Tramvaie date la fier vechi!
Dimensiune font:
Punerea în circulaţie a tramvaielor Pesa şi Bozankaya duce la casarea vagoanelor vechi din depourile companiei de transport * şefii CTP Iaşi au dispus casarea a 13 vagoane vechi, aici fiind vorba de tramvaie de tip GT4, ST 7, ST 8, aduse la Iaşi la sfârşitul anilor 1997
Transformările prin care trece transportul public ieşean sunt percepute în mod diferit de ieşeni. Majoritatea celor care folosesc transportul în comun apreciază eforturile făcute de municipalitatea ieşeană, concretizate în achiziţia a 32 de tramvaie nou-nouţe şi a 144 de autobuze - aici fiind incluse şi cele electrice care vor sosi la Iaşi începând cu luna viitoare – însă există şi voci care continuă să le reproşeze edililor faptul că circulă cu tramvaie sau autobuze vechi, fără aer condiţionat. Puţini dintre aceştia ştiu că odată cu aducerea în Iaşi a tramvaielor Pesa şi Bozankaya, cele mai vechi vagoane ale Companiei de Transport Public sunt retrase, pe rând, din circulaţie. „Parcul de tramvaie se schimbă la orice achiziţie. Vagoanele vechi nu sunt păstrate şi cu atât mai puţin puse în circulaţie. Pe măsură ce aducem vagoane noi, retragem din cele vechi. De exemplu, achiziţia de tramvaie Pesa şi Bozankaya au dus la casarea - până acum – a 13 tramvaie din gama GT4, ST 7, ST 8. Tramvaie bune la vremea lor, care şi-au făcut treaba şi care, iată, e vremea să lase locul tehnologiilor moderne”, spun şefii CTP Iaşi.
Vorba celor de la Phoenix: Toate au fost la vremea lor ceva exagerat!
Compania ieşeană se va despărţi în perioada următoare de primul lot de tramvaie second-hand procurate din exterior, de tip GT 4, care, la Iaşi, au purtat numerele 301 - 310. „Tramvaiele au venit din Stuttgart, în stare bună după aproximativ 35 de ani de funcţionare, pentru a înlocui o parte a garniturilor Timiş 2, de la care au preluat şi numerele de parc, de altfel. La noi au ajuns la sfârşit de 1997, între Crăciun şi Anul Nou, iar descărcarea de pe vagoanele de cale ferată s-a făcut în ultima zi a anului. După probe şi instruirea personalului, au intrat în circulaţie în primăvara lui 1998. Au făcut serviciu iniţial pe traseul 6, iar mai târziu au intrat şi pe celelalte două trasee ale depoului Dacia, 5 şi 11. În 2003 au fost transferate la depoul Gară. Tramvaiele acestei serii au fost retrase începând din 2010, ultimul (307) încheindu-şi serviciul la Iaşi în noiembrie 2021, după aproape 24 de ani de la aducerea din Stuttgart”, îşi amintesc angajaţii CTP Iaşi.
Cele 10 tramvaie la care se face referire fac parte dintr-o serie mai mare în curs de casare după punerea în circulaţie a tramvaielor din noua generaţie, Pesa şi Bozankaya, acţiune care va închide capitolul primelor vagoane folosite şi procurate din Germania. Este vorba, pe lângă traamvaiele de tip GT 4, de cele din gama ST 7, ST 8, Tatra T4D şi GT 5, care au reprezentat soluţia de moment pentru înlocuirea parţială a tramvaielor Timiş 2, Tatra T4R şi V2A.
25 de tramvaie noi au ajuns deja în Iaşi
În acest moment sunt 16 tramvaie Pesa care circulă pe străzile din Iaşi, la care se adaugă şase vagoane Bozankaya dintr-un total de nouă ajunse deja în Depoul CTP Iași. Primele opt vagoane de același tip, provenite de la compania Bozankaya, din Turcia, au fost primite în perioada septembrie - iunie 2022. Celelalte opt tramvaie vor ajunge la Iași până la sfârșitul acestui an. Ca și tramvaiele Pesa, cele 16 tramvaie Bozankaya au o lungime de circa 30 de metri și o capacitate de transport totală de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joasă și sunt echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio - video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații, instalație pentru echipamentele de ticketing etc. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau