ICR susţine că selecţia referenţilor şi a directorilor adjuncţi a fost echidistantă şi transparentă

default

Dimensiune font:

| 09-01-2013 00:00

Institutul Cultural Român (ICR) a trimis, marţi, printr-un comunicat remis MEDIAFAX, un răspuns la acuzaţiile care i se aduc privind selecţia, în urma unui concurs, a referenţilor şi directorilor adjuncţi ai filialelor din străinătate, precizând că aceasta a fost "echidistantă şi transparentă".

Anunţarea, vineri, a numirii unora dintre referenţii şi directorii Institutelor Culturale Române din străinătate, cu 17 zile în avans faţă de data comunicată iniţial de ICR, a generat o serie de nemulţumiri şi de comentarii critice la adresa celor care au câştigat concursul, dar şi cu privire la modul în care s-a realizat selecţia candidaţilor.

Printre acestea, cele mai multe nemulţumiri au fost exprimate cu privire la schimbarea datei de susţinere a interviurilor, dar şi în ceea ce priveşte transparenţa organizării şi desfăşurării concursului.

Astfel, mai multe persoane care susţin că au fost candidate la posturile scoase la concurs au publicat pe propriile conturi de pe site-ul de socializare Facebook informaţii potrivit cărora "nu a fost făcută publică componenţa comisiilor", "nu au existat probele de concurs prevăzute în regulament (scrisă şi interviul)" şi, mai mult, "niciun candidat din cei 200 înscrişi nu a primit notificări cu privire la punctajul obţinut la proiect".

În replică la aceste acuzaţii, conducerea ICR a precizat: "În pofida a ceea ce perorează unii, Comisia a respectat riguros regulamentul. Nu a fost prevăzută în niciun regulament proba interviu pentru toţi candidaţii. Interviul a fost prevăzut pentru cei care s-au calificat în faza finală şi care nu puteau fi departajaţi altfel".

Totuşi, până la momentul difuzării acestei ştiri, componenţa comisiilor de concurs nu a fost făcută publică.

Mai mult, în documentul ICR se menţionează că "insinuările unora insultă inteligenţa celor care pot foarte bine să înţeleagă care este procedura mai obiectivă dintre un concurs de dosare cu o comisie numeroasă şi o numire directă, făcută de către un singur om. ICR a preferat, a practicat de această dată şi va practica şi de acum încolo concurs deschis".

Potrivit ICR, aceasta este pentru prima dată când Institutul Cultural Român organizează un concurs pentru ocuparea unor posturi declarate vacante la filialele sale din străinătate. Până în prezent, aceste posturi erau ocupate de persoane numite de preşedintele ICR, se mai spune în comunicatul ICR.

Invocând încălcarea legii 356/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român, contestatarii susţin că acest concurs s-ar fi desfăşurat în condiţiile în care pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe - căruia ICR i-a fost subordonat din punct de vedere administrativ - este publicat anunţul că "Ministerul Afacerilor Externe nu organizează concursuri de admitere".

Însă, începând cu iulie 2012, ca urmare a dispoziţiilor OUG 27/2012, Institutul Cultural Român a trecut din subordinea Preşedinţiei în subordinea Senatului, este organizat şi funcţionează ca autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, sub control parlamentar.

Referitor la necesitatea organizării acestui concurs, conducerea ICR a precizat: "Este pentru prima oară când la Institutul Cultural Român desemnările de directori adjuncţi se fac în urma unui concurs. Este prima oară, după multe decenii, când în aria de competenţe a politicii externe se organizează concurs. A fost organizat concurs tocmai pentru a da şanse cât mai multor tineri de a ocupa posturi în diplomaţia culturală şi pentru a selecta personal cât mai calificat".

De asemenea, în acelaşi document, se arată că decizia de a nu se prelungi şi a nu se repeta mandate în funcţiile de director şi referent aparţine conducerii instituţiei. "Aceasta pentru a oferi cât mai multor intelectuali şi tineri din România oportunitatea de a-şi dezvolta o carieră şi o operă. ICR aplică riguros această decizie. Decizia a fost făcută publică la timp. De aceea, vehemenţa unor actuali referenţi şi directori adjuncţi nu are acoperire. Nimeni nu e veşnic în nicio funcţie", mai spun reprezentanţii ICR.

Pe 4 ianuarie, ICR a anunţat, pe site-ul propriu, câştigătorii concursului organizat pentru ocuparea unor posturi din Institutele Culturale Române din străinătate.

Aceştia sunt: Dana Bizuleanu (Sighişoara) - director adjunct ICR Berlin -, Gelu Savonea (Bucureşti) - director adjunct ICR Lisabona -, Mihaela Cropsey (Washington D.C.) - director adjunct ICR New York.

La ICR Varşovia, concursul pentru postul de director adjunct se reia cu participanţi care cunosc limba poloneză. "Între timp, se prelungeşte cu un an mandatul doamnei director adjunct aflate în funcţie, Monica Voitovici", se arată pe site-ul ICR.

În posturile de referenţi au fost numiţi Denisse Ionescu (Praga), Teodora Cojocaru (Praga), Radu Naghiu (Viena), Raluca Betea (Berlin), Daniela Duca (Berlin), Andrei Vasilica (Roma), Ispas Daniela Mihaela (Roma), Trifan Rareş Cristian (New York), Mirona Măgeanu (Bruxelles), Petre (Buligescu) Luiza-Maria (Stockholm), Gabriela Mocanu (Londra) şi Bogdan Nicolae Ionescu (Varşovia).

Unul dintre câştigătorii concursului, care a fost contestat, este Rareş Cristian Trifan, fostul director al Operei din Cluj-Napoca. Acesta a fost trimis în judecată, în octombrie 2011, pentru conflict de interese, după ce procurorii au stabilit că, în calitate de director general al Operei, a încheiat, pe 23 februarie 2009, un contract cu el însuşi, în calitate de regizor, având ca obiect regizarea unui spectacol.

În urma încheierii respectivului contract, Trifan a obţinut 7.250 de euro. La momentul respectiv, Sergiu Bogdan, avocatul lui Rareş Trifan, a spus că directorul nu a încălcat nicio lege, iar contractul pentru care este cercetat a fost verificat de Ministerul Culturii (în subordinea căruia se află Opera din Cluj, n.r.), care a constatat că este în "perfectă legalitate". În februarie 2012, Rareş Trifan a fost achitat de Curtea de Apel Cluj, sentinţa putând fi atacată în zece zile de la pronunţare.

Pe de altă parte, în ultimii ani, Rareş Trifan a fost de mai multe ori în conflict cu angajaţi ai Operei din Cluj, care au cerut conducerii Ministerului Culturii demiterea sa pentru "management defectuos". Acuzaţiile au fost respinse de fiecare dată de Trifan.

Referitor la numirea sa ca referent la ICR New York, Ministerul Culturii a precizat pentru MEDIAFAX că aceasta nu intră în conflict cu funcţia de director al Operei din Cluj-Napoca, pentru că mandatul lui de director interimar al instituţiei s-a încheiat pe 20 decembrie 2012, postul fiind ocupat în prezent, prin concurs organizat în perioada 1 - 14 noiembrie 2012, de Marius Nicolae Budoiu.

Pe de altă parte, într-un comunicat remis sâmbătă agenţiei MEDIAFAX de ICR Bucureşti, se spune că, "în vederea ocupării unor posturi (director adjunct şi referent) din Institutele Culturale Române din străinătate, Institutul Cultural Român a organizat, în premieră, concursuri anunţate public".

Potrivit comunicatului, s-au înscris 189 de candidaţi, pentru 5 posturi de director adjunct (30 de candidaţi) şi 12 posturi de referent (159 de candidaţi).

"Comisia, alcătuită conform legii, a analizat dosarele de concurs şi a stabilit, în conformitate cu regulamentul anunţat, candidaţii eligibili. În cazul în care candidaţii au fost la egalitate, va fi organizat interviu, conform regulamentului, în intervalul 7 - 11 ianuarie 2013", se mai spune în comunicat.

Potrivit aceluiaşi comunicat, "au fost respectate toate prevederile regulamentului, candidaţii provenind din diferite localităţi ale ţării", iar "criteriile de concurs au fost anuntaţe public în noiembrie 2012".

"Institutul Cultural Român va continua practica scoaterii la concurs a posturilor. Candidaţii care nu au reuşit pot opta pentru înscrierea la concurs, în perioada următoare, în vederea ocupării posturilor ce vor fi vacantate", se mai spune în comunicat.

ICR a anunţat organizarea concursului pentru ocuparea unor posturi la Institutele Culturale Române din străinătate în data de 23 noiembrie 2012. Rezultatele concursului au fost făcute publice pe 4 ianuarie 2013, cu 17 zile mai devreme decât termenul anunţat iniţial pentru publicarea rezultatelor. În anunţul, postat pe site-ul ICR pe 23 noiembrie, se spune: "Rezultatele vor fi anunţate pe site-ul Institutului Cultural Român (www.icr.ro.) în data de 21 ianuarie 2013".

 

mediafax.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:02

Bancul Zilei

05:14

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Stan si Bran  VIDEO
10/11/2019 10:56
Averea lui Mihai Constantinescu. Ce lasă în urmă marele artist
30/10/2019 18:52

  Averea lui Mihai Constantinescu. Ce lasă in urmă marele artist - Facebook Mihai Constantinescu s-a stins din viaţă la 73 de ani şi a lăsat in urmă nu doar lacrimi şi regrete, ci şi o ...

30 de adevăruri despre Ludwig van Beethoven, genialul compozitor surd
10/09/2019 11:21

 Ludwig van Beethoven a fost unul dintre cei mai influenti compozitori de muzică clasică. Acest muzician german exceptional si-a adus contributia in epoca de tranzitie dintre perioada clasică ...

Toponimia sadoveniană
31/08/2019 17:17

În „Monografia sadoveniană toponimico-literară”, Constantin Parascan inregistrează şi analizează toate numele de locuri din inteaga operă a lui Mihail Sadoveanu, insumand 12.000 de pagin ...

De ce si cum  a murit Dem Rădulescu, un actor care nu a mai putut fi înlocuit în teatru și film
30/08/2019 11:35

 S-a născut la Rimnicul Valcea in 1931, iar porecla Bibanul i se trage de la tatăl său, un mare pescar si proprietar de pescărie. Cand avea 22 de ani in oras a sosit cu trenul o trupă de actori de la ...

VIDEO Detalii ȘOCANTE de la autopsia lui Michael Jackson au fost dezvăluite după 10 ani de la moartea starului: Ce au descoperit medicii
26/08/2019 22:20

 Prea multe operaţii estetice, dependenţă de somnifere şi alte medicamente, abuzuri sexuale şi un lung şir de acuzaţii care au culminat cu lansarea pe HBO a terifiantului documentar ''Leaving Neverl ...

Mr  BEAN
22/08/2019 11:27

 

VIDEO-   Laurel and Hardy. COMEDIE
08/08/2019 10:35
VIDEO-Neversea a fost în direct.
04/07/2019 22:28

Pentru a viziona da clic 

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei