Starea de bine a profesorilor, profund afectată de pandemie
Dimensiune font:
Starea de bine a profesorilor după aproape un semestru de școală online a fost profund afectată de impedimentele unei bune desfășurări a cursurilor în toate școlile din țară, este concluzia conferinței „Mentalitate Deschisă în Educație – Starea de bine a profesorilor”.
Starea de bine a profesorilor după aproape un semestru de școală online a fost profund afectată de impedimentele unei bune desfășurări a cursurilor în toate școlile din țară. Cu toate acestea, vorbitorii prezenți la conferința online SuperTeach „Mentalitate Deschisă în Educație – Starea de bine a profesorilor” au împărtășit acestora o serie de soluții și tehnici care să îi ajute să își îmbunătățească starea de bine pe toate palierele și astfel să aibă rezultate bune în lucrul cu copiii, indiferent de condițiile de lucru.
„Întotdeauna energia este înăuntrul nostru, dacă reușim să o alimentăm din conectarea cu ceilalți. Trăim vremuri care ne fac vulnerabili, ceea ce ne determină să ne apropiem mai mult de cei din jurul nostru, de comunitate”, a spus Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach.
„Starea de bine a profesorului este atât o responsabilitate individuală, acesta având nevoie să identifice singur cea mai potrivită pentru propria motivație și energie, cât și una colectivă, în care directorul de școală are rolul de a asigura profesorului mediul propice pentru a-și desfășura activitatea”, a punctat Anca Tîrcă, facilitator de învățare și owner al blogului „despre educație – reforma la firul ierbii”.
Prezență la conferința SuperTeach Mentalitate Deschisă în Educație – Starea de bine a profesorilor, Urania Cremene, expert în parenting a adăugat faptul că „provocările majorității profesorilor sunt legate în mare măsură de abordările pe care le au copiii în ceea ce privește școala și cursurile”.
„Profesorii sunt însă cei care au puterea de a schimba perspectiva copiilor, plecând de la modul în care le sunt îndeplinite acestora nevoile psihologice de bază și, mai ales, de la adaptarea îndeplinirii acestor nevoi la realitatea zilelor noastre. Apoi, este importantă modalitatea prin care copiii sunt încurajați să obțină performanță pe termen lung, modalitate care ar trebui să se bazeze pe maximizarea talentelor și înclinațiilor naturale ale acestora mai degrabă decât pe o uniformizare a performanței la toate materiile. Creșterea competențelor pas cu pas și oferirea unui feedback echilibrat întregesc ceea ce ar trebui să reprezinte o abordare eficientă a procesului educațional”, mai adaugă ea.
La rândul său, Simona Baciu, Fondator Transylvania College și Fondator al Programului Profesori Fericiți pentru România, le-a recomandat profesorilor să privească fiecare dintre cele 4 aspecte ale stării de bine ale unei persoane: starea de bine fizică (sănătatea), starea de bine socială (respectul de sine și interacțiunea cu ceilalți), starea de bine emoțională (încrederea în sine) și starea de bine spirituală (valorile personale) și, pentru fiecare dintre aceste aspecte, să își ofere un pic de timp și de spațiu pentru a le echilibra.
„Depinde de noi să începem schimbarea, noi suntem ce va fi România”, a subliniat Simona Baciu importanța tinderii către acest echilibru personal.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau