tarife dau valoarea de 15,25 lei fără TVA, adică 18,15 lei cu TVA, în loc de 14,40 lei/persoană/lună cât plătesc ieşenii în prezent. Există şi o veste bună în sensul că banii pe care Salubris îi obţinea anterior de la firmele de reciclare se întorc către ieşeni şi scad din tariful lunar. „Ideea de bază, pe care toţi ieşenii trebuie să o conştientize este că o cantitate mare de deşeuri reciclate duce la scăderea tarifelor plătite de populaţie. Însă la fel de adevărat este şi faptul că cei care nu colectează selectiv sau care nu încheie contracte cu operatorul de salubritate, plătind aşa zisă taxă specială, vor ajunge să achite lunar chiar şi de trei ori tariful plătit de un ieşean cu simţ civic”, mai spune directorul Salubris. Potrivit acestuia, la nivelul Consiliului Local Iaşi, se va propune ca ceiu care nu colectează separat să plătească un tarif majorat cu 50%, la fel ca şi cei care nu încheie contracte cu Salubris. „Începând cu data de 01.02.2023 se aproba modificarea taxei de salubrizare pentru toți utilizatorii care nu au încheiat contract cu operatorul pentru colectarea separata si transportul separat a deșeurilor municipale, direct sau prin asociațiile de proprietari, sau a caror contract a fost reziliat ca urmare a neplații serviciului de salubrizare. Cuantumul taxei de salubrizare pentru utilizatorii casnici va fi de 32,72 lei/lună/persoană, reprezentând un nivel cu 50% mai mare decat nivelul rezultat din însumarea tarifelor distincte, stabilite și aprobate de autoritatea administrației publice locale ale municipiului Iași, pentru activitățile desfășurate de operatori pentru gestionarea fracțiilor de deșeuri municipale colectate separat, exprimate în lei/persoană/lună. De asemenea, cuantumul taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii non-casnici va fi de 328,43 lei/mc reprezentând tot un nivel cu 50% mai mare decat nivelul rezultat din însumarea tarifelor distincte. Utilizatorii casnici sunt obligați la plata taxei in funcție de numarul de persoane din fiecare familie, respectiv numărul locatarilor existenți la adresa respectivă”, se arată în proiectul de hotărâre. Lucian STATE

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
„O căpușă te poate trimite la neurologie”. Bolile periculoase care încep cu o pată pe piele
09/04/2025 09:33

Prof. Dr. Egidia Miftode, reputat infectionist si profesor la UMF „Grigore T. Popa” Iasi, a adus in atentie realitatea sumbră a zoonozelor – bolile transmise de la animale la om – si ro ...

Doi ieşeni minori s-au pus pe furat motorină de la fermele din judeţ
09/04/2025 07:27

 Daniel G.,Gabriel C. şi Andrei S., doi minori, au format o bandă cam atipică. Se specializaseră in furtul de combustibil din incintele fermelor agricole mari de pe raza judeţului.Ştiu că acestea su ...

Cât timp fac ieșenii până la spital? Mult prea mult, anunță Uniunea Europeană!
09/04/2025 07:23

Romanii fac cu mult peste limita pe care o doreste Uniunea Europeană, ca timp parcurs pană la spital, in caz de nevoie. Un raport recent arată că in Romania mai mult de jumătate din populatie face cu mult ...

Consulul a vrut un „tramvai al Olandei” pe străzile din Iași
09/04/2025 07:22

De luna aceasta, pe străzile din Iasi va circula un nou tramvai personalizat. Este vorba despre un tramvai dedicat Olandei, acesta fiind făcut chiar la dorinta Consulatului Tărilor de Jos. Este cel de-al tre ...

În Iași, la Pașcani și Hârlău a fost lansat „Raftul cu bunătăți locale”
09/04/2025 07:22

* specialistii subliniază că sustinerea micilor producători trebuie să vină atat prin stiintă si inovatie, cat si prin implicarea retailerilor, prin crearea de spatii speciale dedicate produselor locale, ...

Tratament de ultimă generație, la IRO
09/04/2025 07:22

Din această săptămană, la Institutul Regional de Oncologie Iaşi se poate efectua un tratament de radioterapie realizat cu ajutorul tehnologiei „respiratory gating”. Această tehnică avansată ...

Tânăra care a croșetat coiful dacic a dat lovitura
09/04/2025 07:20

* după ce clipul postat de ea s-a viralizat, Alexandra a primit zeci de comenzi de la doritorii unui exemplar croşetat al faimosului simbol dacic, multe dintre acestea chiar si din Olanda * ea a initiat si un ...

Judecaţi pentru că au condus căruţa fără a avea permis
09/04/2025 07:00

 Atat procurorul de caz, cat şi magistraţii de la Judecătoria Harlău şi-au pus mainile in cap cand au văzut ce dosar le-a trimis spre soluţionare poliţia din oraş. Vasile D. şi Toader P. sunt do ...

Tribunalul Suceava respinge arestările cerute de DNA în dosarul „Mitei din Botoșani”
09/04/2025 06:51

Cei doi primari si omul de afaceri retinuti in ancheta DNA vor fi eliberati imediat ce ordonantele de retinere emise pe numele lor vor expira. Asta pentru că magistratii Tribunalului Suceava au respins propune ...

Doi primari din județul Botoșani au fost reținuți de procurorii DNA pentru luare de mită. Ce sume acorda un om de afaceri pentru a obține contracte
09/04/2025 06:13

Doi primari din judetul Botosani si un om de afaceri au fost retinuti de procurorii DNA intr-o cauză penală in care sunt vizate suspiciuni privind săvarsirea unor infractiuni de coruptie. Procurorii din cad ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei