Scandalul de la Apele Române privind angajările "pe carnet de partid": Sunt cercetați de DNA directorul Administrației Bazinale de Apă "Prut-Bârlad”, un primar și un viceprimar

Dimensiune font:

| 26-04-2021 16:39

Șase persoane, între care directorul Administrației Bazinale de Apă "Prut-Bârlad” Petru Avram și primarul și viceprimarul localității sucevane Vatra Moldoviței, au fost puse sub urmărire penală de DNA în dosarul privind angajările "pe carnet de partid".

Recorder a scris în februarie că, în majoritatea județelor din România, PNL a instalat la conducerea administrațiilor bazinale și a sistemelor de gospodărire a apelor oameni fără niciun fel de pregătire în domeniu, recomandați doar de carnetul de partid, o astfel de situație fiind la Administrația Bazinală de Apă (ABA) Prut-Bârlad, unde este director Petru Avram, vicepreședinte PNL Iași. La departamentul care se ocupă de apărarea împotriva inundațiilor a fost angajată o tânără, Simona Iancu, care a fost patru ani chelneriță la un bar din Iași. Asta, în condițiile în care ABA Prut-Bârlad are în subordine mai multe județe din Moldova, afectate periodic de inundații. Simona Iancu, care susține că a terminat facultatea de Chimie, nu a reuşit să răspundă unor întrebări simple cum ar fi care este unitatea de măsură a debitului de apă, care este malul stâng sau malul drept.

DNA a anunțat luni că în dosarul angajărilor ilegale de la ABA Prut-Bârlad sunt urmăriți penal:
Virgil Saghin, primar al comunei Vatra Moldoviței (jud Suceava), pentru două infracțiuni de abuz în serviciu, dintre care una în formă continuată (2 acte materiale),
Gabriel Niga, viceprimar al comunei Vatra Moldoviței (jud Suceava), cu atribuții de primar la data faptei, pentru abuz în serviciu cu obținere de folos necuvenit pentru altul, în formă continuată (2 acte materiale),
Petru Avram, director al Administrației Bazinale de Apă (A.B.A) „Prut-Bârlad”, pentru două infracțiuni de abuz în serviciu, dintre care una în formă continuată (2 acte materiale săvârșite atât sub forma autoratului cât și a complicității),
Ana Boca, secretar general al primăriei comunei Vatra Moldoviței (jud Suceava), pentru abuz în serviciu cu obținere de folos necuvenit pentru altul, în formă continuată (2 acte materiale) și complicitate la abuz în serviciu
Simona Elena iancu și Stelian Mețler, personal contractual, angajați succesiv la primăria Vatra Moldoviței, ulterior detașați la ABA „Prut-Bârlad”, pentru infracțiunea de complicitate la abuz în serviciu, în formă continuată.
Conform DNA, în 16 decembrie 2020, Simona-Elena Iancu a fost numită în funcția de administrator public în aparatul de specialitate al primarului comunei Vatra Moldoviței (jud. Suceava), iar la data de 22 decembrie 2020, din acea funcție, a fost detașată ca inginer în cadrul ABA „Prut-Bârlad” Iași.

Procurorii DNA spun că angajarea Elenei Iancu la Primăria comunei Vatra Moldoviței ar avea un caracter fictiv, în sensul că cei trei suspecți, primarul Virgil Saghin, secretarul general al comunei Ana Boca și directorul ABA „Prut-Bârlad” Petru Avram, dar și beneficiara demersurilor ar fi știut de la început că aceasta nu va lucra la Primăria Vatra Moldoviței, că angajarea acesteia ar fi doar rezultatul unor favoruri și că ar servi doar ca bază aparent legală pentru promovarea, prin detașare, în funcția urmărită de la început, respectiv cea din cadrul ABA „Prut-Bârlad” Iași.

Procurorii DNA spun că Simona Elena Iancu nu ar fi desfășurat nici măcar o oră de muncă la Primăria comunei Vatra Moldoviței, că documentele necesare angajării acesteia la primărie fie ar lipsi, fie ar fi fost întocmite retroactiv și fără respectarea normelor legale, și că nu i s-ar fi întocmit nici fișa postului (asimilat cu contractul de management în cazul administratorului public) la momentul la care a fost numită. În plus, aproape simultan cu angajarea ar fi început demersurile pentru detașare, în condițiile în care experiența ori capacitatea profesională a acesteia nu aveau nimic în comun cu postul ocupat la primărie și nici cu cel pentru care a solicitat detașarea la ABA „Prut-Bârlad”.

Procurorii DNA afirmă că Petru Avram, Virgil Saghin și Ana Boca ar fi încălcat, cu intenție, mai multe dispoziții legale (prevăzute de Codul administrativ, Codul muncii, etc).

Printr-o schemă similară, Stelian Mețler a fost angajat la data de 22 iunie 2020 într-o funcție de personal contractual la Primăria comunei Vatra Moldoviței, iar în 1 iulie 2020, din acea funcție, a fost detașat pentru șase luni ca inginer în cadrul ABA „Prut-Bârlad” Iași.

Mai mult, după detașare, directorul Avram Petru ar fi dispus delegarea lui Mețler Stelian la un alt compartiment față de cel pentru care se aprobase detașarea, pentru a-i asigura confortul profesional dorit. După cele șase luni prevăzute în contract, detașarea avea să fie prelungită.

"Faptele descrise ar fi determinat obținerea de foloase necuvenite de către Iancu Simona-Elena și Mețler Stelian, constând în remunerațiile și alte drepturi salariale încasate de aceștia în cadrul ABA „Prut-Bârlad”, pe perioada detașării și, respectiv a prelungirii acesteia, sume ce se constituie ca prejudiciu în dauna ABA „Prut-Bârlad” Iași.
De asemenea, ar fi fost vătămate interesele legale ale Primăriei Vatra Moldoviței constând în faptul că scopul funcțiilor pentru care cei doi au fost angajați nu a fost îndeplinit și, în plus, posturile nu au mai fost ocupate de alte persoane, din cauză că vacantarea lor a fost suspendată", spune DNA.
 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
ULTIMA ORĂ Un al cincilea suspect, arestat în cazul jafului tezaurului dacic din Olanda. Obiectele furate rămân de negăsit
15/04/2025 15:44

 Noi evolutii in ancheta asupra furtului de artă de la Muzeul Drents. Un al cincilea suspect a fost arestat, a transmis politia. Este vorba despre un bărbat de 36 de ani din Alkmaar. A fost arestat la el ...

CSM avizează negativ modificarea pensiilor de serviciu pentru magistrați: Comisia Europeană nu a solicitat acest lucru
15/04/2025 14:39

 Magistratii spun că unica cerintă a Comisiei Europene se leagă de conditiile de impozitare a pensiilor, nu de cresterea varstei de pensionari Varsta de pensionare crestea la 60 de ani pentru ...

România vrea să cumpere un teritoriu din Republica Moldova: „Un nod logistic de importanță strategică” t
15/04/2025 13:42

 Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a lansat oficial licitatia internatională pentru vanzarea Portului International Liber Giurgiulesti, singurul port maritim al Republicii Moldova ...

Turcia a arestat 234 de suspecţi în cadrul unui amplu raid internaţional contra criminalităţii organizate implicate în traficul de droguri, spălare de bani și asasinate
15/04/2025 13:39

    Autorităţile turce au anunţat marţi arestarea a 234 de suspecţi in cinci ţări in cadrul unui amplu raid internaţional ce a vizat organizaţii implicate in traficul de droguri, informea ...

Toaletă defectă în zbor, mii de Boeinguri riscă reparații costisitoare
15/04/2025 13:25

Un incident aparent banal petrecut la bordul unui avion a declansat o reactie de amploare in industria aeronautică americană. Un pasager rămas blocat intr-o toaletă in timpul unui zbor a determinat Administ ...

S-a dat lege pentru vecinii cu gard comun! Ce regulă trebuie să respecte
15/04/2025 12:15

S-a dat lege pentru vecinii cu gard comun! Romanii care locuiesc la casă si au curte trebuie să tină cont de cateva reguli stricte. Gardurile care despart doi vecini reprezintă adesea sursă de conflict mai ...

Speranțe uriașe pentru România: Șeful Parchetului olandez, care investighează furtul Coifului de la Coțofenești, dă asigurări că va fi recuperat
15/04/2025 11:49

 "Ne aşteptăm să il găsim", se referă Greive la Coiful de la Coţofeneşti, furat din muzeu in ianuarie. "Există incă suficiente informaţii cu care putem lucra. Oamenii (suspecţii, ...

Donald Trump taie în carne vie: Închide zeci de ambasade americane, inclusiv în Europa
15/04/2025 10:27

 Potrivit surselor, Casa Albă şi-a făcut cunoscute intenţiile intr-un răspuns la cererile de finanţare depuse de Departamentul de Stat pentru următorul an fiscal, care incepe la 1 octombrie.  ...

Poliția Română, obligată să spună cât de precise sunt testele antidrog. IGPR a pierdut procesul cu FACIAS
15/04/2025 06:29

Fundatia pentru Apărarea Cetătenilor impotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) a obtinut o victorie importantă in instantă, in beneficiul soferilor din Romania. Tribunalul Bucuresti a obligat Inspectoratul Gen ...

Trump îi acuză pe Zelenski şi Biden că „au permis Rusiei să declanșeze războiul din Ucraina”, la o zi după atacul cumplit de la Sumî
15/04/2025 06:27

La doar o zi după atacul in forţă al trupelor ruse asupra orasului Sumi, soldat cu 34 de morti, Donald Trump lansează acuzatii la adresa lui Volodimir Zelenski si a fostului lider american Joe Biden, care � ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei