Şeful Dacia: "Cerem dublarea timbrului de mediu pentru Euro 3 şi Euro 4"
Dimensiune font:
Jerome Olive, Directorul General al Automobile Dacia, le cere guvernanţilor să dubleze coeficienţii de calcul ai timbrului de mediu pentru automobilele Euro 3 şi Euro 4, pentru a evita scăderea masivă a vânzărilor de autoturisme noi în România.
Noua formulă propusă pentru timbrul de mediu 2013, birul care va înlocui taxa auto în România, a stârnit deja reacţii atât în rândul publicului, cât şi în rândul reprezentanţilor producătorilor de automobile. Jerome Olive, Directorul General al Automobile Dacia, le solicită guvernanţilor să dubleze timbrul de mediu pentru automobilele cu motoare Euro 3 şi Euro 4, în vederea evitării unei noi scăderi a pieţei de automobile noi din România, alături de prevenirea importurilor masive de automobile uzate în Vest.
"România riscă să devină coşul de gunoi al Europei. Cerem o multiplicarea cu doi a valorii timbrului de mediu pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4 faţă de cuantumul propus în aceste zile. Proiectul de lege nu respectă principiile pentru Euro 3 şi Euro 4 diesel pentru că aceste motoare sunt foarte poluante atât în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon, cât şi la hidrocarburi. Dacă lucrurile vor rămâne aşa, vânzările de maşini Euro 5 vor scădea masiv, iar companiil au investit sume importante în dezvoltarea acestor modele", a declarat Jerome Olive, Director General Automobile Dacia.
Constantin Stroe, vicepreşedinte al Dacia şi reprezentant al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România susţine şi el că formula propusă a timbrului de mediu poate duce la pierderi semnificative pe piaţa internă în materie de vânzări ale automobilelor noi. Stroe estimează că numărul automobilelor rulate din România va atinge 350.000 unităţi în 2013. Directorul General al Automobile Dacia, Jerome Olive, susţine că o eventuală scădere a vânzărilor de automobile noi în România în 2013 ar putea duce la pierderea a sute sau chiar mii de locuri de muncă în România, toate implicate direct în producţia de automobile noi.
Timbrul de mediu 2013 este încă în faza de dezbatere publică, acesta nefiind încă adoptat. În cazul în care formula actuală va fi folosită, taxa pe care o vor plăti cetăţenii care vor înmatricula automobile Euro 3 şi Euro 4 va creşte, în multe cazuri fiind vorba de diferenţe semnificative, mai mari de 10 procente, pe când automobilele Non Euro, Euro 1 şi Euro 2 pot obţine reduceri semnificative pe baza coeficienţilor de vechime. În mod paradoxal, Jerome Olive nu s-a plâns în niciun fel de faptul că noul timbru de mediu afectează şi modelele Dacia în mod direct, cuantumul acestuia fiind mai mare pentru motoarele 0.9 TCe, 1.2 16V şi 1.6 16V, pe când motorul 1.5 dCi se bucură de o reducere semnificativă.
O altă problemă referitoare la timbrul de mediu şi automobilele Dacia vine în rândul modelelor rulate, referindu-ne în special la prima generaţie Logan. În cazul unei versiuni 1.5 dCi din 2006, un cetăţean ar ajunge să plătească un timbru de mediu cu o valoare apropiată de 900 de euro în formula actuală, care diferă în funcţie de anul în care a fost înregistrat pentru prima dată în România. La vremea respectivă, guvernul Tăriceanu era acuzat de măsuri protecţioniste în favoarea Automobile Dacia şi a altor mărci, prin taxa de primă înmatriculare care favoriza achiziţia de automobil noi, echipate cu motoare Euro 4.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau