Constructor din Botoșani pentru reabilitarea Palatului Administrativ

15

Dimensiune font:

| 22-07-2023 09:31

Palatul Administrativ din centrul municipiului Botoșani intră în reabilitare săptămâna viitoare, contractul de execuție a lucrărilor fiind semnat joi de către reprezentanții Instituției Prefectului și Consiliului Județean (CJ), cele două autorități găzduite în clădire și partenere în proiect.

Vor fi efectuate reparații asupra fațadelor și treptelor exterioare, cu păstrarea ornamentelor inițiale. Valoarea lucrărilor este de aproximativ 1,8 milioane de lei fără TVA, sumă din care o proporție de 40% este asigurată din bugetul alocat Prefecturii de Ministerul Afacerilor Interne, iar o proporție de 60% este suportată din bugetul Consiliului Județean.

„Este un proiect al Instituției Prefectului pornit în urmă cu doi ani, preluat de mine anul trecut, după ce am fost învestit ca prefect. Anul trecut nu am reușit să avem un constructor, acum în urma licitației am reușit să semnăm acest contract de lucrări pentru refacerea fațadei Palatului Administrativ. Probabil de săptămâna viitoare își vor aduce aici schele, utilaje și ce mai au nevoie pentru a începe aceste lucrări. Până în luna decembrie trebuie să termine această lucrare. Lucrarea se va face pe zone, vor începe cu zona laterală. Astăzi suntem în procedură de achiziție a serviciilor de diriginte de șantier, iar împreună cu dirigintele de șantier, începând de săptămâna viitoare vom stabili și aceste etape. Se vor închide anumite zone, dar avem patru intrări”, a declarat prefectul Sorin Cornilă.

Contractul de execuție a lucrărilor a fost câștigat de compania GAD Invest SRL din Botoșani. Termenul de finalizare prevăzut este 31 decembrie 2023.

„Ei au venit cu susținători, au compania din grupul Dedeman, care se ocupă de construcții. Sunt foarte mari, oamenii au venit cu lucrări făcute pe monumente, tot ei au construit și acel Lidl din centrul orașului. Deci cred și sper că totul va decurge foarte bine”, a precizat Cornilă.

„Consiliul Județean a disponibilizat în ultimii ani sumele estimate pentru lucrările de reparații curente și a asigurat doi specialiști în comisia comună de licitație, pentru ca aceasta să poată fi adjudecată cât mai repede”, a transmis președintele CJ Doina Federovici.

În paralel, autoritățile lucrează la un proiect de eficientizare energetică a Palatului Administrativ, cu finanțare prin Componenta 5 – „Valul Renovării” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

„Este aproape de a fi scos la licitație, mai sunt câteva etape. Cred că în maxim 30 de zile vom scoate la licitație acest proiect”, a menționat reprezentantul Guvernului în teritoriu.

Palatul Administrativ a fost construit în perioada 1970-1971 și a fost dat în folosință în 1972. În peste jumătate de secol de existență, clădirea nu a mai fost supusă unor lucrări ample de renovare.

Clădirea poartă semnătura lui Nicolae Porumbescu, fondatorul Școlii de Arhitectură din Iași. Aceasta este una dintre cele mai reprezentative clădiri construite în România înainte de 1989, alături de Palatul Parlamentului, Casa Presei, Teatrul Național „Ion Luca Caragiale” din București, Casa de Cultură a Sindicatelor din Suceava sau Ansamblul Pieței Unirii din Iași.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Tânăra de 15 ani, din Botoșani, care are grijă de oi alături de părinții săi
04/09/2023 08:30

O tanără de 15 ani, din judetul Botosani, are grijă de oi alături de părintii săi. Familia Chelariu din Santa Mare are un efectiv de circa 400 de oi din rasa Karakul. Corina a invătat de la părintii să ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei