axa de rovinietă nu se va schimba pentru autoturisme, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Traficul greu trebuie taxat însă altfel, după distanță si nu după timp, susține ministrul, care avansează ca temen de finalizare pentru ”o nouă taxare corectă” finalul lui 2023.
”Cei care folosesc mai mult drumul trebuie să plătească mai mult. Nu vrem să lovim în transportatori. Vom gândi o taxare pe distanță și nu pe timp, iar asta ar putea să însemne chiar sume mai mici pentru anumiți transportatori. Vom avea în vedere poluarea, distrugerea drumurilor așa încât să avem o taxă cât mai echitabilă”, spune Drulă la Digi 24.
Cât costă întreținerea unei autostrăzi / Autostrăzile făcute prin PNRR nu vor fi cu taxă
Ministrul a dat și exemplul autostrăzii A2 a cărei întreținere pe an costă în jur de 100 de milioane, iar banii vin din încasările de la trecerea podului.
Acesta mai spune că autostrăzile care vor fi construite din banii veniți prin PNRR nu vor fi cu taxă spunând că plata vine prin rovignetă în cadrul autoturismelor și prin plata la distanță pentru traficul greu. ”Am ales proiecte cu termen realist de finanțare până în 2026. Vor fi aproximativ 3.000 de stații electrice de încărcare și vor fi bariere forestiere ca în Austria sau Germania”, spune Drulă.
”Din proiect, avem în spaţiile de servicii 52 de staţii electrice cu 264 de puncte de încărcare pe A 7 Dumbrava – Paşcani şi, în total, CNAIR vrea să mai realizeze până la 3.000 de puncte de încărcare pe toată reţeaua. 2.896, inclusiv cele 264 pe care le-am menţionat, mai are şi Ministerul Dezvoltării în PNRR pentru zona urbană .... Administratorul acestei reţele rutiere şi acestor facilităţi în primă fază este compania de drumuri, dar eu susţin şi voi susţine concesionarea. În momentul de faţă, la începutul anului am concesionat 26 de spaţii de servicii unde se vor face benzinării ale operatorilor mari de benzinării din România. Compania de drumuri va primi bani pentru asta, milioane de euro anual ca redevenţe, dar vor fi nişte spaţii civilizate”, a adăugat Drulă.
Când va fi gata centura Capitalei
Centura de Sud va fi gata în 2023. Porțiunea dintre soseaua Alexandrei si soseaua Olteniței va fi gata în 2022.
”Avem lucrări ample, pentru prima dată poate după Revoluţie. Adică avem această autostradă A 0, al doilea ring, în care avem contracte semnate full pe sud, pe semicercul sudic, pe două treimi din semicercul sudic se şi lucrează cu o firmă turcă. În sud, în 2023 va fi gata, dar firma mi-a promis că ar vrea să dea la sfârşitul anului viitor, adică 2022, un sector destul de lung între DN6, ăsta-i drumul de Alexandria şi ieşirea Olteniţei, să zicem un sfert din cercul acesta din jurul Bucureştiului ar fi gata la sfârşitul anului viitor, să sperăm că se ţin ei de cuvânt, termenul contractual îi duce în 2023. Dar în orice caz, în 2023 tot semicercul sudic”, a afirmat Cătălin Drulă, luni seară, la Digi 24.
În ceea ce priveşte inelul rutier din nordul Capitalei, ministrul Transporturilor afirmă că sunt două contracte semnate pentru două tronsoane, între care unul este realizat de firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Alte două sunt în faza finală de contestaţie, iar pe inelul de nord ar urma să se circule în anul 2024, conform previziunilor, potrivit News.
Lucrările la podul de la Cernavodă
Cătălin Drulă spune că lucrările se desfășoară la ambele capete, dar dă asigurări că traficul nu va fi blocat pe timpul verii
Trenul spre Otopeni
Ministrul spune că trenul nu a funcționat foarte bine, dar spune că numărul de curse va crește de la anul, trenurile plecând la 30 de minute, dar sunt numeroase probleme, locuri unde liniile trebuie dublate
Tarom are nevoie de 200 de milioane de euro și va redeveni profitabilă în 2025
”Avem un plan bun acolo, pe care l-am discutat şi cu Comisia Europeană de uniformizare a flotei, de reducere a personalului - au fost 1.700, acum sunt 1.400, au fost plecări voluntare – de un alt tip de marketing şi de reformare rutelor şi de restructurare internă. Planul e bun, execuţia nu e încă la nivelul care să mă mulţumească. Mai avem de rezolvat partea de finalizare buy back-ului pentru flota ATR, de renegociere a contractului pentru acele Boeinguri care au fost comandate. Nu e o noutate pentru nimeni, fără o injecţie de capital, TAROM la fel la Lufthansa, la fel ca Air France...În jur de 150 până la 200 de milioane de euro”, a afirmat ministrul, întrebat fiind de ce sumă are nevoie compania aeriană.”, spune Drulă care apreciază că Tarom s-a mișcat foarte bine în această perioadă pe zona curselor de charter.
În schimbul acestor bani, TAROM ar urma să treacă pe profit, în orizontul de timp 2024-2025, dar şi să fie ”o companie modernă, suplă, care să ofere un serviciu bun”, susţine ministrul.
Tarom rămâne totuși doar o companie regională, apreciază șeful Transporturilor.
Când se reiau demolările la metrou
Ministrul dă vina pe primăriile de sector, in special 3 și 5, în sarcina cărora stă să facă aceste desființări.
”Aceste desfiinţări ale construcţiilor fără autorizaţie de construire, acele construcţii ilegale de la metrou, desfiinţarea o fac primăriile de sector, e responsabilitatea lor legală. Sectoarele 2, 4 şi 6 – iată, indiferent de culoarea politică, sunt trei culori de primari aici - au terminat complet staţiile lor. Sectorul 1 mai are patru staţii, dar a făcut deja două sau trei. Nu s-au mişcat lucrurile până acum în sectorul 3 şi 5. Cred că suntem undeva la două treimi din spaţii”, susține ministrul.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<>
Adauga comentariul tau