Drumul construit la ordinul direct al lui Nicolae Ceaușescu: Cum a devenit una dintre cele mai spectaculoase șosele din lume
Dimensiune font:
Transfăgărășanul, cunoscut și sub denumirea DN 7C, este una dintre cele mai mari realizări ale „epocii de aur” din România și rămâne un simbol al ingineriei și ambiției din timpul regimului lui Nicolae Ceaușescu. Construit între 1970 și 1974, acest drum spectaculos traversează unele dintre cele mai înalte și mai dificile zone montane din țară, având o lungime de 151 de kilometri.
Inițial proiectat ca o rută de refugiu în cazul unei posibile invazii din partea URSS, Transfăgărășanul a fost realizat cu un efort uriaș. Construcția sa a implicat utilizarea a 6.000 de tone de dinamită și a mobilizat mii de soldați români, în condiții extrem de dificile. Lucrările nu au fost deloc simple, incluzând atât săparea în stâncă, cât și consolidarea versanților pentru a preveni alunecările de teren. Se estimează că aproximativ 40 de muncitori au murit în timpul construcție
Deși scopul inițial al Transfăgărășanului era strategic, drumul a devenit rapid un obiectiv turistic de renume mondial. Cunoscut la nivel internațional drept „cel mai spectaculos drum din lume”, Transfăgărășanul a fost lăudat de personalități de seamă din domeniul televiziunii și automovilismului, inclusiv de Jeremy Clarkson de la emisiunea „Top Gear”, care l-a numit „cel mai spectaculos drum din lume” în 2019.
Astăzi, Transfăgărășanul atrage turiști din întreaga lume care vin să admire panoramele uluitoare și să experimenteze un drum deosebit, cu serpentine strânse și peisaje montane impresionante. Această capodoperă a ingineriei, născută dintr-un proiect ambițios, rămâne un testament al determinării și măiestriei tehnice din perioada comunistă, oferind o lecție de istorie și frumusețe în inima Carpaților Făgăraș.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau