Reguli noi pentru ridesharing - Șoferii riscă amenzi uriașe

Uber_0

Dimensiune font:

| 03-02-2020 18:26

Noile reglementări privind activităţile de transport alternativ au intrat în vigoare începând cu data de 1 februarie, a anunţat Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR).

″Începând cu 1 februarie 2020, intră în vigoare O.U.G. 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto. Transportul alternativ se poate realiza doar prin intermediul unei platforme digitale avizate tehnic de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, autoturismele trebuie să deţină autorizaţie pentru transportul alternativ, iar şoferul un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română. Până la această dată, persoanele fizice şi juridice care derulează operaţiuni ce intră sub incidenţa acestei ordonanţe au beneficiat de o perioadă de tranziţie pentru punerea în acord cu noile prevederi legale”, se arată într-un comunicat al IGPR.



Autoturismele utilizate la transportul alternativ trebuie să îndeplinească mai multe condiţii: să aibă maximum cinci locuri, inclusiv locul conducătorului auto; să aibă inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare şase luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei; să deţină copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.

 

Autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilităţile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, pasagerii urcând şi coborând în locurile unde este permisă oprirea autovehiculelor. Pe durata efectuării curselor, autoturismele înregistrate pe platforma digitală vor avea afişat la vedere, în partea din faţă şi din spate a autoturismului, un ecuson care va conţine numărul de înmatriculare, denumirea platformei digitale pe care este înregistrat autoturismul şi elemente de siguranţă care să ateste autenticitatea ecusonului.

Şoferii care efectuează transport alternativ trebuie să aibă vârsta de cel puţin 21 de ani, să deţină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română şi să deţină permis de conducere categoria B de cel puţin doi ani. În plus, trebuie să nu aibă cazier, să deţină aviz medical şi psihologic, să nu-i fi fost suspendat dreptul de a conduce în ultimul an pentru conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor psihoactive şi să nu fi fost implicat în accidente rutiere soldate, din culpa sa, cu decesul sau vătămarea gravă a uneia sau mai multor persoane.

“Atunci când îşi desfăşoară activitatea, conducătorul auto trebuie să deţină la bordul autoturismului şi să prezinte organului de control rutier, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia rutieră, şi următoarele documente: asigurarea de răspundere civilă auto; asigurarea pentru persoane şi bunurile acestora; ecusonul de transport alternativ; copia conformă a autorizaţiei pentru transport alternativ”, se menţionează în comunicat.

Conducătorii auto au şi o serie de obligaţii, printre care să aibă ţinută corespunzătoare, un comportament civilizat şi preventiv în relaţia cu clientul, să nu refuze efectuarea cursei în condiţiile iniţial agreate, să se supună controlului autorităţilor cu atribuţii în domeniu, să nu utilizeze mijloacele audio-video fără acordul clientului şi să efectueze cursa doar cu un autoturism înscris pe platforma digitală.

 

Operatorul de transport alternativ care nu respectă noile reguli poate fi sancționat cu amendă de la 3.000 lei la 9.000 lei.

În cazul în care operatorul efectuează transportul alternativ prin intermediul unei platforme digitale neavizate tehnic, el poate fi sancționat cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei.

Șoferii riscă amenzi cuprinse între 1.000 lei la 5.000 lei pentru următoarele fapte:

- efectuarea unei curse fără deținerea unui certificat de atestare profesională;

- lipsa de la bordul autoturismului, în timpul efectuării transportului alternativ, a ecusoanelor pentru transportul alternativ.

De asemenea, în cazul în care operatorul de transport alternativ efectuează o cursă fără deținerea unui certificat de atestare profesională, odată cu aplicarea sancțiunii contravenționale se suspendă dreptul de utilizare a autoturismului respectiv pentru o perioadă de 6 luni.

Controlul respectării noilor prevederi legale este asigurat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, poliţiştii rutieri, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi inspectoratele teritoriale de muncă, potrivit actelor normative care reglementează domeniul de competenţă al acestor instituţii. 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Formula 1, la Las Vegas. Campionul Max Verstappen n-a prins podiumul în calificări  iGrand Prix-ul de la Las Vegas are loc duminică dimineaţă, de la ora 08.00.
23/11/2024 19:47

 Pilotul britanic George Russell (Mercedes) va pleca din pole position la Grand Prix-ul de la Las Vegas, după calificările de sambătă dimineaţă. Russell, aflat la al patrulea pole position al carier ...

Descoperă cele mai noi modele auto din portofoliul Casa Auto weekend-ul acesta la Palas Mall!
22/11/2024 15:46

 Casa Auto Iasi vă invită să descoperiti cele mai spectaculoase lansări din portofoliul brandurilor sale, la Palas Mall, de vineri pană duminică, intre orele 11:00 si 19:00. Vizitatorii vor putea des ...

Escrocherie uriașă la mașinile second-hand. Piața auto din România, printre cele mai puțin transparente din UE
22/11/2024 12:27

 Fraudele cu masini rulate depăsesc 2,5 miliarde de euro doar pe trei piete ale Uniunii Europene. Miscarea nerestrictionată a mărfurilor este unul dintre avantajele de bază ale Uniunii Europene. Pe ...

Se schimbă regulile la susținerea examenului auto în România!
20/11/2024 11:57

 Se schimbă regulile la sustinerea examenului auto in Romania! Este binecunoscut faptul că toti cei care au făcut cursuri la scolile auto vor avea un timp limitat pentru sustinerea probei teoretice si a ...

VIDEO Primele imagini de pe cea mai așteptată autostradă a României: Se inaugurează un traseu esențial
18/11/2024 18:44

  Distribuie: Ascultă articol     00:00 / 02:34   Circulaţia pe Loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Moldovei A7 partea di ...

RAR: Tot ce trebuie să știți despre anvelopele de iarnă
15/11/2024 08:32

Primele ninsori aduc si primele intrebări despre ce pneuri trebuie montate pe autovehicule in sezonul rece, despre marcajele de pe anvelope sau despre data de la care acestea devin obligatorii. Vă intelegem n ...

Ce trebuie să știi despre mașina pe benzină și cea pe motorină iarna
12/11/2024 09:58

 Odată cu venirea sezonului rece tot mai multi soferi se intreabă cum trebuie să pornesti corect masina iarna. Putini conducători auto din Romania sunt constienti de faptul că, in sezonul rece, este e ...

Conducerea auto sub influența substanțelor psihoactive: Înalta Curte decide dacă trebuie introdus un prag de concentratie
11/11/2024 14:02

  Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ar urma să decidă luni, 11 noiembrie, dacă introduce un prag de la care conducerea sub influenţa drogurilor intră sub incidenţă penală, sim ...

Când se montează, de fapt, cauciucurile de iarnă. Cum pot evita șoferii amenzile usturătoare
11/11/2024 00:20

In Romania, legislatia referitoare la utilizarea anvelopelor de iarnă nu stabileste o dată fixă pentru schimbarea anvelopelor de vară. In schimb, normele rutiere impun ca soferii să fie echipati cu anvelop ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei