Cum descarci certificatul verde COVID. Documentul a devenit extrem de important
Dimensiune font:
Certificatul verde digital a devenit oficial obligatoriu în toate zonele unde rata de infectare depășește 3 cazuri la mia delocuitori. Guvernul a aprobat vineri, 17 septembrie, propunerea Comitetului pentru Situații de Urgență ca certificatul care atestă vaccinarea, testarea ori trecerea prin boală să le fie cerut românilor pentru a putea avea acces la nunți, botezuri, la meciuri, în sălile de sport, în cinematografe și restaurante.
Hotărârea va fi aplicată de luni, 20 septembrie. Operatorii economici vor folosi aplicaţia „Check DCC" pentru a verifica codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene.
Certificatul verde poate fi descărcat de pe platforma https://certificat-covid.gov.ro
El atestă că persoanele sunt:
- vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare
- au un rezultat negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al
- unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore
- între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2
Certificatul digital conține un cod QR și o semnatură digitală.
Atunci când se verifică, se scanează codul QR și se verifică semnătura.
Fiecare organism care emite certificatul (spital, centru de testare, autoritate sanitară etc) are propria sa cheie de semnatură digitală, iar toate acestea se stochează într-o bază de date în fiecare țară.
Comisia Europeană a creat un portal în care va putea verifica autenticitatea semnăturilor. Totuși, a dat asigurări că datele personale ale oamenilor nu vor ajunge în acest portal.
Cum se descarcă certificatul verde digital(AICI)
Interfața aplicației este intuitivă, iar în mai puțîn de 10 pași poate fi obținut certificatul:
1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.
2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.
3. Se accesează butonul verde "Certificat nou".
4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul "CNP", urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițială numelui, inițială prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea "Pașaport/Act de identitate" și completează câmpurile care cuprind: "Țara care a emis pașaportul", numărul "pașaportului sau al cărții de identitate", inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.
6. În funcție de categorie, se completează:
* Pentru generarea certificatului de vaccinare , se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
* Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.
* Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.
* Se apasă butonul "Salvează", iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.
* Ulterior, în secțiunea "Lista certificate" se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.
Precizări importante
* Certificatul este gratuit.
* În cazul minorilor sub vârstă de 14 ani, este necesar acordul părinților.
* Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde până la o oră, în funcție de numărul de solicitări.
* În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.
* La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate - prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format pdf, a documentului, care se poate tipări.
Pentru suport în emiterea certificatelor sau obținerea altor informații privind utilizarea lor, a fost operaționalizat un Call Center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obținut în format letric prin intermediul primăriei în rază căreia își are domiciliul persoana, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
În situațiile în care apar inadvertențe între informațiile completate de o persoană și cele înregistrate în bazele de date conectate cu platforma https://certificat-covid.gov.ro trebuie realizate corecții de date. De aceea, solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie realizată cu cel puțîn 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puțîn 12 sau 48 de ore, în funcție de tipul de test efectuat - rapid sau PCR.
Pentru generarea certificatelor, sistemul informatic preia datele necesare din Registrul Electronic Național de Vaccinari pentru persoanele care s-au vaccinat și din Aplicația Corona-Forms pentru persoanele care au fost testate și au un rezultat negativ sau un rezultat pozitiv, dar s-au recuperat după COVID-19. Certificatele includ un cod QR care va conține o semnătură digitală, astfel încât, la citirea acestuia, să poată fi verificată autenticitatea, integritatea și validitatea documentului. Semnătură digitală este pusă la dispoziție de STS, astfel încât cetățenii nu au nevoie de o semnătură digitală proprie.
Au fost implementate măsuri de securitate cibernetică la nivelul sistemelor informatice
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau