Timbrul de mediu 2013: Prima formulă de calcul oficială
Dimensiune font:
Guvernul a definitivat forma de calcul a noului timbru de mediu. Pentru vehiculele Euro 4 şi Euro 3, costurile înmatriculării cresc cu până la 10 procente, dar există reduceri de până la 90% pentru Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.
Timbrul de mediu 2013 a primit o formulă de calcul definitivă, care a fost prezentată astăzi de Guvernul României. Aceasta nu a intrat încă în vigoare, fiind doar un proiect în momentul de faţă, dar ar putea fi introdus în termen de numai 15 zile de la data publicării ordonanţei în Monitorul Oficial al României, dacă Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice se pune de acord cu Ministerul Afacerilor Interne, cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu Ministerul Transporturilor, în vederea elaborării a unor norme metodologice de aplicare, care necesită aprobare prin hotărâre de Guvern.
CE S-A SCHIMBAT
Până la o decizie finală în acest sens, putem analiza actuala formă a propunerii. Timbrul de mediu 2013 vizează doar automobilele cu până la 8+1 locuri destinate transportului de pasageri şi împarte maşinile în două categorii: Cele cu emisii de CO2 înregistrate în Cartea de Identitate a Vehiculului şi Cele fără emisiile de CO2 înregistrate în CIV. Acestea sunt subdivizionate apoi în funcţie de norma de poluare, de la Non-Euro, până la Euro 6. În timp ce automobilele cu motoare Euro 6, hibrizii şi vehiculele electrice nu plătesc niciun timbru de mediu, automobilele cu motoare Euro 3 şi Euro 4 vor plăti cu aproximativ 10% mai mult faţă de formula de calcul a taxei de mediu folosită în 2012.
Cele mai avantajate vehicule de noul timbru de mediu, în mod ironic – dacă ne raportăm la numele său, sunt cele Non-Euro, alături de automobilele cu motor Euro 1 şi Euro 2. Pentru Non-Euro, timbru de mediu are un cuantum cu până la 90% mai mic faţă de formula utilizată în 2012, pe când cuantumul taxei pentru Euro 1 este redus cu 80%, iar pentru Euro 2 remarcăm o reducere de 60%. Prin aplicarea Timbrului de Mediu 2013, guvernanţii vor să strângă cu 100 milioane de lei noi în plus faţă de suma obţinută în 2012 pentru buget, dacă românii îşi vor păstra obiceiurile de cumpărare ale automobilelor din anul precedent şi vor menţine acelaşi ritm de achiziţie.
CUM SE CALCULEAZĂ
Timbrul de mediu 2013 se calculează folosind două variante de calcul, în funcţie de prezenţa sau lipsei emisiilor de CO2 în Certificatul de Identificare al Vehiculului. Formula prevazută pentru vehiculele care nu au emisiile CO2 înscrise în CIV se aplica şi pentru autovehiculele din categoria M1 cărora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, dar care nu deţin omologare europeană de tip şi pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de C02.
Pentru un vehicul emisiile CO2 inscrise in CIV, Timbrul de Mediu 2013 se calculează astfel: [(A x B x(100 - C)]/100, unde:
A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km mentionate in cartea de identitate a vehiculului; B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimata in Euro/1 gram CO2;
C = cota de reducere a timbrului de mediu.
În cazul în care automobilul nu prezintă informaţii privind emisiile CO2 în CIV, formula de calcul este următoarea: [E x D x (100 -C)]/100, unde:
C = cota de reducere a timbrului de mediu;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu.
CUI I SE APLICĂ
Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere a dreptului de proprietate. Scopul principal al guvernanţilor este ca acest timbru de mediu să se aplice o singură dată în "viaţa" fiecărui automobil înmatriculat în România, fără excepţii. În ceea ce priveşte românii care şi-au luat inima în dinţi şi au acţionat statul în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal şi au obţinut o restituire, dar şi a şi a celor care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, noul timbru va fi plătit la prima vânzare a maşinii.
Via Mediafax
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau