Angajările pe pile la stat ar putea fi stopate. Funcționarii publici, recrutați prin concurs național

Dimensiune font:

| 21-09-2023 19:44

 Unul dintre angajamentele pe care și le-a luat România prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) este ca statul să facă angajările prin concursuri organizate la nivel național, până la finele acestui an fiind necesară adoptarea actului normativ care să permite organizarea a cel puțin două astfel de concursuri  pe an pentru cel puțin 3 categorii/grade de funcții publice. În consecință, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță de urgență prin care este modificat substanțial Codul Administrativ în ce privește modul în care sunt angajați funcționarii publici.

Concursurile de angajare actuale, criticate de Banca Mondială

O primă modificare este eliminarea interdicției angajării înalților funcționari publici doar din categoria funcționarilor publici de categoria I sau dintre absolvenții programelor de formare a înalților funcționari publici, programe derulate de Institutul Național de Administrație. Astfel, statul român vrea să aducă angajeze înalți funcționari publici din rândul celor care au căpătat expertiză ca urmare a activității în sectorul privat. 

În al doilea rând, până în 2026, urmează să devină operațional Sistemul electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public (SENEOSP), prin care se vor colecta datele și informațiile necesare pentru realizarea evidenței personalului plătit din fonduri publice, pentru reflectarea situației ocupării în sectorul public și pentru facilitarea identificării nevoii de ocupare în acest sector.

Însă schimbările esențiale vizează concursurile care se desfășoară pentru angajările din sectorul public. În momentul de față, concursurile sunt în responsabilitatea autorităților și instituțiilor publice, cu o procedură în trei etape: selecția dosarelor de concurs, pe baza unor condiții de ocupare a funcției publice, o probă scrisă, pe baza unei bibliografii generale și specifice pentru fiecare post și un interviu. În general, concursurile testează cunoștințe de ordin legislativ și mai puțin competențele candidaților, iar interviurile sunt, de obicei, o dublare a probei scrise. 

În acest sens, MDLPA evocă concluziile unui studiu realizat de Banca Mondială privind problemele acestui mod de recrutare a funcționarilor:
– fragmentarea politicilor de resurse umane, inclusiv a practicilor de recrutare și capacitate scăzută de coordonare a proceselor de recrutare la nivelul tuturor autorităților și instituțiilor;
– apariția, în acest cadru de practici fragmentate, a unor cazuri de lipsă de transparență, politizare, nepotism și clientelism în desfășurarea concursurilor de recrutare în funcția publică;
– dificultăți în elaborarea fișelor de post în ceea ce privește competențele necesare, ca efect al unor probleme mai sistemice referitoare la planificarea resurselor umane în autoritățile și instituțiile publice;
– absența cunoștințelor și abilităților de evaluare a competențelor la nivelul comisiilor de concurs;
– accentul pus în principal pe memorarea textelor de lege, mai degrabă decât pe evaluarea competențelor;
– existența unor forme ineficace de publicitate / informare cu privire la concursurile de recrutare în funcția publică, astfel că nu sunt atrași candidații cei mai competenți;
– garanțiile privind calitatea procesului de recrutare sunt limitate, în condițiile în care fiecare proces de recrutare este organizat de altă autoritate sau instituție publică;
– costul procesului de recrutare pentru fiecare persoană recrutată este ridicat, conform estimărilor Băncii Mondiale.
– lipsa performanței procesului de recrutare a funcționarilor publici, în sensul că acesta nu asigură, de o manieră consecventă, recrutarea celor mai competente persoane în funcția publică, este confirmată de studiile realizate de indicatorii ce plasează România la un nivel scăzut de eficiență a guvernării în raport cu alte state din Uniunea Europeană.

Funcționarii publici, angajați în două etape

Pentru a remedia problemele menționate, pe viitor concursurile se vor desfășura centralizat, la nivel național, în centre de testare și evaluare regionale: București, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Craiova, Constanța, pe baza necesarului de cadre raportat de fiecare instituție către Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP), până când sistemul de evidență SENEOSP va deveni operațional. 

Concursul pentru ocuparea funcțiilor publice vor avea două etape, prima la nivel național, urmând ca doar a doua să fie la nivelul instituției în care se află postul vacant:
a) etapa de recrutare care constă în verificarea cunoştinţelor şi competenţelor generale necesare ocupării unei funcţii publice, realizată prin concurs naţional, care conduce la crearea unui grup de candidați preselectați;
b) etapa de selecţie care constă în verificarea cunoştinţelor de specialitate şi competenţelor specifice necesare ocupării unei funcţii publice vacante, realizată prin concurs pe post, organizat de fiecare autoritate sau instituție publică în care se află funcția vacantă, respectiv de către comisia de concurs pentru înalții funcționari publici.

Practic, prima etapă constă în recrutarea unor persoane care au un set minim de competențe, urmând ca alocarea propriu-zisă a posturile să se facă abia în a doua etapă. Acest corp din care vor fi angajați funcționarii publici se face pe baza unei previzionări a necesarului de resurse umane pentru o perioadă de doi ani. Etapa de recrutare constă în trei probe succesive – verificarea eligibilităţii candidaţilor, testarea preliminară și testarea avansată – ultimele două desfășurându-se pe o platformă informatică ce va fi accesibilă candidaților în centrele de testare. 

Testarea preliminară este proba etapei de recrutare care constă în rezolvarea unor teste-grilă, prin care sunt verificate următoarele: 
a)cunoştinţele generale în domeniul respectării demnităţii umane, protecţiei drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare, egalitate de şanse şi de tratament și discriminare;
b)cunoștințele generale în domeniul administraţiei publice; 
c) cunoştinţele generale în domeniul tehnologiei informaţiei; 
d) aptitudinile cognitive ale candidaţilor; 
e) cunoștințe generale și competențe generale lingvistice de comunicare, într-o limbă străină de circulație utilizată în cadrul instituțiilor europene, respectiv limba engleză, limba franceză, limba spaniolă sau limba germană, pentru funcţiile publice de conducere de director general, director general adjunct, director și director adjunct din administrația publică centrală, cu excepția celor care beneficiază de statute speciale în condițiile legii și pentru funcțiile publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici”, prevede proiectul de act normativ

Garanții suplimentare pentru corectitudinea concursurilor

La testarea preliminară procentajul general minim trebuie să fie de 60% și de 50% pentru fiecare din cele cinci tipuri de teste-grilă. Doar cei care vor atinge acest scor pot accede la testarea avansată, în care se dau doar calificativele „admis” sau „respins”. Cei care sunt admiși vor căpăta dreptul de a se înscrie în următorii trei ani la toate concursurile de ocupate a posturilor care sunt vacante, potrivit domeniului de competență al fiecăruia, în cadrul etapei de selecție pentru funcționarii publici.

În etapa de selecție, instituția cu posturi vacante va informa ANFP care, la rându-i, le va transmite online tuturor celor care au trecut de etapa de recrutare. Din comisia de concurs va face parte și un reprezentant al ANFP sau consiliului județean sau prefecturii, după caz, pentru a se asigura de corectitudinea concursului desfășurat la nivelul fiecărei instituții. Etapa de selecție constă în trei sau patru etape succesive: verificarea eligibilității candidaților, proba suplimentară, dacă este cazul, proba scrisă și interviul. Atât etape de recrutare, cât și cea de selecție vor fi înregistrate audio-video.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Încă un semnal că Lasconi e gata să facă pasul în spate din lupta pentru Cotroceni. Sau că partidul e gata s-o scoată din joc
02/04/2025 18:15

Partidul Elenei Lasconi - cel putin - este gata să o scoată din jocul prezidential. Nicusor Dan anuntă că vrea să negocieze cu Crin Antonescu si Elena Lasconi pentru a evita un tur 2 George Simion - Victo ...

PSD: „Votul dat la bugetul Consiliului Județean Iași nu este un cec în alb”
02/04/2025 17:55

* PSD a stabilit si unele priorităti pentru Primăria Iasi: descongestionarea traficului auto, modernizarea si extinderea transportului public de persoane, reducerea poluării, dezvoltarea infrastructurii in S ...

Cătălin Predoiu explică de ce Emil Boc e în cărți pentru CCR: Are expertiză!
02/04/2025 16:48

Presedintele interimar al PNL, Cătălin Predoiu, a afirmat miercuri, la Parlament, că Emil Boc ar putea fi o variantă de luat in calcul pentru un post de judecător la Curtea Constitutională a Romaniei (CCR ...

Viceprimarul comunei Lespezi a murit
02/04/2025 14:41

Adrian Postelnicu, viceprimarul comunei Lespezi, a decedat la varsta de doar 36 de ani. Primarul comunei, Lucian Marcu, a exprimat un mesaj de condoleante in memoria colegului său. ”Cu profundă durere s ...

Ion Iliescu a fost trimis în judecată în dosarul Mineriadei din iunie 1990, pentru infracţiuni contra umanităţii
02/04/2025 13:38

Fostul preşedinte al Romaniei, Ion Iliescu, fostul premier Petre Roman, Gelu Voican Voiculescu, Virgil Măgureanu, Miron Cozma şi Adrian Sarbu au fost, din nou, trimişi in judecată in dosarul Mineriadei din ...

Scandal în Parlament! Anamaria Gavrilă țipă la Predoiu să își dea demisia / Replica ministrului: 'Provocați în aer curenți sub formă de cuvinte'
02/04/2025 12:52

Scandal in Parlament cu un schimb de replici aprinse intre presedinta POT Anamaria Gavrilă si ministrul de Interne, Cătălin Predoiu. Gavrilă a avut o interventie vocală, cerand demisia ministrului si acuza ...

Nicușor Dan aruncă în aer prezidențialele: Negocieri pentru retragere cu Lasconi și Crin Antonescu
02/04/2025 12:41

Candidatul independent Nicusor Dan sustine, in lumina sondajului Verifield, pe care tocmai el l-a publicat, că există riscul unei finale prezidentiale intre George Simion si Victor Ponta. In acest context, Ni ...

Cornel Nistorescu: Carnaval electoral cu zîmbre și sclipici
01/04/2025 16:26

A inceput carnavalul electoral pină să ajungem la pagina calendarului legal. De data aceasta trebuie să ne iasă. Frumos, legal, patriotic, cu optimism, cu incredere in viitor. Tara s-a umplut cu tablouri ur ...

Opinia separată a lui Georgică Severin, membru al CNA, privind decizia împotriva lui Marius Tucă
01/04/2025 14:41

In legătură cu decizia Consiliului National al Audiovizualului (CNA) nr. 187 din 26 martie 2025, referitoare la eliminarea materialului audiovizual intitulat „Democratia a fost călcată in picioare”, pub ...

Referendumul, turul doi și America: Năstase îi trage preșul de sub picioare lui Băsescu
01/04/2025 11:12

Fostul premier Adrian Năstase revine in atentia publică cu o postare transantă, in care comentează declaratiile recente ale lui Traian Băsescu privind riscul ca SUA să nu recunoască rezultatul viitoarelo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei