Ultimul drum îți golește buzunarele. La Iași, o înmormântare costă mii de euro!

Dimensiune font:

| 20-03-2025 08:26

 * costurile unei înmormântări în Iași pornesc de la 4.000–4.500 de lei, însă pot depăși cu ușurință 10.000 de lei dacă sunt alese servicii mai complexe, sicrie premium sau transporturi pe distanțe mai mari * o parte din cheltuieli sunt suportate de stat,  prin acel ajutor de deces care a a ajuns la 8.620 lei

În Iași, în anul 2025, organizarea unei înmormântări pornește de la un minim de 4.000–4.500 de lei, însă această sumă acoperă doar strictul necesar: un sicriu simplu (din PAL, fără finisaje speciale), pregătirea de bază a trupului și procedurile obligatorii pentru emiterea actelor de deces. Cele mai multe firme de pompe funebre din oraș oferă așa-numitele „pachete standard” la prețuri de –6.000-7000 de lei, incluzând transportul trupului la morgă și apoi la capelă ori la domiciliu, suport pentru documentație, și pomenile (colac, colăcei, colice, prosoape, poduri, prosoape, pachete cu mâncare etc).

De departe, unul dintre cele mai costisitoare elemente este sicriul. În magazinele și la firmele funerare din Iași puteți găsi variante modeste, începând cu 700–1.000 de lei, dar modelele de calitate medie se încadrează, de obicei, între 1.500 și 2.500 de lei. Pentru cei care doresc lux, există sicrie din lemn masiv cu accesorii scumpe, care depășesc 4.000–5.000 de lei și pot ajunge chiar și la 10.000 de lei. Unele companii pun la dispoziție pachete ce includ și sicrie de lux, însă e bine să comparați ofertele, deoarece diferențele de preț pot fi considerabile de la o firmă la alta.

Transportul funerar se poate dovedi și el un capitol costisitor. Când înmormântarea sau priveghiul implică deplasări mai lungi – de pildă, dintr-un cartier al Iașului într-un altul mai îndepărtat ori chiar în comune limitrofe – tariful poate urca de la 2 lei pe kilometru până la 5 lei. Dacă se adaugă repatrieri sau formalități internaționale, bugetul crește exponențial, fiind nevoie de documente speciale, ambalare adecvată și avize suplimentare.

Ultimul drum, costisitor și dureros

Taxa percepută de biserici din Iași pentru slujba de înmormântare și, eventual, pentru utilizarea capelei, se situează în jurul a 300–1.000 de lei, însă poate varia în funcție de parohie și de perioada din zi sau din săptămână în care are loc ceremonia. O altă problemă financiară serioasă o reprezintă locul de veci, mai ales dacă nu există unul deja concesionat.

Nu trebuie ignorat nici capitolul florilor și coroanelor, care, în funcție de preferințe, pot ajunge la sume impresionante. Un buchet minimalist poate costa sub 100 de lei, în timp ce o coroană amplă, cu flori exotice, poate depăși 500–600 de lei. În Iași există numeroase florării și firme specializate, iar diferențele de preț pot fi destul de mari. De multe ori, companiile funerare propun pachete ce includ aranjamente florale standard, dar în cazul în care doriți ceva aparte, va fi nevoie să scoateți mai mulți bani din buzunar.

Cheltuieli semnificative apar și când vine vorba de masa de pomenire, care, potrivit tradiției, implică colivă, colaci, vin și mâncăruri variate. Pentru un grup relativ restrâns, de 20–30 de persoane, bugetul poate pleca de la 1.200 de lei și poate ajunge la 3.000 de lei, în funcție de meniul ales și de locație.

În esență, deși se vorbește de tarife care pornesc de la 4.000–5.500 de lei, o înmormântare cu adevărat decentă pentru o familie obișnuită din Iași va depăși cu ușurință 8.000–10.000 de lei. Pentru cei care aleg servicii mai complexe, distanțe mai mari pentru transport, sicrie premium și aranjamente florale bogate, nota de plată poate trece de 15.000 de lei și chiar peste această sumă. Rețeta unui compromis rezonabil implică, așadar, solicitarea mai multor oferte de la firmele locale de pompe funebre, o analiză atentă a costurilor pentru transport și loc de veci, precum și organizarea unei mese de pomenire adaptate bugetului familiei. Fără aceste precauții, riscați să transformați un moment oricum dificil într-un adevărat dezastru financiar. O parte din cheltuieli sunt suportate de stat, find acel ajutor de deces. Cuantumul acestui sprijin a fost mărit semnificativ, cu peste 1.000 lei față de 2024. Astfel, începând cu 13 februarie 2025, cuantumul este de 8.620 lei.

Dan DIMA

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 107,31 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 15/14.03.2025 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, astfel: -Lot.1 -sat Gusitei, 3,00ha, Tarla 109, Parcela 1335; -Lot 2 -sat Hurdugi, 15,00 ha, Tarla 70, Parcela 887; -Lot 3 -sat Hurdugi, 9,00 ha, Tarla 60, Parcela 786; -Lot 4 -sat Hurdugi, 2,00 ha, Tarla 74, Parcela.889; -Lot 5 -sat Hurdugi, 6,00 ha, Tarla 74, Parcela.889; -Lot 6 -sat Plotonesti 7,00 ha, Tarla 60, Parcela 786; -Lot 7 -sat Hurdugi, 11,00 ha, Tarla 74, Parcela 889; -Lot 8 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 74, Parcela 887; -Lot 9 -sat Hurdugi, 6,00 ha, Tarla 54, Parcela 755; -Lot 10 -sat Hurdugi, 3,00 ha, Tarla 54, Parcela 755; -Lot 11 -sat Hurdugi, 11,11 ha, Tarla 30, Parcela 442; -Lot 12 -sat Hurdugi, 15,00 ha, Tarla 85, Parcela 1057; -Lot 13 -sat Plotonesti, 2,05 ha, Tarla 64, Parcela 840; -Lot 14 -sat Plotonesti, 2,15 ha, Tarla 64, Parcela 839; -Lot 15 -sat Plotonesti, 2,50 ha, Tarla 64, Parcela 840; -Lot 16 -sat Plotonesti, 2,50 ha, Tarla 64, Parcela 840. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20Lei/exemplar, care se achita in numerar la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 03.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 11.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 14.04.2025, ora 13.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon /fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 20.03.2025.
Surpriză la Guvern! Ciolacu pune Sala Polivalentă din Iași într-o listă cu 6 investiții prioritare
20/03/2025 19:35

  * printre cele sase investitii semnificative, a căror valoare intră in competenta de aprobare a Guvernului, se află si Sala Polivalentă din Iasi, cu o valoare estimată de aproximativ 100 de milioan ...

Cel mai lung  lot al Autostrăzii A8 intră în execuție
20/03/2025 19:34

* astăzi a fost semnat contractul cu UMB pentru cel mai lung lot, Ditrău – Grinties: 1,2 miliarde euro, 38 kilometri * termenul de finalizare a acestui lot este de 54 de luni * este un proiect de o comp ...

Doar 88 de ieșeni și-au înregistrat cazanele de țuică la Fisc
20/03/2025 19:34

* „În perioada 2022 - 2024 nu au fost intocmite decizii de impunere privind obligatiile fiscale declarate la solicitarea gospodăriilor individuale producătoare de tuică şi rachiuri din fructe, d ...

Exproprieri la Prut. Statul plătește 2 lei/mp!
20/03/2025 19:33

* 16 ieseni vor fi expropriati in vederea realizării Podului peste Prut, din cadrul Autostrăzii Unirii A8 * acestia vor primi, in medie, 2,03 lei /mp * la exproprierile de anul trecut, pentru tronsonul Leghin ...

„Pe lângă valoarea sa spirituală, postul aduce numeroase beneficii pentru sănătate”
20/03/2025 19:28

* medicul Florin Roşu, manager al Spitalului de Boli Infecţioase din Iaşi, atrage atentia asupra unor detalii care, in această perioadă a Postului Mare, pot salva vieti „Postul Pastelui, numit in po ...

Tinerii și mirajul faimei de pe TikTok. Cât de periculoase sunt, în realitate, trendurile din mediul online
20/03/2025 19:27

* „De multe ori, tinerii aleg influenceri care prezintă că trăiesc o viată perfectă, de vis, la care adolescentii ajung să viseze. Astfel, devin tot mai nemultumiti de propria viată, incep să vise ...

De luni, Simularea Bacalaureatului
20/03/2025 19:26

5.301 elevi de clasa a XII-a şi a XIII-a din judeţul Iaşi sunt aşteptaţi să participe, săptămana viitoare, la Simularea probelor scrise ale Examenului Naţional de Bacalaureat. Simularea este organizat� ...

UMF a atras studenți din 85 de state ale lumii!
20/03/2025 19:25

* cei mai multi studenti internationali provin din Franta (1.107), Maroc (344), Republica Moldova (263), Israel (218), Grecia (206) si Tunisia (164) * interesul tinerilor din străinătate pentru a studia la UM ...

Copiii cu sindrom Down din Iași au nevoie de ajutor
20/03/2025 18:42

Fundatia „Star of Hope Romania” lansează campania „Iubesc să strang lumea la piept”, o initiativă socială dedicată sensibilizării si sprijinirii copiilor si tinerilor cu dizabilit� ...

Cu cât se vinde cocaina pe străzile din Iași
20/03/2025 18:27

* in scopul fidelizării consumatorilor si pentru inlăturarea unei eventuale concurente, membrii grupului anihilat de politisti in această săptămană ar fi vandut, la nivel stradal, cocaina la un pret cupri ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei