Spitalul Regional are aviz pentru 8 etaje Ministerul Sănătăţii are undă verde pentru a demara proiectul
Dimensiune font:
Ministerul Sănătăţii are undă verde pentru a demara proiectul Spitalului Regional de Urgenţe (SRU) în zona Moara de Vânt. După 10 ani de la iniţierea investiţiei, şi mai bine de doi ani de la aprobarea finanţării, primarul Iaşului, Mihai Chirica, a anunţat ieri că mâine, în şedinţă extraordinară, CL va transfera la Ministerul Sănătăţii o suprafaţă de 12 hectare din apropierea pădurii Ciric pentru construirea obiectivului. O cale de acces la spital va fi construită din bd. CA Rosetti, din zona intersecţiei cu str. Poligon (stradă pietruită care iese pe Sărărie, puţin mai sus de sediul IPJ), în dreptul podului de beton peste Cacaina. Ultimul document care era necesar municipalităţii pentru a face transferul de teren a fost prezentat ieri de edil, fiind vorba despre un aviz de principiu al Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR), în contextul apropierii amplasamentului faţă de Aeroportul. AACR a avizat o înălţime maximă de 29 metri, ceea ce înseamnă un regim de până la opt etaje pentru SRU. „Avizul este dat exact cum am cerut noi. Noi am luat în calcul un regim de înălţime de până la opt etaje, mai mult decât prevede proiectul (şase etaje, n.r.), tocmai pentru a putea aduce în timp şi alte necesităţi care pot apărea în relaţie cu acest obiectiv”, a declarat primarul Iaşului. „Ziarul de Iaşi“ vă prezintă astăzi, în premieră, şi harta exactă a amplasamentului.
Pentru accesul în zona Spitalului Regional va fi construită o nouă stradă dinspre C.A. Rosetti, şi, astfel, în perspectivă, până spre 2020, când va fi gata spitalul, ar putea fi asigurată legătura dintre unitate şi varianta nord a centurii ocolitoare.
„Calea de acces va trebui să deservească un întreg ansamblu. Acolo intenţionăm să aducem şi alte obiective publice. Calea principală de acces este dinspre C.A. Rosetti, dar norma prevede să existe şi o cale secundară, dinspre Moara de Vânt cu legătură spre Aeroport“, a menţionat Chirica.
Edilul a subliniat că Primăria va elabora un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) care va reglementa întreaga suprafaţă de teren pe care municipalitatea o are în proprietate în zonă, respectiv de peste 120 ha. Accesul la spital dinspre judeţele cu legătură pe DE 583, prin Leţcani (Suceava, Botoşani, Neamţ, Bacău, Vrancea) se va face pe drumul strategic, prin Bogonos - Horleşti - Vânători, drum judeţean acum cu beton/asfalt, dar care va fi modernizat de CJ. Pentru judeţul Vaslui, legătura ar urma să se facă prin oraş, pe DN 24, sau pe viitoarea centură ocolitoare Nord, a cărei construcţie se prevede a avea finanţare până când spitalul va fi gata, cel mai devreme în 2020.
O investiţie de peste 50 milioane euro din partea UE
După decizia CL de mâine, prin care vor fi transferate 12 ha la MS, edilul a precizat că următorul pas este aprobarea unei hotărâri de guvern prin care va fi pornit efectiv proiectul şi, apoi, vor putea fi demarate procedurile pentru autorizarea construcţiei.
„A fost o luptă grea, o luptă nuanţaţă de foarte multe controverse din punct de vedere politic, dar, până la urmă, toată lumea a înţeles că acest spital regional nu poartă numele unui partid sau unui om, ci este un obiectiv de care România are nevoie în momentul de faţă“, a declarat primarul Iaşului.
El a adăugat că implementarea proiectului ţine de MS, dar municipalitatea va asigura partea de documentaţii urbanistice. Proiectul SRU beneficiază de finanţare nerambursabilă de circa 50 milioane euro din partea Uniunii Europene, fondurile fiind asigurate încă din vara anului 2014, la care se adaugă co-finanţarea Guvernului. Totodată, dotarea unităţii spitaliceşti va fi făcută cu bani de la Banca Mondială, acest mecanism de finanţare fiind şi în cazul spitalelor din Craiova şi Cluj. Pentru construirea SRU, la Iaşi au fost luate în calcul cel puţin şapte amplasamente în ultimii 10 ani. Zona Moara de Vânt a fost una dintre propunerile Primăriei adresate MS încă de la finalul anului 2014, alături de alte patru locuri. Iniţial, construcţia urma să fie ridicată pe şes Bahlui, în apropiere de complexul ERA, apoi a fost anunţată zona Viticultori, pentru ca, într-un final, autorităţile locale şi centrale să se pună de acord pentru Moara de Vânt. În paralel, liberalii au susţinut un amplasament în comuna Miroslava, la Valea Ursului.
Şeful aerogării ieşene, liberalul Marius Bodea, care s-a poziţionat împotriva construirii SRU în Moara de Vânt, a declarat ieri că avizul AACR are un caracter exclusiv tehnic, fiind acordat strict legat de regimul de înălţime.
„Despre alte elemente care compun regimul de siguranţă, cel care, de fapt, se avizează în final, AACR nu face niciun fel de referire în acest aviz de principiu. Acestea vor fi impuse ulterior, pe măsură ce va fi completată documentaţia pentru fundamentarea autorizării“, a declarat Bodea.
El a adăugat că AACR ar fi trebuit să impună prin avizul de principiu şi elaborarea unui studiu de oportunitate asupra localizării investiţiei, având în vedere că obiectivul va funcţiona foarte aproape de pista „unui aeroport cu activitate în creştere care, la momentul de faţă, cumulează peste 30 de mişcări de aeronave zilnic.
„Într-un astfel de studiu ar fi obligaţi să includă în analiză mult mai mulţi factori, inclusiv pe cei care privesc siguranţa în zbor. Pentru avizul final, cei de la AACR vor trebui să întocmească şi un studiu de risc. Rămân la părerea că e un document întocmit cu multă abilitate, sub presiune, şi care nu implică aproape nimic“, a conchis Bodea.
Întrebat ieri dacă mai poate interveni vreo modificare din partea AACR, Chirica a spus că exclude o astfel de variantă în această etapă a proiectului.
„La fiecare fază de proiectare până la autorizarea de construire trebuie să fie luate avizele conform certificatului de urbanism, dar acest document (avizul de principiu, n.r.) este cel care, de fapt, reglementează că acolo se poate construi, şi putem face transferul către Ministerul Sănătăţii“, a menţionat primarul Iaşului.
În avizul de principiu al AACR se arată că acordul are un caracter informativ şi „nu este emis pentru faza PUZ“. Amplasamentul din Moara de Vânt se află în zona II de servitute aeronautică, la circa 2.100 metri vest faţă de axa pistei.
„Prezentul aviz este emis ca umare a analizei de specialitate din punct de vedere aeronautic, are caracter exclusiv tehnic şi are la bază certificatul de urbanism nr. 3325 din 13.10.2016“, se precizează în avizul AACR.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau