Asociația Bolnavilor de Cancer a lansat o aplicație care simplifică accesul pacienților la medicamente
Dimensiune font:
Aplicaţia mobilă iMedico - creată pentru a simplifica accesul pacienţilor la medicamente - a fost lansată miercuri de către Asociaţia Bolnavilor de Cancer, în parteneriat cu Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer şi două lanţuri de farmacii.
„Lansăm o platformă pentru pacienţii pe care îi reprezentăm, o platformă medicală numită iMedico, dar plecăm cu primii paşi în aprovizionarea cu medicamente a pacienţilor noştri, deoarece se ştie că în ultima vreme pacienţii au devenit maratonişti, alergând la toate farmaciile pentru a-şi procura medicamentele vitale. Ne-am săturat de acest aspect, chiar pacientul luptă mai mult cu sistemul decât cu boala şi atunci ne-am gândit să venim în ajutorul pacienţilor noştri cu această aplicaţie care ne va uşura cumva viaţa, calitatea vieţii prin depistarea cât mai rapidă a medicamentelor necesare”, a declarat preşedintele FABC, Cezar Irimia, într-o conferinţă de presă.
El şi-a manifestat speranţa ca toate lanţurile farmaceutice să se înscrie în această platformă şi să folosească aplicaţia în folosul pacienţilor.
În opinia sa, aplicaţia are două roluri: să ajute pacientul şi să-i aducă un plus în calitatea vieţii, „să nu mai fie maratonistul de serviciu al sistemului”, iar farmacia să facă vânzare şi să se implice activ în viaţa pacientului.
„Unul din obiectivele Asociaţiei Bolnavilor de Cancer (ABC), alături de partenerii săi, este acela de a creşte gradul de adresabilitate în rândul populaţiei, dar mai ales a pacienţilor cronici la accesarea serviciilor medicale, la accesarea medicamentelor. În acest context, Asociaţia Bolnavilor de Cancer propune un instrument care să eficientizeze accesul pacienţilor la terapiile disponibile in farmaciile cu circuit deschis şi să dezvolte un instrument performant de telemedicină, informarea populaţiei cu privire la sănătate”, au adăugat oficialii.
Cu iMedico, pacienţii pot afla în timp real dacă medicamentul este disponibil în farmaciile din apropiere. Astfel, utilizând coordonatele GPS, aplicaţia trimite întrebarea referitoare la disponibilitatea unui produs către farmaciile aflate într-o rază de până la 10 km de locaţia pacientului. Farmaciile pot răspunde rapid cu „Da” sau „Nu”, oferind răspunsuri precise privind disponibilitatea medicamentului căutat şi realizarea unei conexiuni directe între utilizator şi farmacie.
De asemenea, pacientul are acces la CallCenter de navigare şi sprijin - în cazul în care farmaciile din proximitate nu au un anumit produs, navigatorii ABC pot extinde căutarea. La CallCenter, pacientul poate sesiza lipsa medicamentelor care sunt incluse în programele naţionale de sănătate.
Totodată, aplicaţia eficientizează rolului farmaciei şi al farmacistului în viaţa comunităţii locale şi întăreşte relaţia farmacist - pacient.
Aplicaţia elimină şi disconfortul creat de aglomerarea farmaciei.
Nicoleta ZANCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau