Viceprimarul Bujduveanu vrea o simplificare a regulamentului de amplasare a staţiilor electrice: Nu vom accepta supra-reglementări absurde
Dimensiune font:
Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu anunţă că grupul PNL lucrează la un amendament care să simplifice regulamentul de amplasare a staţiilor electrice.
Într-o postare pe Facebook, el reproşează Direcţiei de Urbanism din Bucureşti că a elaborat un regulament de amplasare a staţiilor electrice "care vine cu mai multă birocraţie", menit să "încurce" dezvoltatorii şi investiţiile în acest domeniu.
Proiectul de hotărâre pentru aprobarea regulamentului respectiv a figurat de mai multe ori, în ultimele săptămâni, pe ordinea de zi a şedinţelor de Consiliu General, dar a nu a fost aprobat.
"Când toată administraţia din România se chinuie să simplifice documentaţiile de urbanism pentru o tranziţie mai uşoară la energia verde, Direcţia de Urbanism din Bucureşti se chinuie să încurce dezvoltatorii şi investiţiile în acest domeniu. Au creat un regulament de amplasare a staţiilor electrice care vine cu mai multă birocraţie, în plus faţă de prevederile din Legea 50/1991 (privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii). Stop! Noi, liberalii, nu vom accepta niciodată supra-reglementări absurde acolo unde Parlamentul, care este forul legislativ superior, dereglementează ca să ajute o tranziţie uşoară către soluţii bazate pe energie verde", a scris viceprimarul pe Facebook.
Bujduveanu a adăugat că grupul consilierilor liberali din CGMB, sub coordonarea preşedintelui Comisiei de Urbanism a CGMB, Constantin Hazarian, lucrează în prezent la un amendament "care va simplifica" acest regulament. Totodată, îi invită pe investitorii interesaţi, dar şi pe toţi cetăţenii, să trimită propuneri şi recomandări pe adresa de email: cabinet.viceprimar1@pmb.ro.
"PNL îşi doreşte staţii de încărcare a maşinilor electrice! Primăria a eşuat în acest demers. Se chinuie din 2017 să monteze în jur de 150 de staţii şi nu reuşeşte. Mai mult, creează blocaje în acest domeniu. Politica noastră, a liberalilor, este simplă: să vină investitorul privat, să preia în concesiune suprafeţele de teren, să investească cu propriii bani şi să plătească o redevenţă la primărie. Doar aşa vom avea, rapid şi simplu, staţii de încărcare pentru maşini electrice", scrie Bujduveanu.
Conform proiectului de regulament care a figurat pe ordinea de zi a ultimei şedinţe a CGMB, vor exista două categorii de staţii de încărcare, în funcţie de modul de autorizare/avizare şi structura de montare a staţiilor. Este vorba despre:
- staţii de încărcare a autovehiculelor electrice, cu autorizaţie de construire, când montarea se face prin legare constructivă la sol cu fundaţii de beton, acestea fiind asimilate construcţiilor;
- staţii de încărcare a autovehiculelor electrice, cu aviz de amplasare, când montarea se face prin cadru suport amplasat la sol, fără fundaţie, acestea fiind asimilate mobilierului urban.
Emitentul avizului de amplasare sau al autorizaţiei de construire pentru staţiile de încărcare în zonele protejate va fi PMB, prin Direcţia Urbanism. Pentru staţiile aflate în zonele care nu intra în competenţa PMB, emitente vor fi primăriile de sector.
Totodată, staţiile de încărcare nu vor putea fi amplasate: în arii naturale protejate de interes naţional şi internaţional; în incinta locurilor de joacă şi a spaţiilor verzi; în incinta şi pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult, troiţelor, a scuarurilor, parcurilor şi grădinilor publice; pe obiectele de arta monumentală şi monumentele de for public; în incinta clădirilor aflate în stare avansată de degradare; în zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor; în interiorul intersecţiilor şi al sensurilor giratorii, în spaţiul destinat circulaţiei autovehiculelor şi semnalizării rutiere; pe parapeţii, pilonii sau pereţii podurilor/pasajelor rutiere.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau