Management de succes: cum abordăm eficient provocările resimțite de angajații care lucrează în sistem remote Pandemia de coronavirus a produs o schimbare pe piața muncii. Pentru limitarea răspândirii

Management de succes - munca remote

Dimensiune font:

| 27-09-2021 16:24

Pandemia de coronavirus a produs o schimbare pe piața muncii. Pentru limitarea răspândirii virusului SaRs-CoV-2, mulți angajați au fost nevoiți să își desfășoare activitatea de acasă. În contextul epidemiologic actual, munca remote a fost necesară, însă acest sistem de lucru poate genera provocări pe termen lung.

Desfășurarea activității de acasă are numeroase avantaje, printre care se numără flexibilitatea programului și costuri mai mici pentru transport și garderoba profesională. Pe de altă parte, munca remote nu este lipsită de provocări. Izolarea și singurătatea, cauzate de lipsa interacțiunii directe cu colegii și manageri, pot duce la depresie ori la scăderea motivației și, implicit, a productivității.

Absenţa motivaţiei înseamnă că sarcinile de serviciu fluctuează, iar rezultatele obţinute nu se mai ridică la un nivel înalt. De aceea, companiile ar trebui să găsească modalităţi corespunzătoare pentru a menţine un grad ridicat de motivatie a angajatilor.

Organizarea de team building-uri, chiar și scurte
Team building-urile reprezintă o oportunitate pentru crearea unei echipe care lucrează împreună pentru un scop comun. Scopul principal al unor astfel de evenimente este ca angajații să se cunoască mai bine și astfel să se formeze un grup puternic, capabil să interacționeze eficient. Crearea acestor legături, cu ajutorul team building-urilor, fie ele și de o zi, în aer liber, este foarte benefică pentru succesul unui business. Printre avantajele pe care le prezintă astfel de evenimente se numără o mai bună comunicare între angajați, dezvoltarea unor abilități de planificare, menținerea gradului de motivație a personalului și o colaborare fructuoasă a echipei de lucru.

Încurajarea întoarcerii la birou, pentru o colaborare mai bună cu restul echipei
De la începutul pandemiei, atât angajatorii, cât și angajații au fost nevoiți să se adapteze rapid la noul mod de lucru: cel remote. Românii nu erau obișnuiți cu munca de acasă, țara noastră situându-se ani la rând pe ultimele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de persoane care își desfășoară activitatea profesională de la distanță. Astfel, pe lângă adaptarea din punct de vedere tehnologic la lucrul de acasă, angajații au fost nevoiți să facă față și schimbărilor emoționale.

De aceea, în multe cazuri, angajatorii au propus modelul de lucru hibrid, care presupune ca angajații să își împartă săptămâna de lucru între birou și casă. Astfel, colaborarea în echipă se poate realiza cu mai multă ușurință, angajații având posibilitatea să interacționeze direct cu colegii.

Pentru că, în contextul epidemiologic actual, angajații ar putea fi reticenți când vine vorba de întoarcerea la birou, organizațiile trebuie să asigure măsuri sanitare complexe, astfel încât personalul să se simtă în siguranță. O soluție în acest sens este IMMUNE Building Standard™, o certificare care conține peste 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitecturale și operaționale menite să îmbunătățească reziliența spațiilor interioare în fața riscurilor pentru sănătate. Acest concept vine în sprijinul administratorilor sau proprietarilor de clădiri de birouri care vor să găsească soluții sustenabile pentru a încuraja reîntoarcerea la birou.

Zile libere, destinate petrecerii de timp cu familia
O altă modalitate prin care angajații care lucrează în sistem remote pot face față eficient provocărilor este să aibă parte de momente de relaxare. În multe cazuri, munca de acasă a însemnat o intruziune în viața personală. Pentru mai multă eficiență, este important ca angajații să își formeze o rutină, să își planifice orele de muncă și să aibă un spațiu bine delimitat în care să-și desfășoare activitatea profesională. În lipsa acestora, unii angajați nu mai pot separa viața profesională de cea personală.

Pentru a veni în sprijinul angajaților care lucrează de acasă, angajatorii pot lua în calcul acordarea unor zile libere, pentru ca aceștia să petreacă timp cu familia. O astfel de pauză de la rutina zilnică poate contribui la scăderea nivelului de stres și creșterea productivității.

Munca de acasă este provocatoare și nu toți angajații pot face față unui astfel de sistem de lucru. De aceea, este important ca organizațiile să găsească modalități optime pentru a menține un grad ridicat de motivație a angajaților.

Sursă foto: fizkes/ Shutterstock

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Lucrurile se complică pentru Ucraina! Comitetul de Anchetă rus confirmă acuzațiile lui Vladimir Putin
29/03/2024 05:10

Anchetatorii ruşi au declarat joi că autorii atentatului comis la o sală de concerte de langă Moscova au primit sume importante de bani trimise din Ucraina, in timp ce Kievul neagă orice implicare in atac, ...

Răsturnare de situație: serviciile secrete americane nu au oferit Rusiei toate informațiile despre posibilul atac terorist
29/03/2024 05:07

Agentiile de informatii americane nu au oferit Federatiei Ruse toate datele pe care le aveau despre amenintarea teroristă de la mallul Crocus. Serviciile secrete din SUA se temeau să-si dezvăluie sursele. S ...

Baza de la Kogălniceanu stârnește îngrijorare la Kremlin - Rușii cred că NATO se pregătește de război la Marea Neagră
29/03/2024 05:02

Activităţile NATO din Europa de est şi din regiunea Mării Negre sunt concentrate pe pregătirea aliaţilor săi pentru o potenţială confruntare cu Rusia, a afirmat Ministerul de Externe rus joi, menţiona ...

Dezvăluirea momentului! Cum încerca Rusia să descurajeze ţările din UE să ajute Ucraina. Republica Cehă a demascat reţeaua finanţată de ruși
29/03/2024 04:57

Serviciile de informaţii cehe au demascat o reţea finanţată de Moscova care răspandea propaganda rusă despre Ucraina şi işi extindea influenţa pană in Parlamentul European, a anunţat miercuri prim-mi ...

Anchetatori ruşi susțin că autorii atentatului de la Moscova aveau ”legături cu naţionaliştii ucraineni” şi au primit sume ”importante” de bani şi criptomonede din Ucraina. Ei anunţă arestarea unui nou suspect
29/03/2024 02:54

Anchetatorii ruşi dau asigurări joi că autorii atentatului de la periferia Moscovei, soldat cu 143 de morţi, aveau ”legături cu naţionaliştii ucraineni” şi au primit sume ”importante” de bani pr ...

Meteorologii ANM anunță o schimbare radicală a vremii: vom avea parte de un șoc termic
28/03/2024 20:23

În ultimele două săptămani am avut parte de ploi sau chiar ninsori, dar si temperaturi scăzute. Directorul executiv al ANM, Florinela Georgescu, anuntă insă o schimbare radicală a vremii, cu temper ...

Un bărbat din Brașov și-a construit o “vilă”, perfect LEGAL, pe un bloc cu 8 etaje. Construcția e acolo de mai bine de 10 ani
28/03/2024 16:30

Un bărbat din orasul Brasov si-a construit o căsută pe un imobil cu 8 etaje. Mai mult, constructia este perfect legală are deja o vechime de mai bine de un deceniu. Astfel, acum cateva zile a apărut pe re ...

Cu cât se vinde carnea de miel
28/03/2024 14:03

Producătorii din piete au inceput să vandă carne de miel, avand in vedere că suntem in Săptămana Mare a Pastelui Catolic, iar aceasta are un pret de-a dreptul exorbitant. Chiar dacă crescătorii de ovin ...

Românca sedusă de „Brad Pitt” și cu banii luați: „Îmi trimitea inimi și sărutări. Mi-a spus că mă iubește”
28/03/2024 09:36

O romancă, in varstă de 62 de ani, a căzut pradă „farmecelor” lui „Brad Pitt”. Incantată peste măsură că a fost remarcată pe TikTok de asa-zisul actor, femeia care locuieste de 12 ani in Spania ...

Motivul pentru care băiatul lui George Nicolescu nu vine la înmormântarea tatălui! Soția regretatului cântăreț ne-a spus totul
28/03/2024 00:29

Doliu in lumea artistică! George Nicolescu, celebrul solist al melodiilor „Eternitate” sau „Mai avem nevoie si de iarbă”, a incetat marti din viată, la Spitalul Universitar, la varsta de 74 de ani. C ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei