Măsuri dure și în administrația locală: șomaj tehnic și/sau program redus de muncă. George Scripcaru, primar Brașov: Luăm măsuri acum ca să ne salvăm

Dimensiune font:

| 04-04-2020 11:15

Situația economică și sanitară din țară generată de măsurile luate pentru eficientizarea luptei împotriva răspândirii noului tip de coronavirus devine din ce în ce mai complicată. Primul atins a fost sectorul privat, dar acum situația devine presantă și în zona administrației, mai ales a celei locale.

După deciziile anunțate deja de administrația din Drobeta Turnu Severin, a venit acum rândul Primăriei Brașov să anunțe măsuri în cadrul administrației și instituțiilor economice subordonate pentru a putea rezista și supraviețui situației cu care se confruntă țara.



 

Primarul George Scripcaru a anunțat printr-un comunicat de presă Șomaj tehnic sau program de lucru redus pentru angajații primăriei și ai instituțiilor din subordinea Consiliului Local.

,,Având în vedere modul în care evoluează această pandemie, dar și impactul pe care îl are asupra economiei, în ultima perioadă am avut o serie discuții cu sindicatul, cu colegii din primărie și din instituțiile din subordinea Consiliului Local, pentru a identifica cele mai bune soluții pentru angajați.

Asta, în condițiile în care o parte dintre ei nu mai pot să își desfășoare activitatea, în cazul altora activitatea este mai redusă și, în același timp, trebuie să îi protejăm pe oameni împotriva răspândirii coronavirusului.

Într-o primă etapă, toți angajați care aveau zile de concediu restante din anul 2019, au trebuit să și le efectueze, toți cei care aveau ore suplimentare, acestea nu au fost plătite, ci s-au compensat cu timp liber. Cei care au dorit să stat cu copii acasă, au făcut acest lucru. Am introdus sistemul de telemuncă.

Acum am ajuns într-o altă etapă, în care, pe lângă aceste măsuri, trebuie să mai introducem altele noi. Trebuie să ținem cont și de faptul că, în urma analizei pe care am facut-o cu Direcția Fiscală și Serviciul Buget, încasările la bugetul local vor fi reduse, astfel că această reducere va afecta și bugetul de cheltuieli privind salariile. Pentru a face față acestei reduceri, trebuie să luăm măsuri din timp, astfel încât să ne asigurăm că vom putea să plătim salariile până la sfârșitul anului, iar angajații să nu își piardă locurile de muncă.

Astfel, având în vedere prevederile OUG nr. 32/2020, angajații din instituțiile în care a fost sistată activitatea din cauza declarării stării de necesitate, au intrat în șomaj tehnic.

 

În cazul celorlalți angajați, unde activitate trebuie menținută, am luat decizia de a reduce programul de lucru cu o zi și, implicit, reducerea cheltuielilor cu salariile. Sper ca în acest fel să reușim să echilibrăm balanța de venituri și cheltuieli a municipiului Brașov, iar după trecerea acestei pandemii, să reușim să revenim la normal” a declarat primarul George Scripcaru.

În ceea ce privește reducerea cheluielilor salariale la societățile în care Municipiul Brașov este acționar sau deține părți sociale (SC Compania APA SA, SC RATBv SA, SC RIAL SRL n.n.) și în cazul regiilor (Regia Pădurilor Kronstadt) primarul a declarat

,,Am transmis o solicitare către conducerile societăților și regiilor în care Municipalitatea este acționar ca, în cel mai scurt timp, acolo unde este cazul, să pună în aplicare aceleași prevederi prind salariații.

Astel, în cazul în care sunt angajații care nu mai au, în această perioadă, activitate, aceștia să intre în șomaj tehnic. În cazul celor unde activitatea s-a redus, în consecință să se reducă și programul de lucru. În același timp, am solicitat Consiliilor de Administrație din aceste societății și regii să reducă cu 50% indemnizația membrilor CA. Este o perioadă grea pentru toată lumea și trebuie să fim conștineți că impactul economic se va răsfânge, inclusiv, asupra cheltuielilor salariale.

Dacă vrem să îi protejăm pe angajații pentru perioada care va veni după trecerea acestei pandemii, este bine să luăm acel măsuri care poate au, pe termen scurt, un impact negativ, dar pe termen lung vor avea ca efect menținerea echilibrului dintre cheltuieli și venituri, și implicit protejarea locurilor de muncă”, a mai spus George Scripcaru, primarul Muncipiului Brașov. 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
O primă decizie de a elimina de pe TikTok propaganda pro-rusească: „Conținut ilegal, poate duce la dezinformare gravă”
11/04/2025 13:54

 Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a inceput să analizeze mesajele pro-Rusia si pro-Putin de pe platforma chinezească TikTok si a luat o primă decizie de eliminare a unui astfel de c ...

Statele Unite au ajuns la un acord cu Panama pentru desfăşurarea de trupe în apropierea canalului
11/04/2025 13:04

 Trupele americane sunt autorizate să fie desfăşurate in jurul Canalului Panama, conform unui acord bilateral văzut joi de AFP, o concesie majoră făcută Washingtonului, chiar dacă posibilitatea uno ...

Răbdarea SUA cu Rusia în privința Ucrainei este pe sfârșite. Condiția „esențială” pusă de Washington pentru negocieri cu Kremlinul. „Nu se mai poate discuta nimic”
11/04/2025 12:54

 Departamentul de Stat al SUA a transmis că „nu se mai poate discuta nimic” despre Rusia si Ucraina pană cand "crimele nu incetează. O incetare a focului care ar pune capăt „mă ...

Războiul comercial SUA-China a 'explodat': Chinezii anunță majorarea tarifelor la 125%
11/04/2025 11:38

China a anuntat că va majora tarifele pentru bunurile americane la 125%. Este răspunsul Chinei după ce presedintele american Donald Trump a crescut tarifele pentru bunurile chinezesti tot la 125%. Pe măsur ...

Vremea își face de cap! Meteorologii anunță ninsori, viscol, ploi și vânt puternic / Când vom vedea, din nou, în termometre 20 de grade
11/04/2025 11:35

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) informează că pană duminică la munte va ninge viscolit şi se va depune strat nou de zăpadă, de pană la 20 de centimetri, iar in restul ţării vor fi, lo ...

Fechet: Avem prima estimare științifică în legătură cu numărul de urși bruni care trăiesc în pădurile din România: sunt între 10.419 și 12.770 exemplare
11/04/2025 08:52

Ministrul mediului, Mircea Fechet, anuntă prima estimare stiintifică in legătură cu numărul de ursi bruni care trăiesc in pădurile din Romania: sunt intre 10.419 si 12.770 exemplare. Aceasta este concl ...

Comercianții și patronii pot răsufla ușurați – Piedone e în vacanță în Dubai!
11/04/2025 08:47

Comerciantii si patronii pot răsufla usurati – Piedone e in vacantă in Dubai! Presedintele Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Cristian Popescu Piedone, a luat o binemeritată pau ...

Revolut, anunț de ultimă oră către utilizatori: cu ce îmbunătățiri vine fintech-ul
11/04/2025 08:45

Revolut aduce un anunt de ultim moment in atentia utilizatorilor aplicatiei, despre plătirea taxelor si a impozitelor. Fintech-ul va avea disponibilă o nouă functionalitate, prin intermediul căreia clientii ...

UE suspendă primul val de contramăsuri la tarifele SUA, pe durata celor 90 de zile în care tarifele reciproce americane sunt suspendate – corespondență de la Bruxelles
10/04/2025 14:28

Uniunea Europeană suspendă primul val de contramăsuri la tarifele impuse de Statele Unite, după ce presedintele american Donald Trump a anuntat că suspendă timp de 90 de zile aplicarea tarifelor reciproce ...

ActiveNews a câștigat procesul cu MAE pentru adevărul despre Canalul Bâstroe. Ucraina a atentat la Delta Dunării și securitatea României cu sprijin de la București. Urmează să executăm MAE pentru divulgarea Notei Verbale de aprobare. SENTINȚĂ DEFINIT
10/04/2025 06:58

Au trecut doi ani si o lună de cand am incercat să aflăm pe căi normale un răspuns firesc de la Ministerul de Externe al Romaniei la o intrebare foarte fierbinte la ora aceea: cine a dat aprobarea din part ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei