Zborurile catre Austria, Germania si Elvetia, reluate pe Otopeni: Speram ca, pana la sfarsitul anului, traficul sa se apropie de normal

avion  tarom2_75532700

Dimensiune font:

| 17-06-2020 15:25

 Zborurile catre Austria, Germania si Elvetia vor fi reluate incepand de miercuri de pe Aeroportul International Henri Coanda, iar in functie de numarul de tari care vor fi introduse in saptamanile urmatoare pe lista verde ne asteptam la o crestere semnificativa a traficului, astfel incat sa nu mai inregistram pierderi in fiecare zi, a declarat purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), Valentin Iordache.

Potrivit acestuia, prin deschiderea zborurilor catre cele trei tari, la care se adauga cele spre Cehia, Grecia, Portugalia si tarile nordice, care au redevenit operationale "ceva mai devreme", traficul ar putea sa ajunga la 10% din cel normal, inainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus.

"Incepand de lunea trecuta, avem o lista verde cu 17 tari unde putem merge si la reintoarcere nu mai este nevoie sa intram in izolare. Pe aceasta lista verde se aflau si trei tari catre care nu s-au reluat zborurile de luni, pentru ca ele erau pe o alta lista dintr-o HG 394 din luna mai, care suspenda zborurile catre 12 tari europene.

Incepand de astazi, se poate din nou opera catre Austria, Germania si Elvetia, la revenirea din aceste tari pasagerii nemaitrebuind sa intre in izolare. Se opereaza in continuare catre tarile spre care s-a operat si pe perioada situatiei de urgenta, respectiv a starii de alerta - ma refer la tarile nordice si la Portugalia. Se opereaza in continuare Grecia, care este si pe lista verde", a afirmat Iordache, la sfarsitul evenimentului "Totul va fi bine", organizat miercuri de CNAB.

Cele mai importante destinatii, in continuare blocate

Reprezentantul aeroporturilor bucurestene a precizat ca inca nu ne putem gandi la un nivel normal al traficului aerian, intrucat cele mai importante destinatii pentru Aeroportul International Henri Coanda sunt in continuare blocate.

"De luni au inceput sa se mai opereze si alte destinatii catre tari din lista verde. Cu toate acestea, acesti pasi pe care i-am facut intr-un mod festiv, astazi, nu sunt suficienti pentru a ne gandi la un nivel normal al traficului pentru aeroport, intrucat cele mai importante destinatii pentru Aeroportul Henri Coanda - ma refer la Italia, Spania, Marea Britanie, Belgia, Olanda, Turcia, alaturi de alte doua destinatii catre care nu avem curse directe - Iran si SUA- sunt in continuare blocate.

Deci, aceste tari sunt pe lista de interdictie, zborurile catre aceste tari fiind suspendate, si asteptam in fiecare saptamana ca INSP (Institutul National de Sanatate Publica- n.red.) sa ne comunice si, implicit, sa transmitem mai departe introducerea a noi tari pe lista verde. Sa nu uitam ca, in cazul unora dintre aceste tari, putem merge catre ele cu autoturismul, cu alte mijloace de transport, zborurile insa sunt in continuare suspendate si asteptam sa fim intr-o situatie echitabila intre modurile de transport, adica si transportul aerian sa fie tratat asa cum este de exemplu tratat transportul rutier", a atras atentia purtatorul de cuvant al CNAB.

Aprilie-mai, trafic redus cu peste 98%

Acesta a subliniat ca, in lunile aprilie si mai, traficul aerian a fost redus cu peste 98%, iar in conditiile unei astfel de scaderi a veniturilor CNAB a inregistrat in continuare cheltuieli de functionare, intrucat pe Aeroportul Henri Coanda s-au operat curse cargo care au adus materiale medicale, au fost operate zboruri speciale, dar si zboruri de repatriere.

"Daca vorbim de lunile aprilie - mai, de exemplu, am avut un trafic redus cu peste 98%. Deci, noi am ramas cu mai putin de 2% din pasageri in aceste doua luni de suspendare a traficului. Acum, prin deschiderea zborurilor catre Germania, Austria, Elvetia, plus Cehia, Grecia, Portugalia, tarile nordice, care erau deschise ceva mai devreme, ne asteptam sa trecem de 10% din traficul normal.

Este in continuare foarte putin. Sa nu uitam ca Aeroportul Henri Coanda a fost deschis permanent, atat in starea de urgenta, cat si in cea de alerta, pentru ca aici au operat curse cargo, care au adus materiale medicale, aici au operat zboruri speciale, aici au operat zboruri de repatriere si, practic, mentinerea deschisa a aeroportului a presupus cheltuieli comparabile cu cele dintr-o situatie normala de operare, in conditiile in care veniturile au fost reduse cu 98%. In functie de numarul de tari care vor fi introduse in saptamanile urmatoare pe lista verde, ne asteptam la o crestere semnificativa a traficului - desigur daca asta se va intampla, sa avem tari pe lista verde. Speram ca, pana la sfarsitul anului, traficul sa se apropie de normal. Nu ne asteptam la 100%, dar speram sa ajungem intr-o situatie in care sa nu inregistram pierderi in fiecare zi", a spus acesta.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a organizat, miercuri, evenimentul "Totul va fi bine!", care a marcat reluarea zborurilor dupa pauza impusa de criza mondiala declansata de aparitia si raspandirea SARS CoV-2.

"Aurel Vlaicu a murit pentru unire"

Totodata, evenimentul a fost dedicat celebrarii zborului primului avion conceput, realizat si pilotat in Romania de Aurel Vlaicu, care, la 17 iunie 1910, se ridica in aer pe campul de la Cotroceni.

Prezent la eveniment, Alexandru Bartok, presedintele Fundatiei Bartok, a destainuit faptul ca "Aurel Vlaicu a murit pentru unire".

"Referitor la Aurel Vlaicu, vreau sa va fac o destainuire. In anii 60' l-am cunoscut pe fratele lui Vlaicu la Orastie si el mi-a spus ca Aurel Vlaicu a murit pentru unire. Dovada este ca, in 1912, Aurel Vlaicu a facut mitinguri aviatice in 22 de orase in care exista o suflare romaneasca, de la Cernauti pana la Varset, de la Arad si pana la Iasi, la Galati. Este un moment deosebit, avand in vedere ca acest pionier al aviatiei romane si mondiale a pilotat un avion construit si proiectat de el, cu ajutorul Armatei, iar constructia avionului s-a realizat la arsenalul Armatei", a aratat Bartok.

Potrivit acestuia, Comisia de Aerofilatelie din Romania a realizat o stampila, care se afla la Oficiul Postal, pentru a marca reluarea curselor externe ale TAROM, dupa 95 de zile.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Lege dură pentru milioane de șoferi.
11/01/2025 12:06

Soferii din intreaga Uniune Europeană ar putea fi loviti de o lege dură. Aceasta vizează masinile mai vechi de 15 ani. Într-un pas hotărat către o Europă mai verde, Uniunea Europeană pregăteste ...

Un mort la fiecare 4 zile pe șoselele din Iași, în 2024 / 56 de persoane au decedat în județ, în accidente rutiere, același număr ca în anul 2023
10/01/2025 19:00

 În anul 2024, pe soselele din Iasi si-au pierdut viata zeci de oameni. Politistii ieseni ne-au comunicat că in anul 2024 au murit in accidente rutiere din judet un număr de 56 de persoane .&n ...

Impozitul auto, scumpit și cu 22%. De ce pentru același motor unii plătesc 14 lei și alții 280 lei
07/01/2025 19:16

La inceput de an, autoritătile locale pot stabili impozitul auto pentru următoarele 365 de zile. Dacă in Bucuresti, de exemplu, pentru 2025, impozitul auto a fost crescut cu 10,4%, rata inflatiei, la Arad ma ...

Consiliul Județean Brașov va impune o plată suplimentară de folosire a drumurilor din județ pentru tiruri
07/01/2025 13:55

 Consiliul Judetean Brasov va impune o plată suplimentară de folosire a drumurilor din judet pentru tiruri. După data de 15 ianuarie, transportatorii de mare tonaj vor fi obligati să obtină un permis ...

Deși Iașul are sistem ILS scump de „aterizare fără pilot”, ceața a încurcat vacanțele a mii de ieșeni. Explicațiile celor de la Aeroport
04/01/2025 13:29

 Vremea cetoasă care a dominat serile si diminetile Sărbătorilor de Iarnă a fost un motiv urias de nemultumire pentru mii de ieseni. Este vorba de cei care plecau in vacantă cu avionul sau care se int ...

Prima parcare publică supraterană din Iași: constructorul acesteia va fi stabilit în primăvară. Unde va fi situată?
04/01/2025 11:41

Primăria Iasi intarzie atribuirea unui contract important: construirea primei parcări publice supraterane din oras. Licitatia a fost lansată in mai 2024, iar peste 40 de firme, grupate in cinci asocieri, ...

HARTĂ INTERACTIVĂ Bilanțul autostrăzilor: Ce s-a deschis în 2024 și care este scenariul pentru 2025
31/12/2024 17:13

  Autostrazile din Romania - 2024 - 2025   „E cel mai prolific an din istoria Romaniei in materie de inaugurări de autostrăzi”, o spun expertii. În 2024 s-au dat in traf ...

Noi reglementări pentru șoferii din România, de la 1 ianuarie 2025: Ce schimbări sunt pentru conducătorii auto
29/12/2024 12:58

Începutul de an vine cu modificări importante pentru soferii din Romania. Vor intra in vigoare noi reglementări care vizează atat aspecte legislative, cat si administrative, scrie antena3.ro. Noi drep ...

Cât va costa în 2025 să aduci o mașină din Germania: Cât de rentabil este să mergi personal să cumperi autoturismul
26/12/2024 19:10

Majoritatea masinilor second-hand care ajung in Romania provin din vestul Europei, unde sunt vandute la preturi relativ mici. Totusi, costurile de transport si inmatriculare sunt semnificative. De exemplu, car ...

„Surpriză“ de Crăciun pentru posesorii noului Dacia Duster. Mașinile au fost rechemate în service
25/12/2024 11:07

Dacă esti posesor al noului Dacia Duster, s-ar putea ca si masina ta să fi fost chemată in service. Noua Dacia Duster a fost scoasă la vanzare la inceputul acestui an si s-a bucurat de un succes urias, num ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei