Cea mai înaltă clădire din Iaşi, cumpărată de UMF la jumătate de preţ

default

Dimensiune font:

| 11-08-2014 08:11

Sediul de 13 etaje al Universităţii „Petre Andrei“ (UPA), executat silit de Fisc în contul unor datorii restante, şi-a găsit cumpărător * după aproape un an de la scoaterea la licitaţie a uneia dintre cele mai impozante clădiri din Capitala Moldovei, imobilul a fost cumpărat la jumătate de preţ, iar singurul ofertant a fost Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa“ * reprezentanţii UPA au anunţat că au contestat procedura şi că au sesizat şi procurorii Anticorupţie * „Este cel mai mare tun imobiliar“, a declarat rectorul Doru Tompea * oficialii UMF au replicat că nu au nimic cu „Petre Andrei“, ci au nevoie de spaţii de studiu

Imperiul celei mai mari universităţi private din Moldova a fost sfâşiat. Una dintre cele mai răsunătoare tranzacţii imobiliare din Iaşi a fost parafată ieri. La licitaţia organizată de Fisc pentru valorificarea unor imobile deţinute de Universitatea „Petre Andrei“, executată silit în contul unor datorii record faţă de bugetul de stat şi alţi creditori, s-a prezentat un ofertat. La aproape un an de la prima strigare, cei care au profitat de valoarea scăzută a imobilelor au fost reprezentanţii Universităţii de Medicină „Gr. T. Popa“.

Din partea instituţiei de învăţământ superior de stat s-au prezentat la licitaţie Daniela Druguş, director general administrativ, Dragoş Pieptu, prorector, şi Doina Azoicăi, decanul Facultăţii de Medicină. „La licitaţia din 7 august s-a prezentat un singur ofertant, persoana juridică Universitatea de Medicină din Iaşi. Licitaţia s-a adjudecat pentru unul din imobile. Ofertantul a depus o ofertă de 15.465.500 lei, mai mult decât era valoarea anunţată pentru această licitaţie, respectiv 15.465.373 de lei. fără TVA. După încheierea procedurii, dacă nu există contestaţii, în termen de 5 zile, ofertantul trebuie să depună întreaga sumă în cont“, a anunţat Maria Ţăran, purtătorul de cuvânt al Fiscului ieşean.


Practic, cea mai înaltă clădire din Iaşi a fost achiziţionată la jumătate din valoarea de evaluare, care iniţial era de 30.930.745 de lei, fără TVA. Creditori pentru respectivul imobil sunt Garanti Bank, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Biroul Executorului Judecătoresc Cornelia Anchidin. Pentru că Garanti Bank are întâietate în a recupera banii, sumele obţinute în urma acestei tranzacţii vor ajunge în vistieria instituţiei de creditare, care are de primit de la UPA în jur de 4 milioane de euro.

Tranzacţia de ieri a fost catalogată de rectorul Universităţii „Petre Andrei“, Doru Tompea, drept „cel mai mare tun imobiliar din ultimii 25 de ani“. Acesta susţine că sediul de 13 etaje din Centrul Civic a fost subevaluat şi scos la licitaţie de Fisc în repetate rânduri pentru a-i reduce valoarea de adjudecare.

„Am depus contestaţii şi sesizări la DNA şi Parchet. Este cel mai mare tun imobiliar din ultimii 25 de ani. S-a dorit să se facă cadou o clădire cu 10.000 mp construiţi. Banii care vor fi obţinuţi în urma licitaţiei nu ajung la buget, ci la banca ce are gaj de rangul unu. Statul iese păgubit din această tranzacţie“, a explicat Tompea.


Rectorul UPA a ţinut să precizeze că activitatea universităţii nu va fi afectată, iar cei 1.000-1.500 de studenţi vor fi instruiţi în alte spaţii pe care instituţia de învăţământ superior le deţine în Iaşi.

Pe de altă parte, ofertantul care a câştigat licitaţia a anunţat că aşteaptă să se finalizeze procedura. „Deocamdată abia am început procedura de achiziţie. Este o etapă lungă şi sperăm să se încheie cu succes. Noi nu avem nimic cu «Petre Andrei», ci doar ne-am prezentat la licitaţie pentru a achiziţiona un imobil“, a detaliat prorectorul Dragoş Pieptu, cel care a făcut parte din echipa UMF care s-a prezentat ieri la licitaţia de la Fisc.


Rectorul UMF, Vasile Astărăstoae, a menţionat că negocierile privind achiziţionarea sediului UPA sunt mai vechi. „Am avut discuţii pentru preluarea sediului mai demult, dar a intervenit executarea Fiscului şi ne-am oprit. Acum, ne-am prezentat la licitaţie, dar nu ştiu care este rezultatul pentru că nu sunt în ţară. Oricum, este un proces administrativ de durată. Sperăm să se finalizeze cu bine. Avem nevoie de spaţii, de aceea ne-am prezentat la licitaţie. Avem banii pentru achiziţia imobilului, aşteptăm să vedem cum decurge procedura“, a declarat Vasile Astărăstoae pentru ziarul „Evenimentul Regional al Moldovei“, ieri , în jurul prânzului.

Prima licitaţie pentru recuperarea datoriilor pe care UPA le avea la creditori a avut loc în toamna lui 2013. Licitaţiile organizate de Fisc în decursul a zece luni nu au fost adjudecate, deoarece până ieri nu s-au mai prezentat şi alţi ofertanţi.


Rapoartele pentru anul trecut depuse de UPA la Ministerul Finanţelor creionează o situaţie sumbră pentru cea mai mare universitate privată din Moldova. Aceasta a intrat în 2014 cu pierderi de 607.288 de lei şi datorii de peste 30 de milioane de lei.

 

Cel de-al doilea imobil scos la mezat ieri de Fiscul ieşean este căminul UPA de pe strada Otilia Cazimir. Şi acesta a fost scos la vânzare la jumătate de preţ, respectiv 7.633.055 de lei, cu toate că în toamnă acelaşi imobil fusese evaluat la 15,2 milioane de lei.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei