Spațiile verzi urbane, extensiile smart ale birourilor viitorului

genesis-property

Dimensiune font:

| 30-08-2022 10:28

 

Ultimii doi ani au reprezentat un lanț neîntrerupt de provocări, îndreptat către mediul de afaceri, autoritățile locale și consumatorul final. Perioada pandemică a modificat semnificativ comportamentul de lucru al angajaților, care au descoperit că sistemul hibrid le aduce o serie de avantaje semnificative.

Păstrarea unui echilibru echitabil între viața personală și cea profesională, nevoia de protecție împotriva amenințărilor de tip patogen și aprecierea eforturilor depuse la birou din partea angajatorului sunt doar câteva din motivele ce susțin modelul hibrid de muncă. Așadar, în rândul antreprenorilor apare cererea de reinventare și adaptare la cerințele actuale, întrucât atragerea noilor talente a devenit o misiune dificilă, luând în calcul competitivitatea ridicată din piața muncii.

Privind retrospectiv, în 2020 au apărut primele semne de îngrijorare cu privire la dezvoltarea proiectelor de construcție a clădirilor de birouri, în contextul favorizării muncii de acasă de către angajați. Cu toate acestea, oamenii au început să revină parțial la birou, din necesitatea de comunicare cu restul colegilor, aspect de influențează randamentul și coeziunea echipei.

Astfel, investiția financiară în piața spațiilor de birouri este privită ca un pariu care implică o serie de riscuri asumate din partea antreprenorului. Mai mult, normele ESG (Environment, Social and Governance) devin o tendință de urmat în acest sector, întrucât pun accentul pe implementarea sustenabilității și eficienței energetice în construcția clădirilor.

Noua paradigmă ESG încurajează conștientizarea și responsabilizarea în privința sănătății planetei, unul dintre criteriile căutate de noile talente, îndeosebi de tinerii care aparțin Generației Z. Apreciați de angajatori datorită flexibilității, creativității și abilităților de care dau dovadă, aceștia preferă să lucreze într-un mediu echilibrat, unde inovația tehnologiilor moderne se îmbină cu spațiile verzi și oportunitățile de relaxare și comunicare din zona biroului.
Importanța spațiilor verzi în zonele urbane din apropierea clădirilor de birouri
Balanța puterii a suferit o schimbare drastică în ceea ce privește buna funcționare a unei afaceri de succes. Antreprenorii au început să înțeleagă însemnătatea și contribuția majoră a angajaților în performanța pe termen lung a unui business.

Prin urmare, biroul viitorului depășește vechile standarde, transformând spațiul clasic de lucru într-o adevărată experiență pentru fiecare persoană, combinând necesitatea pentru wellness, sănătate mintală, socializare și divertisment. Urmărind acest tipar, fondatorul Genesis Property, Liviu Tudor, dezvoltă proiectul Yunity Park, un concept inedit de real estate, care aduce natura în mediul urban și oferă oamenilor experiența unui mod de viață sănătos și sustenabil.

Yunity Park updatează regulile din piața clădirilor din birouri, deoarece include spații de co-living și co-working, un amfiteatru modern destinat evenimentelor outdoor, un foodhall, zone de conferințe, precum și o pădure urbană dedicată sesiunilor de recreere, socializare, repaus și interacțiune. Din punct de vedere ecologic, pădurea extinsă de 1.000 de metri pătrați scade temperatura medie a aerului resimțită în cadrul birourilor din jur. De asemenea, aceasta crește umiditatea, atenuează poluarea fonică accentuată din mediul urban și contribuie la îmbogățirea diversității habitatelor pentru diferite specii de plante.
De ce este necesară interacțiunea dintre colegi în afara biroului?
Un studiu efectuat de Genesis Property la nivel național susține dorința angajaților de întoarcere fizică la birou, cauzată de nevoia de socializare și construirea relațiilor de prietenie cu membrii echipei. Astfel, 53,4% dintre respondenți sunt de părere că interacțiunea cu restul colegilor, în afara orelor de program, este benefică pentru randament și coeziune.

Mai mult, 90,2% dintre participanți cred în importanța unor facilități poziționate în apropierea clădirilor de birouri, întrucât stimulează interesul pentru realizarea activităților în grup. Pe măsură ce lucrurile încep să intre pe un făgaș normal, angajații români încep să simtă lipsa plimbărilor în natură (51%), interacțiunilor sociale (29,2%) și a participării la evenimente (31,5%).

Astfel, prinde contur conceptul de co-living, caracterizat printr-un spațiu dedicat birourilor smart, unde oamenii au la îndemână toate resursele necesare pentru a se simți în siguranță, în timp ce petrec timp de calitate în compania colegilor.

Sustenabilitatea se transformă dintr-un simplu subiect de discuție, într-o tendință important de integrat în amenajarea clădirilor de birouri. În consecință, spațiile verzi din zonele urbane aduc o serie de facilități și avantaje mediului înconjurător și tinerelor talente.

Sursă foto: Genesis Property.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei