Ziua Copilului, sărbătorită printr-o cursă de rățuște

1 interviu

Dimensiune font:

| 29-05-2024 16:17

Pentru al doilea an consecutiv, Clubul Rotaract Iași, alături de Clubul Rotaract Iași Curtea Domnească, organizează unul dintre cele mai interactive evenimente caritabile din Iași – Cursa de Rățuște Rotaract. Proiectul, cu o tradiție de peste 15 ani în România, se desfășoară concomitent în marile orașe ale țării, precum București, Timișoara, Cluj-Napoca și Sibiu, marcând Ziua Copilului într-un mod deosebit.

Astfel, pe data de 1 iunie, de la ora 13:00, pe Râul Bahlui, începând de la Podul pietonal „Sf. Andrei”, până la Podul „Podu Roș”, 3.000 de rățuște de cauciuc se vor întrece în numele binelui: toate fondurile strânse în cadrul evenimentului vor fi utilizate pentru dotarea Centrului de Zi de Recuperare a Copilului cu Dizabilități și TSA „Sf. Andrei” din Iași cu un lift pentru piscină, destinat copiilor cu dizabilități. Despre toate aceste lucruri am stat de vorbă cu Ștefan Radu, președintele în exercițiu al Rotaract Iași.

- Care este scopul principal al evenimentului de 1 Iunie organizat de cluburile Rotaract din Iași?

- Scopul principal al evenimentului „Cursa de Rățuște” este de a sărbători Ziua Copilului printr-o activitate distractivă și captivantă, care aduce comunitatea împreună. Evenimentul urmărește, de asemenea, strângerea de fonduri pentru cauze caritabile. În acest an, prin intermediul donațiilor vom dota Centrul de Zi de Recuperare a Copilului cu Dizabilități și TSA „Sf. Andrei” din Iași, cu un lift pentru piscină, destinat copiilor cu dizabilități.

- Ce activități și surprize ați pregătit pentru copii în cadrul acestui eveniment?

- Pe lângă cursa celor 3.000 de rățuște pe râul Bahlui, vor fi organizate o serie de activități în Parcul Regina Maria a României din Podu Roș. Evenimentul include activități precum jocuri interactive, ateliere de creație, face painting și multe rățuște souvenir.

- Cum v-ați gândit să implicați comunitatea locală în acest eveniment?

- Membrii comunității pot participa activ la eveniment, fie ca spectatori, fie prin achiziționarea de bilete la Cursa de Rățuște pentru a susține cauza din acest an. De asemenea, evenimentul atrage sponsorizări și colaborări din partea afacerilor locale, iar voluntarii Rotaract sunt implicați în organizarea și desfășurarea activităților. Ne dorim astfel ca pe viitor Cursa de Rățuște să devină o tradiție de 1 iunie în comunitatea ieșeană.

- Ce măsuri de siguranță ați implementat pentru a asigura desfășurarea în bune condiții a concursului?

- Pentru a asigura desfășurarea în bune condiții a evenimentului, voluntarii Rotaract și Interact vor fi prezenți pe tot traseul Cursei de Rățuște, începând cu Podul Sf. Andrei până în Podu Roș, De asemenea, vor fi prezenți voluntari și în apă pentru a recupera toate rățuștele la finalul cursei.

- Care sunt așteptările dvs. în ceea ce privește numărul de participanți?

- Ne așteptăm la o participare numeroasă, având în vedere că, în momentul de față pagina de Facebook a evenimentului numără peste 600 de persoane interesate de Cursa de Rățuște și au fost adoptate aproximativ 2.000 de rățuște. Voluntarii joacă un rol esențial în organizarea și desfășurarea evenimentului. Ei sunt implicați în toate aspectele, de la pregătirea logistică și coordonarea activităților până la asistarea participanților și asigurarea respectării măsurilor de siguranță.

- Cum se poate implica publicul larg pentru a susține sau participa la evenimentul de 1 Iunie?

 - Publicul larg se poate implica în susținerea și participarea la eveniment prin diverse mijloace. Adoptarea de rățuște de pe iasi.cursaderatuste.ro, participarea la activitățile organizate și promovarea evenimentului în comunitate sunt doar câteva modalități prin care oamenii pot contribui. De asemenea, donațiile și sprijinul financiar sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor caritabile ale evenimentului.

- Ce feedback ați primit de la evenimentele anterioare organizate și cum ați integrat aceste sugestii în planificarea evenimentului de anul acesta?

- Feedback-ul de la ediția anterioară a fost unul pozitiv. Am folosit sugestiile primite pentru a îmbunătăți planificarea și desfășurarea evenimentului de anul acesta. S-a acordat o atenție deosebită aspectelor logistice, diversificării activităților și creării unui mediu mai accesibil, asigurând astfel o experiență plăcută pentru toți participanții. De exemplu, față de ediția anterioară, anul acesta vom avea un parc întreg unde copiii vor putea participa la diverse activități.

- Care sunt provocările principale pe care le-ați întâmpinat în organizarea acestui eveniment și cum le-ați depășit?

- Printre provocările principale întâmpinate în organizarea acestui eveniment se numără coordonarea logisticii complexe, asigurarea finanțării necesare și gestionarea așteptărilor ridicate ale participanților. Aceste provocări au fost depășite printr-o planificare riguroasă, colaborări strânse cu partenerii și autoritățile locale și implicarea activă a voluntarilor. Comunicarea eficientă și adaptabilitatea au jucat un rol fundamental. Sperăm ca evenimentul să aibă un impact pozitiv asupra comunității din Iași. Scopul este de a promova solidaritatea și de a aduce bucurie copiilor prezenți la cursă și celor care vor beneficia de donațiile strânse. Evenimentul în sine promovează valori precum unitatea și altruismul.
Clara DIMA

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Spitalul Regional din Iași, în faza organizării de șantier
15/10/2024 08:36

Marcel Ciolacu a declarat că prioritatea Companiei Nationale de Investiţii, in acest moment, sunt campusurile universitare Prezent la Iasi, premierul Marcel Ciolacu a mers să vadă santierul viitorului Spit ...

Iașul pierde ritmul majorărilor salariale
15/10/2024 08:00

* luand in calcul salariul mediu brut incasat in august 2024, fată de cel de dinaintea declansării pandemiei de coronavirus (februarie 2020), Clujul a mărit diferenta fată de Iasi la 1.395 lei! * Iasul a in ...

Începe sezonul kilogramelor în plus
14/10/2024 22:56

  * nutritionistii vin cu sfaturi pentru cei care vor să se ferească de această problemă Sezonul rece reprezintă, conform nutritionistilor, perioada din an in care foarte multe persoane se ingrasă ...

Traficanții de droguri din Rediu, încătușați
14/10/2024 22:55

Trei persoane, dintre care două provin din aceeaşi familie, au fost arestate preventiv pentru 30 de zile, pentru trafic de droguri de risc. Din cercetările efectuate de procurorii DIICOT, in cursul anului 2 ...

Cu un salar de 4.100 lei, o asistentă socială nu poate achita amenda penală primită
14/10/2024 22:54

* ea a fost condamnată la plata a 18.000 lei, după ce furase un portofel dintr-o cafenea din centrul Iaşului * a cerut şi obţinut reeşalonarea Doina P. lucrează ca asistent social, are 60 de ani şi un ...

O bătrână îi vrea la puşcărie pe fiii scandalagii
14/10/2024 22:51

Încă de mici copii, fraţii Laurenţiu şi Adrian I. din Roşcani au fost nişte rebeli, mai mereu in conflict cu părinţii şi profesorii. După majorat, comportamentul lor a devenit chiar violent. Nu ...

Hramului Sfintei Cuvioase Parascheva. Un sobor de 23 de arhierei a oficiat slujba Sfintei liturghii
14/10/2024 22:49

Pe un podium amplasat la limita Pietonalului Ştefan cel Mare şi Sfant, in dreptul Altarului Catedralei Mitropolitane,un sobor de 23 de arhierei din ţară şi străinătate, printre care şi mitropolitul Mold ...

O adolescentă a dat drumul găleţilor din mâini ca să scape de viol
14/10/2024 22:48

„Agresiunea sexuală săvarşită asupra unui minor”, fapta pentru care este inculpat Ştefan A., pare mai mult o scenă de comedie ori de desene animate, decat o intamplare petrecută aievea. Ziua, ...

Poluare în trei importante zone ale orașului
14/10/2024 22:46

* in cele 3 statii de monitorizare a aerului de pe raza municipiului Iasi valorile orare ale indicatorului PM10 măsurat automat au depăsit valoarea de 50 μg/m3 in intervalul 13 octombrie, ora 22 – 14 ...

„Noi am crescut un public care vine, care așteaptă să fie uimit prin propuneri artistice ieșite din obișnuit”
14/10/2024 20:53

Iasul a fost, zilele trecut, gazda celei- de-a XVII-a editii a Festivalului International de Teatru pentru Publicul Tanăr, un important eveniment cultural din Romania, dedicat tuturor celor pasionati de teatru ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei