Segmentul Moțca - Iași - Ungheni din Autostrada Unirii are o întârziere de 22 de luni!
Dimensiune font:
* societatea civilă solicită urgentarea elaborării documentațiilor pentru începerea lucrărilor la Autostrada Unirii * „Autostrada A8 Iaşi – Târgu Mureş intârziată riscă să piardă finanțări sau să ajungă cu finanțare incertă... Maturizarea Autostrăzii A8 este tergiversată în mod vădit - din lipsă de interes, rea-voință, exces birocratic sau incompetență profesională. A8 are o importanță strategică majoră, la nivel european. Acest proiect se prelungește pe relația Chișinău - Odesa, conectând astfel Ucraina maritimă și Moldova de pe cele două maluri ale Prutului cu centrul Europei, un vector de dezvoltare esențial al intregii zone, cu implicații geopolitice și strategice de cel mai înalt grad”, afirmă reprezentanţii asociaţiilor civice din Iași
Anunţul privind respingerea Studiului de Fezabilitate pentru execuţia lucrărilor pe tronsonul Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni al Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii), făcut la sfârşitul săptămânii trecute de către conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a stârnit reacţia negativă a asociaţiilor civice din Iaşi care militează pentru construcţia acestei importante investiţii pentru regiunea Moldovei.
Într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, reprezentanţii asociaţiilor „Moldova Vrea Autostradă”, „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei” şi „Împreună pentru A8” solicită lămuriri cu privire la motivele care au condus la întârzierea elaborării documentaţiei necesare pentru începerea lucrărilor la Autostrada A8.
De asemenea, reprezentanţii asociaţiilor civice din Iaşi care militează pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din regiunea Moldovei cer o întâlnire urgentă cu premierul Marcel Ciolacu şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu pentru găsirea soluţiilor de rezolvare a situaţiei, ameninţând cu organizarea unor acţiuni de protest în stradă în cazul în care reprezentanţii Guvernului refuză dialogul cu activiştii civici. „Ni s-a cam terminat răbdarea cu Ministerul Transporturilor și CNAIR. Autostrada A8 Iaşi – Târgu Mureş intârziată riscă să piardă finanțări sau să ajungă cu finanțare incertă. Segmentul Moțca - Iași - Ungheni are o întârziere de 22 de luni deja. Maturizarea Autostrăzii A8 este tergiversată în mod vădit - din lipsă de interes, rea-voință, exces birocratic sau incompetență profesională. A8 are o importanță strategică majoră, la nivel european. Acest proiect se prelungește pe relația Chișinău - Odesa, conectând astfel Ucraina maritimă și Moldova de pe cele două maluri ale Prutului cu centrul Europei, un vector de dezvoltare esențial al intregii zone, cu implicații geopolitice și strategice de cel mai înalt grad”, afirmă reprezentanţii asociaţiilor civice.
Asociațiile civice cer o întâlnire urgentă cu ministrul Transporturilor și cu directorul general CNAIR
„Suntem nemulțumiți de modul în care instituțiile publice cu roluri și responsabilități în gestiunea proiectelor de infrastructură rutieră mare (Guvernul României, prin Mnisterul Transporturilor și CNAIR - aflată sub autoritatea ministerului) gestionează proiectul Autostrăzii Unirii Târgu Mureș - Iași - Ungheni. Asociațiile civice cer public și în regim de urgență monitorizarea strictă a progresului loturilor Târgu Mureș - Miercurea Nirajului și Vânători Neamț (Leghin) - Moțca şi încadrarea lucrărilor în PNRR la termenul prevăzut în contract (30.06.2026), lansarea imediată, cel târziu în luna aprilie 2024, a procedurii de achiziție publică pentru proiectarea și execuția loturilor Miercurea Nirajului - Sărățeni și Pipirig – Leghin, derularea cu celeritate a contractelor de Audit pe Siguranță Rutieră pentru restul loturilor din sectorul montan al A8 la care avem HG pentru indicatorii tehnico-economici, lucru întârziat încă din anul 2023”, se mai arată în comunicatul semnat de preşedinţii celor trei asociaţii.
Aceştia mai solicită, de asemenea, pregătirea și finalizarea cât mai urgentă a caietelor de sarcini pentru următoarele 4 loturi ale sectorului montan din A8: Sărățeni - Joseni, Joseni - Ditrău, Ditrău - Grințieș, Grințieș - Pipirig și lansarea licitațiilor de proiectare și execuție în cel mai scurt timp posibil, mobilizarea prestatorului Consitrans SRL pentru finalizarea etapei de proiectare, inclusiv obținerea Acordului de Mediu și a Proiectului Tehnic pentru tronsonul Moțca - Lețcani - Ungheni, în cursul anului 2024 (proiect are o întârziere majoră, de 22 luni), reluarea imediată a ședințelor de progres pentru autostrăzile Moldovei organizate de CNAIR împreună cu proiectanții și societatea civilă, și informarea săptămânală a publicului despre progresul acestui proiect de importanbtă geostrategică majoră. „Solicităm, de asemenea, o întâlnire urgentă cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și cu directorul general al CNAIR, Cristian Pistol”, se arată în încheierea comunicatului semant de Asociaţiil „Moldova Vrea Autosdtradă”, „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei” şi „Împreună pentru A8”. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau