Călin Rangu (ISF): Piața asigurărilor are 37.748 de consultanți în asigurări, mai educați financiar și mai bine pregătiți profesional

Călin Rangu

Dimensiune font:

| 20-02-2020 14:29

Începând cu 15 februarie 2020, odată cu marcarea finalizării unei etape importante în aplicarea Legii nr. 236/2018 care transpune Directiva (UE) 2016/97 a Parlamentului European și a Consiliului privind distribuția de asigurări, în piața asigurărilor există 37.748 de distribuitori de produse de asigurare și/sau reasigurare, care au devenit, după îndeplinirea cerințelor de formare profesională, specialiști în intermedierea asigurărilor, în consultanță pentru clienții lor. Astfel, clienții vor putea avea parte de servicii de o calitate mai ridicată, personalizate nevoilor lor.

 

”Institutul de Studii Financiare s-a implicat alături de membrii săi la construirea unui sistem european de formare profesională, sincronizat cu rețeaua europeană de certificare financiară EFICERT, a contribuit la formarea a zeci de mii de oameni care pot deservi consumatorii în calitate de consultanți, de specialiști în gestionarea riscurilor clienților. Distribuitorii sunt punctul central al sistemului nervos al asigurărilor, activitatea lor dând încredere în sistem, realizând educație financiară, servind nevoilor de siguranță financiară, de bunăstare ale clienților”, este de părere Călin Rangu, președintele Institutului de Studii Financiare.”

 

În evidențele ISF sunt înregistrați 33.374 intermediari în asigurări persoane fizice, 2.514 angajați societate, 1.533 conducători ai intermediarilor secundari persoane juridice, 327 conducători executivi ai intermediarilor principali, care ating standardele solicitate de directiva europeană.

 

”Certificarea și formarea profesională continuă a distribuitorilor de produse de asigurare este și o modalitate de a crește gradul de educație financiară, acesta fiind unul din obiectivele principale ale ISF. Este nevoie de ceva mai mult decât simpli vânzători, avem nevoie de consultanți, avem nevoie de persoane care să aibă competențele necesare de a oferi consumatorului produsele de asigurare potrivite și care să ofere asistență inclusiv post-vanzare”, a declarat Cătălin Câmpeanu, Director General adjunct al ISF .

 

Obiectivul principal al legislației de distribuție este protecția consumatorilor pe durata de viață a produsului, de la conceperea, testarea și lansarea lui, trecând prin consultanță și vânzare, până la o soluționare corectă a eventualelor cereri de despăgubire. Noua legislație pune accentul pe asigurarea unei conduite corecte a distribuitorilor, care trebuie să aibă competențe, cunoștințe și aptitudini dovedite, transparență, limitarea conflictelor de interese, informare, deservire corectă a clienților. Legea nr. 236/2018 menționează expres că distribuitorii de asigurări (asigurători și intermediari) trebuie să acționeze întotdeauna onest, corect și profesionist, astfel încât să corespundă cel mai bine intereselor clienților”, a explicat Călin Rangu. 

 

Despre Institutul de Studii Financiare

Institutul de Studii Financiare, aflat în subordinea Autorității de Supraveghere Financiară, este un centru de excelență în domeniul studierii piețelor de profil și derulării programelor de educație financiare pentru asigurarea competențelor, aptitudinilor și cunoștințelor personalului instituțiilor financiare și a personalului ASF și pentru creșterea nivelului de educație financiară al consumatorilor de servicii și produse financiare non-bancare. Pe termen lung, ISF îşi propune alinierea activităţii la cerinţele europene, trecerea de la acumularea de cunoștințe la acumularea și evaluarea de competențe, furnizarea de programe de formare profesională pentru domeniul financiar nebancar adaptate noilor procese organizaţionale, determinate de cerinţele legislative, de dinamica pieţei și a cadrului european, contribuind la maturizarea pieţei financiare nebancare din România, la crearea capacităţii acesteia de a face faţă concurenţei induse de globalizare sau efectelor crizelor economice.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS S.R.L.
27/11/2024 16:24

 INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS S.R.L.

INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VEST ARIN POINT S.R.L.  SMIS  314566
27/11/2024 13:44

INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VEST ARIN POINT S.R.L.  SMIS  314566  

Salariul minim va crește la 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025
27/11/2024 13:43

Creşterea salariului minim la valoarea de 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025, este un pas firesc care va genera, in mod natural, şi alte creşteri salariale, contribuind la imbunătăţirea nivelului de trai ...

 COMUNICAT DE PRESĂ. INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VST CONCEPTUAL S.R.L.  SMIS 314548
27/11/2024 11:38

  COMUNICAT DE PRESĂ. INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VST CONCEPTUAL S.R.L. SMIS 314548        

Comunicat finalizare proiect cod SMIS 312133  Titlul proiectului: DIGITALIZAREA AFACERII KAROMCONT
27/11/2024 09:00

 Comunicat finalizare proiect cod SMIS 312133 Titlul proiectului: DIGITALIZAREA AFACERII KAROMCONT

„Pieţele financiare şi-ar putea epuiza răbdarea cu deficitul fiscal ridicat al României”
27/11/2024 06:58

Perspectiva alegerilor prezidenţiale şi parlamentare in a doua economie din Europa Centrală, in noiembrie şi decembrie, a dus la o creştere a cheltuielilor care ar urma să majoreze deficitul bugetar al Ro ...

Primele consecințe după criza politică fără precedent din România! BNR: Dobânzile au crescut!
26/11/2024 21:10

Creşterea nivelului dobanzilor din piaţă este o consecinţă directă a creşterii semnificative a incertitudinii şi a nervozităţii in randurile finanţatorilor internaţionali ai ţării, consideră Cris ...

ÎCCJ, decizia privind pensiile care dă peste cap pensionarii din sistemul public. Este definitivă!
26/11/2024 19:03

Emiterea deciziei de pensionare determină incetarea de drept a raportului de serviciu, chiar dacă funcţionarul public a cerut suspendarea plăţii pensiei, a decis Înalta Curte de Casaţie şi Justiţi ...

Cheltuieli deductibile si cheltuieli nedeductibile fiscal în anul 2025
26/11/2024 10:56

  Cheltuieli deductibile În anul 2025, cheltuielile pe care companiile nu le pot deduce in contabilitate sunt, in general, reglementate de legislatia fiscală si de Codul Fiscal din Romania. Aceste ...

Leul a rezistat la rezultatele prezidențialelor
26/11/2024 09:54

Cel putin pană la inceputul săptămanii viitoare, cand se vor afla castigătorii alegerilor parlamentare, este de asteptat ca BNR să monitorizeze cu mare atentie evolutia monedei nationale, in timp ce actiun ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei