Compania Blue Air, prima reacție după deblocarea conturilor: Cum se vor relua zborurilor pentru cei peste 50.000 de pasageri afectați

avion blueair_b_737_80

Dimensiune font:

| 07-09-2022 20:41

Compania Blue Air a anunţat că 54.000 de pasageri au fost afectaţi de anularea a 401 zboruri programare în perioada 6-11 septembrie. Conturile Blue Air au fost deblocate, iar AFM a anunţat începerea procedurii de eşalonare a datoriilor.


„S-a oprit o companie aeriană şi s-a oprit de tot, iar credibilitatea Blue Air a fost puternic zdruncinată. În aceste momente facem o evaluare atentă ca să înţelegem care ne este capacitatea de operare. În decursul zilei de mâine vom reveni cu un comunicat oficial în care vom anunţa exact ce zboruri vom relua, fie cu sprijinul TAROM sau a altor operatori încercăm să aducem acasă pasagerii blocaţi în aeroporturile străine”, au anunţat reprezentanţii companiei.
 

 

Aceştia mai spun că datoriile companiei se ridică la 230 milioane euro, ceea ce înseamnă 50% din totalul veniturilor realizate într-un an normal de operare.

Totodată, flota Blue Air este formată de 13 aeronave (în operare), în prezent (media locurilor 174), în decursul iernii vor fi reduse la 5 aeronave, fiecare cu o capacitate de 189 de locuri.

„În ceea ce priveşte aeronavele, de la un număr de 32 aeronave în 2019, în acest moment funcţionam cu 13 aeronave, iar în cursul următoarelor luni vom fi obligaţi să rămânem cu 5 aeronvae pentru că restul vor trebui restituite proprietarilor acestora.”

Compania se apară prin faptul că pasagerilor afectaţi de anularea zborurilor le-au fost oferite opţiunile prevăzute de legislaţia în vigoare, anume rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziţii de bilete, însă în această situaţie nu a fost vorba doar de un singur zbor anulat, ci de toate zborurile programate până pe 12 septembrie.

Comunicatul Blue Air:
Intrebari primite din partea presei.

1. A fost ridicata poprirea si datora a fost esalonata. Cand se vor relua zborurile?

Poprirea a fost ridicată și zborurile vor fi reluate am beneficiat de sprijinul AFM, în special cel al domnului președinte Dobre.

S-a oprit o companie aeriană și s-a oprit de tot, iar credibilitatea Blue Air a fost puternic zdruncinată. În aceste momente facem o evaluare atentă ca să înțelegem care ne este capacitatea de operare. În decursul zilei de mâine vom reveni cu un comunicat oficial în care vom anunța exact ce zboruri vom relua, fie cu sprijinul TAROM sau a altor operatori încercăm să aducem acasă pasagerii blocați în aeroporturile străine.

2. Cum plănuiți să gestionați situația pasagerilor care au avut zborurile anulate?

Pasagerilor Blue Air afectați de anulări le-am oferit opțiunile prevăzute de legislația în vigoare, aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european (rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziții de bilete).

Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri.

3. Ce s-a întâmplat cu amenda primită de la ANPC? Și cu acele acuzații de mită. Ce s-a întâmplat de fapt atunci?

Așa cum am precizat în singurul comunciat oficial emis pe această temă, încă din data de 14 Iulie 2022, înțelegem să protejăm interesele și imaginea Blue Air exclusiv prin apelarea la metodele pemise de legislația în vigoare.

Astfel, au fost depuse la instanțele și parchetele competente atât Plângerea formulată în materia contenciosului administrativ, prin care solicităm anularea Procesului Verbal de Constatare a Contravenției emis de ANPC, Plângerea penală formulată împotriva funcționarilor publici din cadrul ANPC care au redactat procesul verbal de contravenție, în mod ilegal, în opinia noastră, pentru infracțiunea de abuz în serviciu, infracțiune prevăzută de art.297, alin.1 Cod Penal, precum și Plângerea penală împotriva Președintelui ANPC, pentru comunicare de date false în spațiul public, infracțiune prevăzută de art. 404, Codul Penal.

În cazul în care ne este solicitat, putem pune la dispoziție dumneavoastră Plângerile menționate mai sus, precum și dovada depunerii acestora la instanțele și parchetele competente. Nu vom formula nici un alt comentariu cu privire la aceste aspecte până la momentul la care instanțele competente se vor pronunța în mod definitiv cu privire la respectivele Plângeri.

4. Câte datorii are compania Blue Air? Cum plănuiți să le gestionați?

Datoriile Blue Air în acest moment sunt de aproximativ 230.000.000 EUR ceea ce înseamnă, într-un an normal de operarare, aproximativ 50% din totalul veniturile realizate. Așa cum am demostrat și în

anul 2019 (an în care Blue Air a avut venituri de aproximativ 415.000.000 EUR) compania deține know-how-ul și personalul necesar pentru realizarea veniturilor suficiente în vederea achitării tuturor datoriilor sale atât timp cât este lăsată să funcționeze în condiții de piață normale.

5. Ce se întâmplă cu angajații, aeronavele?

În luna Februarie 2020, Blue Air avea 1.570 angajați, iar actionariatul și managementul societății au făcut tot ceea ce le-a stat în putință pentru a păstra acest personal, având în vedere gradul înalt de pregătire și profesionalism a majorități angajaților în cadrul societății, precum și faptul că Statul Român a investit foarte mult în pregătirea acestora, în special în pregătirea piloților și tehnicienilor de aviație.

Din pacate, de-a lungul celor 2,5 ani în care am fost nevoiți să trecem prin cele mai mari încercări care au lovit industria aeronautică la nivel mondial, în întreaga ei istorie, incertitudinile legate de activitatea Blue Air au condus la numeroase plecări din cadul acesteia astfel încât, momentan mai avem un număr de 560 angajați.

În ceea ce privește aeronavele, de la un număr de 32 aeronave în 2019, în acest moment funcționam cu 13 aeronave, iar în cursul următoarelor luni vom fi obligați să rămânem cu 5 aeronvae pentru că restul vor trebui restituite proprietarilor acestora.

6. Care este datoria acumulată de Blue Air la Ministerul Mediului?

Datoria acumulata de Blue Air la AFM este de 28.751.323 RON

7. Ce soluții aveți pentru plata datoriei? În cât timp doriți să returnați datoria și în ce tranșe?

Datoriile Blue Air în acest moment sunt de aproximativ 230.000.000 EUR ceea ce înseamnă, într-un an normal de operarare, aproximativ 50% din totalul veniturile realizate. Așa cum am demostrat și în

anul 2019 (an în care Blue Air a avut venituri de aproximativ 415.000.000 EUR) compania deține know-how-ul și personalul necesar pentru realizarea veniturilor suficiente în vederea achitării tuturor datoriilor sale atât timp cât este lăsată să funcționeze în condiții de piață normale.

8. Câte cereri de eșalonare ați făcut către Ministerul Mediului?

Am depus 2 cereri catre AFM.

9. Câte aeronave sunt în flota Blue Air și cu ce capacități?

Flota Blue Air este formată de 13 aeronave (in operare), în prezent (media locurilor 174), în decursul iernii vor fi reduce la 5 aeronave, fiecare cu o capacitate de 189 de locuri.

10. Câte curse erau programate pentru zilele 6-11 septembrie și cu ce număr total de pasageri?

În perioada 6 – 11 septembrie 2022 au fost planificate si anulate 401 zboruri si 54.161 pasageri au fost afectati de anulări.

11. Unde se află aeronavele în perioada de anulare a zborurilor?

Aeronavele Blue Air se află în aeroporturile București Otopeni – 8 aeronave, Bacău – 2 aeronave, Iași – 1 aeronavă, Cluj Napoca – 1 aeronavă, Torino – 2 aeronave.

12. De ce Blue Air vinde în prezent bilete și pentru zilele în care zborurile sunt anulate?

Nu vindem bilete de călătorie la zborurile anulate (sursa verificare www.flyblueair.com sau aplicația mobile).

Completare: Punem la dispoziția oricărei insitutii de presă interesate de situația tuturor plaților efectuate din suma încasată cu titlul de credit de la EXIMBANK ROMÂNIA în luna Octombrie 2020, cu precizarea că toate aceste plăti au fost verificate de 3 controale diferite efectuate de Ministerul Finanțelor și de ANAF. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Formula 1, la Las Vegas. Campionul Max Verstappen n-a prins podiumul în calificări  iGrand Prix-ul de la Las Vegas are loc duminică dimineaţă, de la ora 08.00.
23/11/2024 19:47

 Pilotul britanic George Russell (Mercedes) va pleca din pole position la Grand Prix-ul de la Las Vegas, după calificările de sambătă dimineaţă. Russell, aflat la al patrulea pole position al carier ...

Descoperă cele mai noi modele auto din portofoliul Casa Auto weekend-ul acesta la Palas Mall!
22/11/2024 15:46

 Casa Auto Iasi vă invită să descoperiti cele mai spectaculoase lansări din portofoliul brandurilor sale, la Palas Mall, de vineri pană duminică, intre orele 11:00 si 19:00. Vizitatorii vor putea des ...

Escrocherie uriașă la mașinile second-hand. Piața auto din România, printre cele mai puțin transparente din UE
22/11/2024 12:27

 Fraudele cu masini rulate depăsesc 2,5 miliarde de euro doar pe trei piete ale Uniunii Europene. Miscarea nerestrictionată a mărfurilor este unul dintre avantajele de bază ale Uniunii Europene. Pe ...

Se schimbă regulile la susținerea examenului auto în România!
20/11/2024 11:57

 Se schimbă regulile la sustinerea examenului auto in Romania! Este binecunoscut faptul că toti cei care au făcut cursuri la scolile auto vor avea un timp limitat pentru sustinerea probei teoretice si a ...

VIDEO Primele imagini de pe cea mai așteptată autostradă a României: Se inaugurează un traseu esențial
18/11/2024 18:44

  Distribuie: Ascultă articol     00:00 / 02:34   Circulaţia pe Loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Moldovei A7 partea di ...

RAR: Tot ce trebuie să știți despre anvelopele de iarnă
15/11/2024 08:32

Primele ninsori aduc si primele intrebări despre ce pneuri trebuie montate pe autovehicule in sezonul rece, despre marcajele de pe anvelope sau despre data de la care acestea devin obligatorii. Vă intelegem n ...

Ce trebuie să știi despre mașina pe benzină și cea pe motorină iarna
12/11/2024 09:58

 Odată cu venirea sezonului rece tot mai multi soferi se intreabă cum trebuie să pornesti corect masina iarna. Putini conducători auto din Romania sunt constienti de faptul că, in sezonul rece, este e ...

Conducerea auto sub influența substanțelor psihoactive: Înalta Curte decide dacă trebuie introdus un prag de concentratie
11/11/2024 14:02

  Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ar urma să decidă luni, 11 noiembrie, dacă introduce un prag de la care conducerea sub influenţa drogurilor intră sub incidenţă penală, sim ...

Când se montează, de fapt, cauciucurile de iarnă. Cum pot evita șoferii amenzile usturătoare
11/11/2024 00:20

In Romania, legislatia referitoare la utilizarea anvelopelor de iarnă nu stabileste o dată fixă pentru schimbarea anvelopelor de vară. In schimb, normele rutiere impun ca soferii să fie echipati cu anvelop ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei