CFR Marfă va fi desființat
Dimensiune font:
CFR Marfă este la un pas de desfiinţare, conform informaţiilor dintr-o scrisoare trimisă în 11 mai 2021 de către oficialii Comisiei Europene către Reprezentanţa permanentă a ţării noastre la Uniunea Europeană. Din cele opt pagini ale documentului respectiv reiese că actualul Guvern, confruntat cu imposibilitatea recuperării de la CFR Marfă a ajutorului de stat acordat ilegal, a elaborat un plan care stabileşte desfiinţarea companiei de stat şi preluarea doar a unei mici păţi din activitatea ei de către societatea de expediţii a operatorului public de transport feroviar de marfă din ţara noastră, arată Bursa.ro. Conform documentelor oficiale, valoarea ajutorului de stat acordat se ridică la 2,89 miliarde lei (590 milioane euro) la care se adaugă dobânzi în valoare de 1,1 miliarde lei (205 milioane euro). Pe lângă aceste sume, CFR Marfă înregistra datorii de peste 1,3 miliarde de lei către furnizori și bugetul de stat, cea mai mare sumă, respectiv 1 miliard de lei, fiind datorată unei alte societăți de stat, Compania Națională CFR SA. Decizia Comisiei Europene a deschis drumul procesului de falimentare și lichidare a CFR Marfă, companie de stat a cărui patrimoniu era estimat la 1,1 miliarde euro.
Majoritatea transportului de marfă pe calea ferată ar urma să fie acoperit de operatorii privaţi.
Prima etapă a noului plan stabileşte că, în cadrul restructurării, vor fi disponibilizaţi peste 1400 de angajaţi ai companiei, din cei 5000 de salariaţi. 2500 de angajaţi ar urma să fie preluaţi de societatea de expediţii Rofersped SA, dar acest lucru nu este obligatoriu, conform documentului emis de oficialii de la Bruxelles, act care nu spune nimic nici despre restul de 1100 de angajaţi ce vor rămâne fără un loc de muncă.
Potrivit planului actualizat de recuperare, CFR Marfă ar urma să transfere într-o primă etapă activele sale, destinate Rofersped, Ministerului Transporturilor şi lnfrastructurii ca parte a ajutorului ilegal de recuperat în natură. Ulterior, Ministerul Transporturilor va transfera activele recuperate de la CFR Marfă la Rofersped SA, drept aport de capital. Acţionarilor privaţi actuali ai Rofersped li se va oferi posibilitatea să contribuie la majorarea de capital a companiei pentru a se evita diluţia lor. Astfel, CFR Marfă va transfera către Rofersped SA (societate la care statul deţine 98% din acţiuni) o parte din patrimoniu sub formă de majorare de capital, dar şi o parte dintre contracte. Rofersped va prelua doar 41% din volumul transportat de CFR Marfă, restul contractelor fiind cedate deliberat către competitorii privaţi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau