Studenţii ieşeni, ajutaţi să obţină vizele de flotant
Dimensiune font:
Până pe 20 noiembrie 2023, Serviciul de evidenţă a persoanelor va desfășura acţiunea de punere în legalitate a elevilor şi studenţilor cazaţi în incinta căminelor din municipiul Iași * aceștia sunt rugați să aştepte prezenţa staţiei mobile la cămin, nefiind necesară prezenţa la sediul DLEP
În paralel cu o campanie prin care se intenţionează punerea în legalitate a persoanelor din mediul rural, cu acte de identitate expirate şi aflate în impoisibilitatea de a se deplasa, şefii Direcţiei Locale pentru Evidenţa Persoanelor Iaşi au iniţiat o măsură similară destinată studenţilor. În cazul acestora este vorba de aplicarea vizei de flotant. „Până pe 20 noiembrie 2023, Serviciul de evidenţă a persoanelor va desfășura acţiunea de punere în legalitate a elevilor şi studenţilor cazaţi în incinta căminelor din municipiul Iași. Aceștia sunt rugați să aştepte prezenţa staţiei mobile la cămin, nefiind necesară prezenţa la sediu. Ne vom deplasa în 57 de unităţi de cazare astfel încât persoanele vizate să nu mai vină personal la sediul nostru. Depunerea cererii şi eliberarea vizei de reşedinţă se va desfăşura prin intermediul administratorilor de cămin. Precizăm că stabilirea reședinței este gratuită”, precizează Marius Constantin Bodoga, directorul executiv al DLEP Iaşi. Primele cămine vizate au fost cele din Agronomie. Astăzi, angajaţii DLEP vor fi prezenţi la pavilioanele 9 şi 10 ale UMF, urmând ca până la finalul acestei săptămâni să ajungă în căminele T5 şi T18 din Tudor Vladimirescu şi căminele C10-C13 din Codrescu.
Peste 52.000 de cărţi de identitate noi
De la începutul anului, Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi, care deserveşte 610.000 de locuitori din municipiul Iaşi dar şi din 26 de comune arondate, a înregistrat un număr de 52.500 de cereri pentru eliberarea de acte, cofră apropiată de cea de anul trecut, când s-au înregistrat în aceeaşi perioadă 54.115. Dintre totalul cererilor depuse, 47.000 au fost pentru cărţi de identitate, 1.308 pentru cărţi de identitate provizorii şi 4.192 pentru vize de reşedinţă. Principalul motiv în baza cărora s-au eliberat noi acte de identitate l-a reprezentat expirarea termenului de valabilitate, situaţie în care s-au aflate în jur de 80% dintre ieşeni care au călcat pragul Direcţiei Locale de Evidenţă a Persoanelor (DLEP) Iaşi. Alte situaţii le-au constituit schimbarea domiciliului, împlinirea vârstei de 14 ani şi pierderea actului de identitate. „Cetățenii sunt rugați să verifice din timp perioada de valibilitate a actului de identitate. Cererea pentru un nou act se poate depune cu 6 luni înainte de expirarea valabilității. Reamintim, că în cazul expirării termenului de valabilitate a actului de identitate cetăţenii se pot prezenta să depună cererea cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate. În această situaţie, există posibilitatea păstrării de către titular a vechiului act de identitate aflat în termen de valabilitate, până la emiterea noii cărţi de identitate”, a mai declarat Marius Bodoga, directorul executiv al DLEP Iaşi. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau