"Vreau să vă spun că a venit cu o idee şi mi-a plăcut foarte mult - se vede foarte clar că experienţa din managementul privat o ajută -, aceea de a face un program să mergi cu 10 lei la mare. Poate e exagerat cu 10 lei.(...) Un gen de low-cost, exact asta mi-a spus, că va încerca să studieze politicile de low-cost din aviaţie şi să vedem dacă nu putem implementa o politică de low-cost şi în transportul de călători, mai ales că, dacă suntem corecţi cu noi, ar trebui să fie cam low-cost transportul nostru de călători", a spus ministrul Relu Fenechiu.
Întrebat câte mii de kilometri de cale ferată sunt scadente la reparaţii în prezent, oficialul a spus că nu deţine date exacte, dar că în România trebuie să rămână aproximativ 15.000 de kilometri de linie pentru a fi eficienţi.
"Noi, la ora actuală, şi din nefericire toate guvernele care s-au perindat în 20 de ani în România au fost mereu în contratimp cu politicile de dezvoltare ale infrastructurii din Europa şi din lume. Când trebuia să facem autostrăzi, erau unii care spuneau că n-avem nevoie. Când trebuia să dezvoltăm calea ferată, nu s-a gândit nimeni, pentru că se gândeau că trebuie să facem autostrăzi. Este momentul în care în toată Europa, şi în lume, calea ferată se extinde foarte mult, atât pentru transportul de călători, cât şi pentru transportul de marfă, din considerente de mediu, din considerente de eficienţă. Ceea ce putem face noi, după părerea mea, cu toţi banii pe care îi putem atrage de la Uniunea Europeană este să dezvoltăm Coridorul IV, să-l modernizăm. Şi ăsta este obiectivul meu până în 2016. De la Constanţa până la Arad să putem merge cu trenul şi să putem transporta marfă cu trenul în condiţii de viteză civilizate şi pe o linie reabilitată", a adăugat Fenechiu.
Adauga comentariul tau