Optimizare SEO vs. marketing SEM – Ce inseamna fiecare, sunt unul si acelasi lucru?
Dimensiune font:
In pofida aparitiei marketingului digital, care din anii ’90 si pana in prezent s-a dezvoltat simtitor, marketingul de tip traditional continua inca sa existe si sa functioneze cu succes. Cu alte cuvinte, notiuni precum optimizare SEO sau SEM, pe care le vom clarifica in continuare, nu sunt considerate a fi doar simple alternative de promovare. Ci, dimpotriva, acestea sunt asociate cu deosebita contributia pe care o poate aduce marketingul clasic unei campanii de promovare cat mai complete.
Altfel spus, marketingul traditional si cel digital NU se exclud reciproc! Ba chiar mai mult de-atat, specialistii recomanda imbinarea celor doua forme de promovare. Asadar, este cat se poate de indicat sa combini o campanie de promovare in mediul online cu o campanie offline.
Spre exemplu, pe langa newslettere, poti distribui si flyere; pe langa o campanie de publicitate TV, poti demara si o serie de ad-uri pe YouTube; pe langa procesul de comunicare din spatiul real, poti apela si la o campanie de comunicare virtuala scrisa, bazata pe texte realizate conform principiilor de optimizare SEO s.a.m.d.
Nu in ultimul rand, in mediul digital, website-ul, adica magazinul tau online sau spatiul de prezentare a serviciilor oferite, este extrem de important sa beneficieze in mod creativ, dar si tehnic, de optimizare SEO. Aici intervine, de fapt, propriu-zis, aceasta tehnica de marketing. Pentru ca, DA, optimizarea SEO reprezinta o tehnica de marketing online de larg interes!
Si, totusi, ce inseamna SEM? Este acelasi lucru cu SEO?
SEM (Search Engine Marketing), care a aparut in anul 1990, odata cu primele website-uri, este domeniul care desemneaza marketingul online efectuat prin intermediul motoarelor de cautare, precum Google. Promovarea platita, prin campanii de tip PPC (anunturi si reclame platite direct catre motoarele de cautare), alaturi de promovarea organica, prin tehnici SEO, reprezinta principalele doua categorii de activitati specifice SEM.
Astfel, reiese faptul ca optimizarea SEO este o tehnica de marketing online, o subcategorie a marketingului digital de tip SEM. Aceasta vizeaza: optimizarea tehnica, optimizarea off-page si on-page prin folosirea de cuvinte cheie si expresii de cautare atent targetate in cadrul mesajelor transmise, procesul de link-building etc.
Confuzia si concluzia?
In concluzie, SEO si SEM nu sunt unul si acelasi lucru, contrar confuziei multor persoane nu foarte familiarizate cu aceste notiuni. De retinut ca SEO (Search Engine Optimization sau optimizarea pentru motoarele de cautare) este o parte componenta a SEM – si nu invers!
SEO urmareste propulsarea site-urilor cat mai sus in lista de rezultate Google pentru diverse cuvinte cheie, fiind un proces complex ce vizeaza cresterea traficului calitativ si imbunatatirea experientei utilizatorilor.
Cu cat site-ul va fi mai bine optimizat si va beneficia de un continut cat mai relevant pentru expresiile de cautare targetate, cu atat va avea mai multe sanse sa ocupe o pozitie fruntasa in clasamanetul SERPs (Search Engine Results Pages).
In final, se urmareste cresterea ratei de conversie pe termen lung pentru business-ul respectiv, ceea ce inseamna ca optimizarea SEO este o tehnica de marketing nu doar de actualitate, ci si de perspectiva.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau