Codul rutier, luat la puricat. O nouă obligație pentru șoferi
Dimensiune font:
Există în Senat un proiect de act normativ chemat să completeze legislația națională din domeniul circulației rutiere, în condițiile în care respectiva prevedere funcționează deja în multe țări europene, dar care la noi nu are aceeași aplicabilitate extinsă.
Documentul, aflat în dezbatere publică, introduce obligativitatea pentru șoferi de a folosi faza scurtă inclusiv pe drumurile naționale, nu doar pe cele europene.
Mai exact, aceste lumini de întâlnire sau faza scurtă, cum sunt ele cunoscute, vor trebui aprinse și atunci când se circulă în timpul zilei pe drumurile naționale, scopul fiind acela de a reduce numărul accidentelor.
De precizat că respectiva prevedere se regăsește și în Codul rutier în vigoare, dar numai pentru șoferii care circulă pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene, nu și pe drumuri naționale. Obligația este valabilă și în cazul persoanelor care conduc tractoare agricole sau forestiere.
Pentru a intra în vigoare, propunerea legislativă trebuie să fie adoptată în Parlament și publicată în Monitorul Oficial. După cum notează, în context, avocatnet, în România, unele drumuri pot fi încadrate în două categorii, fiind, pe de o parte, drumuri naționale și, pe de alta, drumuri europene. De exemplu, drumul național 1 (DN 1 -- București - Ploiești - Brașov - Cluj-Napoca - Oradea) se suprapune, cel puțin între București și Brașov, cu drumul european 60 (E60 -- Brest, Franța - Irkeshtam, Kîrghîzstan).
Datele statistice europene arată că România se află pe unul dintre ultimele locuri în topul siguranței rutiere, înregistrând anual aproape 100 de decese rezultate din astfel de accidente, media europeană fiind la jumătate (49 de cazuri).
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau