Marcel Ciolacu confirmă creșterea plafonului de impozitare a pensiilor la 3.000 de lei: Am discutat cu Munca și Finanțele

8

Dimensiune font:

| 27-08-2024 14:05

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, marţi, la Craiova, despre creşterea pragului până la 3.000 de lei la impozitarea pensiilor, că a vorbit şi cu ministrul Muncii şi am avut întâlnire şi cu ministrul Finanţelor, el precizând că nu este un efort bugetar foarte mare, în jur de 800 de milioane.

”Am vorbit şi cu doamna ministru şi am avut întâlnire şi cu ministrul Finanţelor. (..) Ori dădeam o derogare pentru cei 800.000, dar creşterea nu era uniformă (..) au fost creşteri şi mai mari şi atunci, mi se pare corectă această abordare, creşterea pragului până la 3.000 de lei la impozitare. Vedem dinamica preţurilor şi a costurilor, datoria mea este de a ţine aceeaşi creştere a nivelului de trai dacă nu şi mai mult”, a declarat Marcel Ciolacu.

Şeful Executivului a precizat că ”nu este un efort bugetar foarte mare, în jur de 800 de milioane

”Am estimat costurile de implementare la recalculare. Trebuie să facem o distincţie între o reformă. Noi am venit cu recalculare, instrument de reformă, la 4,7 milioane de români. Era normal să există un procet de 0,5 sau 1%. Eu mă bucur că ne-am încadrat totuşi într-o limită rezonabilă, să fie de nemulţumiri. Creşterea pensiilor se face odată cu indicele de inflaţie şi cu indicele de creştere economică la începutul anului. Recalcularea a avut alt fond, în primul rând, erau mulţi iameni cu mulţi ani în muncă şi aveau pensii foarte mici. S-au schimbat parametri, încercând să închidem de fapt nedreptăţile, după o succesiune de legi”, a completat Ciolacu.

Despre controversele din recalcularea pensiilor, Marcel Ciolacu a afirmat că şi-a asumat împreună cu membrii Cabinetului această reformă.

”Era normal că va duce şi la discuţii, dar avem o sustenabilitate, de acum încolo”, a subliniat şeful Executivului. ”Fondul bugetar de pensii, lunar, este de 10,3 miliarde. Noi estimasem că pe aceste luni rămase din an, pe acest trimestru, o să avem cheltuieli de 10 miliarde. În acest moment, cum arată cifrele, sunt cheltuieli de 8,3, pe toate cele patru luni. Cu alte cuvinte, ne încadrăm şi cu această creştere a plafonului de impozitare până la 3.000 de lei. Cu alte cuvinte, este bugetat”, a mai spus Ciolacu.

Nicio pensie sub 3.000 de lei nu va fi impozitată

Ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, a explicat că a discutat cu premierul Marcel Ciolacu, iar începând cu data de 1 octombrie nicio pensie sub 3000 de lei nu va mai fi impozitată.

"Am analizat cu premierul Marcel Ciolacu în această seară situația și am decis ca începând cu 1 octombrie, ziua persoanelor vârstnice, nicio pensie din sistemul public sub 3.000 de lei nu va mai fi impozitată.

Pensionarii știu că și până acum aveau pe deciziile de pensionare suma contributivă rezultată. Apoi, pe talonul de pensie avem trecut explicit suma contributivă, diferența care se achită de la bugetul de stat, este foarte clar scris pe talon. Lucrurile pe care noi le-am scris în deciziile de recalculare vor putea fi verificate de beneficiari după 2 septembrie, cât intră în plata pensia majorată și vor vedea că totul este corect.”, a spus Simona Bucura Oprescu, la Realitatea Plus.

Astfel, de la 1 octombrie 2024 va crește pragul de impozitare a pensiilor de la 2.000 de lei, cât este acum, la 3.000 de lei.

Impozitul va reprezenta 10% din diferenţa ce depăşeşte 3.000 de lei.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
Daniel Baciu anunță noi majorări de pensii de la 1 ianuarie: E cea mai amplă reformă din ultimii 50 de ani
26/08/2024 07:08

Seful Casei de Pensii a anuntat noi majorări de pensii in Romania. Pensiile a peste 80% din romani s-au majorat după recalculare, iar majorările se vor achita din septembrie. Daniel Baciu spune că o altă m ...

Temeri pentru pensiile scăzute. „Un viitor Guvern poate să ne execute silit”
24/08/2024 08:00

Harabaura pensiilor recalculate a generat temeri printre oameni. 700.000 de pensii, in urma recalculării, ar trebui diminuate. Cei aproximativ 700.000 de pensionari care in urma recalculării s-au trezit cu p ...

Indemnizația socială pentru pensionari nu scade sub 1.281 de lei
22/08/2024 07:53

Incepand cu 1 septembrie 2024 toti pensionarii beneficiari de indemnizatie socială vor continua să primească suma minimă garantată de 1.281 de lei, indiferent de cuantumul rezultat in urma recalculării, t ...

Bătaie de joc pentru seniori. Pensionarii sunt puși să plătească mii de lei pentru adeverințe despre care nu știu dacă-i ajută sau nu
21/08/2024 20:16

A doua recalculare le goleste buzunarele pensionarilor. O adeverintă de vechime poate ajunge să coste aproape 3.000 de lei, iar de multe ori nici măcar nu le serveste la nimic. Pe de altă parte, unii senior ...

Începe 'Litoralul pentru toți'. Turiștii se pot caza în hoteluri cu tarife începând de la 38 de lei pe noapte / persoană
20/08/2024 12:43

Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) anuntă lansarea unei noi editii a programului social „Litoralul pentru toti”. Turistii se pot caza in hoteluri cu tarife incepand de la 38 de lei pe noap ...

AUR acordă asistenţă juridică pensionarilor nemulţumiţi de recalcularea pensiilor. Anunțul făcut de Simion
19/08/2024 14:40

George Simion, preşedintele Alianţei pentru Unirea Romanilor (AUR), anunţă că juriştii din partidul său acordă asistenţă juridică pensionarilor care sunt nemulţumiţi de noile reglementări din sist ...

800.000 de pensionari nu vor primi nici un leu la recalculare
15/08/2024 00:10

Vesti proste pentru multi dintre seniorii Romaniei. După marea recalculare, peste 800.000 de oameni vor rămane cu pensia la fel. Ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, a declarat miercuri, intr-o conferin ...

Statul, mumă și ciumă. Economist: „Dacă mergi la muncă, statul îți ia 42% din câștig. Dacă joci la păcănele, doar 3%”
15/08/2024 00:07

Statul roman nu are milă de angajati si le ia aproape 50% din castigurile salariale, sub forma a diverse taxe si impozite. Cand vine vorba de companiile de pariuri, acelasi stat este mult mai ingăduitor, expl ...

Șeful Poștei Române explică un detaliu extrem de important pentru toți pensionarii: Anunță și data la care vor ajunge deciziile de recalculare
14/08/2024 14:46

Deciziile de recalculare a pensiilor, pe care angajaţii Poştei Romane le vor distribui in toată ţara incepand cu ziua de vineri, 16 august. Un detaliu extrem de important: deciziile pot fi inmanate nu doar ...

Documentul necesar să primești decizia cu pensia recalculată. De ce poștașul vine de 2 ori?
14/08/2024 10:12

Posta romană incepe să livreze deciziile de recalculare incepand de vineri. Conditiile de primire ale documentului sunt foarte drastice. Decizia de recalculare se primeste doar de către beneficiar. Ea nu po ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei